Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
EKONOMIKA

SGD laivas - jau vandenyje

 
2013 05 04 6:15
Pietų Korėjoje iš sausojo doko į vandenį nuleistas suskystintų gamtinių dujų terminalui Klaipėdoje statomas laivas. Eltos nuotrauka

Pietų Korėjoje statomas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalui Klaipėdoje skirtas laivas penktadienį nuleistas į vandenį.

Didžiausioje pasaulyje laivų statykloje "Hyundai Heavy Industries" statomas laivas, kurio didžioji dalis korpuso nudažyta tamsiai mėlyna spalva, vadinasi "Independence" ("Nepriklausomybė"). Laivas bus registruotas Singapūre. Ceremonija Pietų Korėjos pietvakariuose įsikūrusiame Ulsano mieste prasidėjo 16 val. vietos laiku (10 val. Lietuvos laiku). Ceremonijoje dalyvavo "Hyundai Heavy Industries" prezidentas Kim Ohi Hyunas ir Norvegijos bendrovės "Hoegh LNG" viceprezidentas Nilsas J.Hasle, "Klaipėdos naftos" vadovai.

"Pagrindiniai rūpesčiai, manau, liko Lietuvoje, nes dabar pagrindinis dalykas - teritorijų planavimas. Reikia sutvarkyti mūsų teritorijas, kad galėtume nutiesti vamzdį ir prijungti terminalą. Korėjoje problemų nematau, viskas vyksta pagal planą",- teigė "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis. Anot jo, laivo "krikštynos" numatomos kitų metų pradžioje. "Hoegh LNG" viceprezidentas N.J.Hasle teigė, jog "Independence" laivas yra modernus ir ekonomiškas. Be to, anot jo, jis specialiai pritaikytas darbui Klaipėdos uoste. "Tokio tipo laivo statybos yra sudėtingos, be to, tam reikia didžiulių investicijų, todėl mums buvo svarbu tai įgyvendinti sėkmingai", - aiškino "Hoegh" atstovas. "Hyundai Heavy Industries" viceprezidentas ??? J.C.Bae teigė, jog kompanija pirmą kartą stato tokio tipo laivą. "Ši plaukiojanti išdujinimo saugykla yra pirmas tokio pobūdžio projektas mūsų laivų statykloje. Tai yra geras impulsas mums eiti į priekį. Taip pat mes suprantame, kad šis projektas yra labai svarbus Lietuvai", - sakė J.C.Bae.

SGD laivą nuleidus į vandenį, toliau bus montuojamos SGD talpyklos, mechaniniai, pagalbinės sistemos ir kiti darbai. Laivas statomas Norvegijos bendrovės "Hoegh LNG užsakymu, iš jos "Klaipėdos nafta" laivą nuomosis 10 metų nuo antros 2014 metų pusės. Pagal "Klaipėdos naftos" ir "Hoegh LNG" sutartį už SGD terminalui skirto laivo nuomą "Klaipėdos nafta" mokės 43 mln. eurų (148,5 mln. litų) per metus. Į šią kainą įtrauktos laivo priežiūros ir operavimo paslaugos, įgulos išlaikymas bei kitos išlaidos. Po 10 metų "Klaipėdos nafta" laivą galės išpirkti.

BNS

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"