TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Siekia pritraukti krovinių centriniam terminalui

2014 02 01 6:00
Vidos Bortelienės nuotrauka

Baigiamas statyti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas vis labiau traukia laivybos rinkos dalyvių dėmesį. Geros perspektyvos numatomos Klaipėdą jungiant su Danijos sostine.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pranešė, kad mūsų uostamiestyje apsilankę jungtinio Kopenhagos–Malmės uosto vadovai aptarė galimybes sujungti abi kryptis nauja keltų linija. Praktinių poslinkių tikimasi dar šiemet.

Pradėtų nuo krovinių

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo komercijos vadovas Arvydas Skuodas LŽ sakė, kad tai buvo jau ketvirtas susitikimas, skirtas jūrų linijos tarp Kopenhagos-Malmės ir Klaipėdos uostų perspektyvai aptarti. Šįkart buvo parengtas bendras pasiūlymas linijų operatoriams.

„Kopenhagos–Malmės uoste kiek kitokia valdymo sistema - uosto direkcija kartu yra ir terminalų operatorius. Klaipėdai atstovavo uosto direkcija ir mūsų bendrovė. Parengėme pasiūlymą, kurį pateiksime 5 jūrų linijų operatoriams, gabenantiems automobilius kaip prekes. Mūsų tikslas – pritraukti ro-ro ar ro-pax keltais gabenamų krovinių. Kopenhagos-Malmės uostas Baltijos jūroje yra pagrindinis automobilinis uostas, skirstymo hub‘as, kuriame perkraunami Rytų rinkai ir Baltijos šalims skirti nauji automobiliai. Jie toliau gabenami per Suomijos ir Rusijos uostus, o tai ilgai užtrunka. Mes norime dalį automobilių pritraukti į Klaipėdą. Todėl pateikėme keltų operatoriams abiejų uostų sąlygas, ekonominius skaičiavimus. Tikimės srautą suformuoti iki vasaros“, - kalbėjo A.Skuodas.

KVJUD rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas pažymėjo, kad santykiai su Kopenhagos-Malmės uostu yra užsimezgę seniai, kai Lietuvos ambasada Danijoje prieš kelerius metus pristatė naujo Klaipėdos terminalo perspektyvas.

„Pagrindinis Klaipėdos uosto tikslas – atidaryti keleivinę liniją, tačiau pradėti visuomet reikia nuo lengvesnio dalyko. Automobilių skirstymas Malmės uoste vyksta bene 14 metų, jie jau turi sukaupę didžiulę patirtį, o Klaipėdos uosto šioje rinkoje dar nėra. Taip pat mus domina ir krovininio transporto vežimas į pietinę Švediją, kad būtų galima greičiau pasiekti Norvegiją ar tiltu per Baltiją Daniją. Manyčiau, kad iš kitos pusės mes galėtume tikėtis ir keleivių srauto“, - sakė A.Drungilas.

Baigia statyti terminalą

KVJUD duomenimis, kasmet į Klaipėdą keleiviniais keltais ir kruiziniais laivais atvyksta vis daugiau turistų, didėja keltais gabenamų krovinių kiekis. Uosto tikslas – tinkamai ir kokybiškai juos priimti. Dėl to centrinėje uosto dalyje jau įrengta naujo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūra. Baigiamame statyti terminale bus užtikrintas spartus ir patogus keleivių aptarnavimas bei teikiamų paslaugų kokybė, o pavasarį įrengtas ypatingos konstrukcijos terminalo statinys pagyvins ir miesto architektūrą. Priimti pirmąjį kruizinį laivą čia numatoma gegužės 20 dieną.

Objekto „Keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūros įrengimas“ statybos užbaigimo aktas buvo pasirašytas praėjusių metų paskutinėmis dienomis. Projektas įgyvendintas panaudojant Europos Sąjungos lėšas. Daugiau kaip kilometro ilgio krantinių ruožą už 112, 5 mln. litų pastatė įmonė „Latvijas tilti“.

KVJUD pažymi, kad tai yra antras pagal finansinę apimtį uosto direkcijos įgyvendintas pastarojo dešimtmečio investicinis projektas po uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbų, kainavusių arti 130 mln. litų.

Ne vienus metus klaipėdiečiams analizuojant potencialias naujų keleivinių linijų kryptis išryškėjo, kad tikslingiausia pagal laivų plaukimo laiką Klaipėdą jungti su uostais sostinėmis – Stokholmu ar Kopenhaga. Tačiau linija į Stokholmą, pasak A.Drungilo, turėtų rimtą konkurentą, nes kompanijos „Tallink“ keltai Švedijos sotinę jungia su Ryga. Kopenhaga įdomi ne tik prekybai, bet ir šeimų turizmui, nes tiltu iš Danijos galima greitai pasiekti Švediją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"