TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

SGD terminalo krantinėje iškilo pabaigtuvių vainikas

2014 06 20 14:10
Iš kairės: Rokas Masiulis, Rokas Masiulis, Aleksandras Kačalovas Vidos Bortelienės nuotraukos

Didžiausiai Klaipėdos uosto istorijoje statybai - suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektui - persiritus į antrąją pusę, rangovai latviai šį įvykį pažymėjo pagal lietuvių paprotį - virš pagrindinio statinio konstrukcijos iškėlė simbolinį pabaigtuvių vainiką.

Atsidėkodami nuolat žvarbaus vėjo talžomiems ir lietaus merkiamiems rangovams, bendrovės „Klaipėdos nafta“ vadovas Rokas Masiulis bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus kompanijos BMGS atstovams įteikė tortą.

Pasak R. Masiulio, išbetonavus ir sukonstravus pirmąją suskystintų gamtinių dujų terminalo platformos konstrukciją, kuri skirta priešgaisrinei įrangai ir techninio aptarnavimo reikmėms, galima konstatuoti, kad ant jos iškeltu pabaigtuvių vainiku pažymima artėjanti viso projekto pabaiga. Didieji darbai atlikti porą savaičių anksčiau nei planuota, todėl akivaizdu, kad rangovai išlaiko gerą tempą. Galutinai visi krantinės statybos darbai turėtų būti baigti vasarą. Nors dar daug betonavimo darbų laukia liepos mėnesį, neabejojama, kad projektas bus įgyvendintas pagal planą - iki metų pabaigos.

„Sunkiausia šioje statyboje – tai kovoti su gamtos stichija, nes statoma ant vandens, o oro sąlygos Lietuvoje nėra idealios. Statybos apsunkintos, terminai reikalauja iš rangovų dirbti kiekvieną dieną. Tenka ieškoti išeičių, šiltesnių darbo sąlygų, žiemą statyti palapines. Bet rangovai vietoj dviejų kranų dirba 5 kranais, vietoj 1 pamainos - dirba 3 pamainomis. Galime tik įsivaizduoti, kaip teko forsuoti šį projektą, kad jis būtų baigtas laiku. Dėl to dėkojame uosto direkcijai už paramą ir bendradarbiavimą. Matome, kad rangovai tokį sudėtingą projektą sugebės užbaigti laiku“, - kalbėjo R. Masiulis.

„Tikimės, kad šis vainikas atneš gerovę ir sėkmę užsakovams. Ta dalis, kuris atlikta, padaryta kokybiškai ir laiku, nes suprantame, kad ši statyba Lietuvą pristatys tarptautinėje arenoje. Tai neabejotinai labai sudėtinga konstrukcija - galinga ir sustiprinta. Aš panašius darbus dirbu jau beveik 40 metų, bet tokio sunkumo – pirmą kartą“, - sakė BMGS vyriausiasis statybų vadovas Aleksandras Kačalovas.

Lietuvos išsinuomotas iš įmonės „Hoegh LNG“ laivas – dujų saugykla „Independence“ gegužės mėnesį paliko Pietų Korėjos laivų statyklą Ulsanoje ir pradėjo kelionę į Lietuvą. Pasak R. Masiulio, krantinė švartuoti dujinį laivą bus parengta vėliausiai spalio pabaigoje, o jam atplaukus dar mėnesį gali trukti visų sistemų bandymai. Šiuo metu prie pabaigos artėja ir dujotiekio statyba, belikę vamzdyną sujungti su SGD terminalo konstrukcijomis.

SGD terminalas – vienas svarbiausių Lietuvos energetinį saugumą užtikrinančių projektų, kuris sukurs sąlygas atsirasti gamtinių dujų rinkai. Jis statomas pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalyje - ties Kiaulės nugaros sala. Svarbiausia jo funkcija - priimti ir saugoti suskystintas gamtines dujas, jas dujinti ir tiekti į magistralinį tinklą. 2015 metais planuojama pumpuoti apie 1 mlrd. kub. m dujų, o visas terminalo pajėgumas ateityje galėtų siekti iki 3 mlrd. kub. m per metus.

Iki šiol uoste jau baigtas krantinės aptarnavimo platformos pagrindinių konstrukcijų betonavimas, statomas pastatas, užbaigtas dujų platformos betonavimas, aikštelės ruošiamos betonavimui, Latvijos BMGS sandėliavimo aikštelėje surenkamos aukšto slėgio dujų rankovės, kurios bus transportuojamos baržomis atskirais moduliais ir sumontuotos ant dujų platformos. Bendras krantinės ilgis – 450 metrų.

SGD terminalo krantinę už 113,6 mln. litų (su PVM) stato Latvijos bendrovė BMGS, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 114,756 mln. litų - Vokietijos koncernas „PPS Pipeline Systems“.

SGD terminalas turi būti baigtas iki 2014 metų gruodžio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"