TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Senjorų piko metas bankuose

2011 10 17 0:00
Senjorai mokomi, kaip naudotis elektronine bankininkyste, ką ir kaip daryti su banko kortele, kaip naudotis bankomatu ar įdėti grynųjų į savo banko sąskaitą be kasininko pagalbos.
LŽ archyvo nuotrauka

Kitąmet didėsiant atkuriamoms pensijoms bankams pensininkai tampa dėmesio vertais klientais, todėl jiems pritraukti mažinami paslaugų įkainiai, siūlomos didesnės indėlių palūkanos ir net steigiamos "teisingo" pinigų naudojimo mokyklos.

Bankai suskato rūpintis, kad mokūs, patikimas nuolatines pajamas gaunantys klientai pensininkai, o kartu ir jų pinigai, kuo ilgiau užtruktų bankuose. Seni žmonės, kuriems "Sodra" reguliariai perveda pensijas į banko korteles, kitąmet savo sąskaitose "vartys" beveik 600 mln. litų daugiau. Tai suma, dėl kurios bankams verta grumtis.

Juk labai svarbu, ar pinigai bus paimti iš sąskaitų vos į jas įkritę, ar pasiliks ilgiau ir gulės kaip indėliai arba judės bankiniais pavedimais didindami bankininkų pajamas.

Pasitinka bendraamžiai

73 metų Monika Smilgevičienė vieno "Swedbank" skyriaus klientų aptarnavimo salėje kasdien 4 valandas dirba banko konsultante. Nuoširdi moteris mielai užtrunka ilgiau, jeigu jos pagalbos prireikia į banką užsukantiems pensininkams. "Piko dienomis, kai žmonės gauna pensijas, ar mėnesio pabaigoje, kai mokami komunaliniai mokesčiai, kartais padedu ir 40 banke apsilankiusių senjorų. Patariu jiems nelaukti eilėje prie banko kasos, o gautas pensijas pasiimti kortele - naudotis bankomatu. Arba pamokau, kaip susimokėti komunalinius mokesčius darant pavedimus internetu. Be to, turiu kortelių skaitytuvą, koks naudojamas parduotuvėse, - parodau pagyvenusiems žmonėms, kaip jiems už prekes parduotuvėje atsiskaityti kortele", - LŽ pasakojo Monika.

Paklausta, kaip sulaukusi garbaus amžiaus tapo banko konsultante, moteris paaiškino, kad ją pasikvietė patys "Swedbank" atstovai ir, pristatydami naują projektą "Senjorų finansų akademija", pasiūlė jame dalyvauti. "Esu visokių naujovių mėgėja. Pati įpratau atsiskaityti banko kortele, nes nemėgstu nešiotis grynųjų pinigų. Galbūt tai pastebėję banko atstovai ir pasiūlė man šį darbą", - svarstė Monika. Pensininkė teigė su malonumu perduodanti savo bankinės savitarnos žinias klientams, nes ir ją pačią žmonės gyvenime daug ko išmokė. "Jaučiu pareigą grąžinti tai, ką esu gavusi iš kitų. Su malonumu nueinu pas pagyvenusį žmogų į namus, jeigu jis pasiguodžia, kad banke jau pavyksta atsiskaityti internetu, o namie neišeina. Daliju pensininkams bankinės savitarnos programėles. Man dirbti padeda banko specialistai. Be to, šis darbas pamalonina ir mano kišenę", - džiaugėsi moteris.

Mokyti senjorus finansinių gudrybių sumanę bankininkai specialiai šiam projektui įdarbino vyresnio amžiaus žmones. Jie konsultuoja į padalinius užsukančius senjorus, pamoko, kaip naudotis banko paslaugomis. Šis projektas nuo rugsėjo įgyvendinamas "Swedbank" padaliniuose keturiolikoje Lietuvos miestų. Vidutinis akademijos konsultantų amžius - 60 metų. Jauniausia konsultantė yra 52-ejų, o vyriausia - 73 metų.

"Senjorai mieliau konsultuojasi su panašaus amžiaus žmonėmis, nebijo jų išsamiau klausinėti, lėčiau kalbėtis, padiskutuoti. Dažniausiai sulaukiama klausimų apie tai, kaip įsiminti PIN kodą arba pasikeisti jį į lengviau įsimenamą, kaip pasitikrinti pinigų likutį sąskaitoje. Žmonės mielai išbando atsiskaitymą kortele", - kalbėjo "Swedbank" atstovas.

Senjorai mokomi, kaip naudotis elektronine bankininkyste, ką ir kaip daryti su banko kortele, kaip naudotis bankomatu ar įdėti grynųjų į savo sąskaitą be kasininko pagalbos.

Ir dėmesys, ir nuolaidos

Nors internetinė bankininkystė sparčiai populiarėja Lietuvoje, kai kuriems žmonėms, ypač vyresnio amžiaus, sunku išmokti naudotis šiomis paslaugomis. Ir bankai tai supranta. Kad senjorai neimtų pensijų iš sąskaitų grynaisiais, o mokėtų internetu, jiems reikalingas dėmesys, pagalba ir paskatinimas.

Jūratė Nedzinskienė, "Danske" banko Asmeninės bankininkystės tarnybos direktorė, sako, kad dėl to šio banko padaliniuose dirbantys konsultantai skiria daugiau dėmesio pagyvenusiems klientams - suteikia būtiną informaciją apie elektroninę bankininkystę, bankomatus, banko korteles, pamoko, kaip saugiai naudotis šiomis paslaugomis. Meilių senučių šiam darbui čia nesamdoma.

Tačiau vilionių neatsisakoma. Siekdamas paskatinti senjorus aktyviau naudotis elektronine bankininkyste "Danske" bankas pasiūlė jiems nemokamai atsiskaityti už komunalines paslaugas ar atlikti nuolatinius atsiskaitymus su kitais banko klientais.

Daugiau kaip 200 tūkst. pensinio amžiaus klientų turintis bankas SNORAS taip pat taiko specialiai jiems skirtą lojalumo programą "Aukso amžius". Šios programos dalyviais tampa tie, kurie užpildo prašymus savo senatvės arba invalidumo pensiją pervesti į banke SNORAS atidarytą sąskaitą. Už tai pensininkai nemokamai gauna mokėjimo korteles, jiems nemokamai išgryninami pinigai ir išspausdinamas sąskaitos išrašas, taip pat suteikiamos iki 2,5 proc. siekiančios palūkanos už pinigų likutį sąskaitoje, į kurią pervedama pensija.

Šiaulių bankas savo klientams senjorams irgi taiko mažesnes įmokas už komunalinius bei kitus mokesčius - 70 centų - ir iki 0,15 proc. didesnes metines terminuotųjų indėlių palūkanas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"