TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

SGD terminalui – nauji iššūkiai

2015 03 10 6:00
SGD terminalas Klaipėdoje komercinę veiklą pradėjo šių metų sausį. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Vakar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) ir AB „Klaipėdos nafta“ pasirašė suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinės nuomos sutartį.

Terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ iš KVJUD išsinuomojo krantinę 50-čiai metų. "Klaipėdos nafta" uosto investicijas grąžins per pirmus 20 metų, o dar 30 metų mokės tik nuomą. Sutartyje numatyta, kad uosto investicijos turės duoti 5 proc. grąžą.

Per iškilmingą ceremoniją KVJUD vadovas Arvydas Vaitkus užsiminė, kad jau brandinami ambicingi planai SGD terminalo vietoje supilti pusiasalį ir pastatyti naujus objektus.

Pernai spalį baigta statyti terminalo krantinė ir akvatorijos gilinimas ties Kiaulės Nugara uosto direkcijai kainavo per 30 mln. eurų. Sutartį su KVJUD pasirašiusi terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ tapo šios infrastruktūros nuomininke.

„Labai simboliška, kad ši sutartis pasirašoma Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse. Perduodami šią krantinę terminalo operatoriams norime padėkoti visiems, kurie prisidėjo, kad ji būtų pastatyta laiku ir neliktų kliūčių įtvirtinti šalies energetinę nepriklausomybę“, - vakar kalbėjo A. Vaitkus.

Jis prisiminė, kad 2013 metais, pradėjus įgyvendinti projektą, teko priimti ne vieną iššūkį.

„Mūsų SGD terminalas turbūt yra pirmas pasaulyje tokio pobūdžio objektas, pastatytas per rekordiškai trumpą laiką - 14 mėnesių. Nuolat jautėme tiek prezidentės Dalios Grybauskaitės, tiek premjero Algirdo Butkevičiaus ir palaikymą, ir griežtą kontrolę. Jie visada ragino objektą pastatyti laiku, į viską žiūrėta itin preciziškai. Dabar džiaugiamės, kad terminalas jau pastatytas“, - sakė KVJUD vadovas.

AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška tikino, kad Lietuvos gyventojai jau pajuto terminalo naudą. „Atpigo dujos. Dar statant SGD terminalą valstybė iš „Gazprom“ gavo nuolaidą dujoms. Į uostą jau atplukdyti du komerciniai dujų kroviniai, per metus, planuojama, jų turėtų būti šeši“, - sakė jis.

450 metrų ilgio terminalo krantinę, prie kurios prišvartuotas laivas-saugykla „Independence“, sudaro aptarnavimo platforma, aukšto slėgio dujų perdavimo rankovės, pereinamieji tiltai, priešgaisrinė sistema, technologinė ir elektros bei švartavimo įranga.

Kalbėdamas apie ateities perspektyvas A. Vaitkus užsiminė, kad šiuo metu rengiamas didelis ir labai svarbus strateginis dokumentas - uosto bendrasis planas. Jame numatyta, kad SGD terminalas ateityje galės tapti nebe vidury marių stūksančiu objektu, o atsidurti naujai suformuotame pusiasalyje.

„Praėjusią savaitę mūsų uoste lankėsi Vokietijos uostų atstovų delegacija ir domėjosi perspektyvomis ateityje bunkeriuoti laivus“, - informavo KVJUD vadovas.

Planuojama pastatyti savotišką laivų „degalinę“, kur jie galėtų pasipildyti dujų. „Tam reikia pakeisti kranto liniją ir supilti pusiasalį. Tuomet atsirastų dar daugiau galimybių panaudoti mūsų sukurtą infrastruktūrą“, - sakė A. Vaitkus.

SGD laivo „Independence“ nuoma valstybei atsieina apie 50 mln. dolerių per metus. Iš vieno dujovežio laivo atplaukimo į Klaipėdą KVJUD gauna apie 145 tūkst. eurų rinkliavų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"