TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Senos skolos vejasi klientus

2014 09 04 6:00
LESTO atstovai teigia, jog klientai gali jaustis saugūs, jei kiekvieną mėnesį tiksliai deklaruoja, kiek suvartojo elektros energijos, ir atsiskaito už ją laiku. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Neatidžiai už elektros energiją mokantys vartotojai neturėtų gyventi ramiai. Kad yra skolingi, jiems gali būti priminta ir po beveik dešimties metų. Į senų skolų pinkles patekę kauniečiai įsitikinę, jog tai galbūt ir piktnaudžiavimo jų nedėmesingumu atvejis.

Kaunietė Inga Mažeikienė nemaloniai nustebo, kai pašto dėžutėje rado AB „Lesto“ siųstą laišką su prašymu kuo skubiau sumokėti 30 litų skolą už elektros energiją, naudojamą bendroms daugiabučio reikmėms. Moteris buvo įspėta, kad priešingu jos duomenys bus perduoti skolų išieškojimo agentūrai. Kas mėnesį visus komunalinius mokesčius sumokanti ir jokių skolų neturinti I. Mažeikienė iš pradžių pamanė, kad galbūt keitėsi elektros energijos tarifai ir ji kurį nors mėnesį laiku nepervedė pinigų, o gal esama kokios nors kitos objektyvios priežasties.

Ne veltui gaišo laiką

„Jau ruošiausi sumokėti skolą, bet tuomet apie tokius pat gautus skolos lapelius papasakojo draugai. Nors suma nedidelė, nutariau išsiaiškinti, kaip ta skola atsirado“, - pasakojo pašnekovė. Iš pradžių į LESTO ji paskambino bendrovės interneto svetainėje nurodytu bendruoju telefonu. Tačiau sužinojo tik tiek, kad skola susidarė per keletą metų.

Tuomet I. Mažeikienė nuvyko į LESTO būstinę ir paprašė išspausdinti jai pateiktų mokėjimų bei atliktų pavedimų sąrašą. Gavusi išklotinę, kurios pirmasis įrašas darytas dar 2006 metų pradžioje, kaunietė atidžiai ją išstudijavo. Moteris pastebėjo, kad mokamos sumos iš tiesų nesutapo su nurodytomis jai pateiktose sąskaitose už paslaugas: kartais buvo pervedama daugiau pinigų nei reikia, kartais - mažiau. Išanalizavusi beveik devynerių metų duomenis kaunietė įsitikino, kad skola AB LESTO tesiekia kelis litus.

„Žinoma, sugaišau nemažai laiko aiškindamasi situaciją, tačiau į LESTO teks užsukti dar kartą. Tų trisdešimties litų negaila, bet kai pagalvoji, kad į mane panašių „skolininkų“ gali būti tūkstančiai, supranti, jog turi eiti iki galo“, - kalbėjo moteris. Jos draugų skolos, išanalizavus mokėjimų ataskaitas, taip pat gerokai sumenko.

I. Mažeikienė stebėjosi, kodėl LESTO neinformuoja klientų apie skolas kasmet. Pašnekovės nuomone, didelė bendrovė turėtų sudaryti skolininkų metinį balansą ir priminti jiems įsipareigojimus. „Gerai, kai gauni lapelį, kuriame nurodyta 30 litų suma. O kas būtų, jei per devynerius metus „prikapsėtų“ šimtai litų? Kaip jaustis saugiai, kai apie skolas gali sužinoti ne iškart, o praėjus daugybei metų?“ - klausė ji.

Skola „neužgyja“

AB LESTO Korporatyvinės komunikacijos skyriaus atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba LŽ sakė, kad bendrijos ir daugiabučių namų administratoriai, kaip ir gyventojai, privalo deklaruoti elektros apskaitos prietaisų duomenis, jei rodmenys nebuvo deklaruojami arba buvo deklaruojami netiksliai, ir bendrovės darbuotojams patikrinus paaiškėjo, kad yra susidariusi skola. „Skolą būtina grąžinti neatsižvelgiant į tai, kada ji susidarė. Pranešimo apie skolą gali sulaukti vartotojai, kurie skolingi 30 litų ir daugiau. Visada siekiame su klientu dėl skolos grąžinimo susitarti geranoriškai, tačiau jei nepavysta, taikomos teisės aktų tvarka nustatytos skolų išieškojimo priemonės“, - aiškino M. Burba.

Anot jo, LESTO klientai gali jaustis saugūs, jei kiekvieną mėnesį tiksliai deklaruoja, kiek suvartojo elektros energijos, ir atsiskaito už ją laiku. Be to, pasak pašnekovo, prisijungę prie savitarnos svetainės www.manoelektra.lt gyventojai gali gauti visą informaciją apie jų deklaruotus ar apskaitos prietaisų patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis bei mokėjimus ir skolas.

„Jei skola priskaičiuojama nepagrįstai, visada atsiprašome kliento. Tačiau tokie atvejai itin reti“, - patikino M. Burba.

UAB „Būsto valda“ vadovas Gaudentas Žilys LŽ tvirtino, esą visame mieste galioja ta pati tvarka - daugiabučių administratoriai kas mėnesį fiksuoja bendroms namo reikmėms naudojamos elektros energijos rodmenis ir praneša juos LESTO. Tuomet bendrovė pati išsiunčia mokėjimų kvitus vartotojams. „Apie skolininkus nieko nežinome, nes pinigų nerenkame“, - teigė G. Žilys. Jo atstovaujama įmonė nuo 2006 metų aptarnauja maždaug 20 tūkst. butų gyventojus.

Svarbūs senaties terminai

Advokatė Raimonda Kazlauskienė LŽ paaiškino, kad siekiant prisiteisti už suvartotą elektros energiją susidariusią skolą taikomas bendras dešimties metų senaties terminas, per kurį galima ginti savo pažeistas teises pareiškiant ieškinį. Jei įmonė dėl kliento skolos apsižiūrėjo vėliau, vadinasi, ją tiesiog reikės nurašyti į nuostolius.

„Pasibaigus terminui išnyksta ir galimybė šią teisę ginti. Tačiau siekiant prisiteisti dėl suvartotos ir neapmokėtos elektros energijos susidariusius delspinigius ar palūkanas pagal sudarytas sutartis, taikomi sutrumpinti, atitinkamai šešių mėnesių ir penkerių metų senaties, terminai“, - pabrėžė advokatė. Ji pridūrė, kad sutrumpintais ieškinių senaties terminais siekiama užkirsti kelią piktnaudžiavimui ir paskatinti asmenis būti aktyvius ginant savo pagrįstus interesus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"