TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Sinoptikai išbandė uosto sroves

2016 03 23 14:37
Vidos Bortelienės nuotraukos

Klaipėdos uostas – vienas svarbiausių Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos klientų, pagal prognozes reguliuojančių laivų eismą ir krovą,  todėl Pasaulinę meteorologų dieną darbuotojai paminėjo iš laivo apžvelgdami uosto akvatoriją.

Klaipėdos jūrų uosto veikla neįsivaizduojama be sinoptikų prognozių – dauguma darbų planuojami pagal numatomus orus: vėjo greitį, kryptį ir bangų aukštį. Tikslios prognozės padeda apsisaugoti nuo galimų štorminių vėjų , laivybos incidentų, technikos bei krantinių sugadinimų ir nuostolių. Siekiant dar didesnio saugumo numatomos investicijos uosto įplaukai ir molams modernizuoti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigia, kad oro pranešimų duomenų svarbumas susijęs su laivo dizainu. Įvedant didžiuosius laivus oro temperatūra neturi tokios reikšmės, kaip vėjo kryptis ir greitis įplaukiant pro uosto vartus. „Mes turime uoste srovių matuoklius, nuolat gauname informaciją, todėl uosto kapitono tarnyba pagal apibendrintus duomenis priima sprendimą, laivą įvesti ar ne. Labai dažnai Lietuvos sinoptikų prognozes mes sutikriname su kitais šaltiniais. Per metus laisvė nuo minčių, koks bus oras, trunka maždaug 86 dienas. Ypač svarbios prognozės rudens, žiemos ir pavasario laikotarpiu, kada keičiasi orai. Paskutiniu metu stebim vėjo krypties pasikeitimą – dar prieš 15–12 metų vyravo „nordwest“ vėjai, dabar stebim „sudwest“, o tai turi reikšmę laivus švartuojant ir jų dislokacijai uosto viduje“, – pasakojo A. Vaitkus.

20 metrų per sekundę vėjas – signalas uosto kompanijoms, kad reikia nutraukti darbus, 25 metrų vėjas – kritinis „Smiltynės perkėlos“ keltų judėjimui ir priimami uosto kapitono atskiri sprendimai, ar laivas gali įplaukti, ar ne.

„Kiek prognozuojama blogų orų, tiek dienų ir ribojama laivyba“, – teigia uosto kapitonas A. Alekna.

Pasak jo, šiemet vėjuotų dienų buvo nedaug, visi laivybos apribojimai tęsėsi trumpai, jūrų keltai plaukė praktiškai be grafikų sutrikimų. O štai 2015 metų pradžioje eismas stabdytas, laivus nuo 1–4 krantinių teko atitraukti net du kartus, tad audra praėjo be pasekmių, nuostolių nepridarė.

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos direktorius Saulius Balys teigia, Klaipėdos uostas yra svarbus klientas, todėl šiemet buvo nuspręsta profesinę šventę pažymėti Klaipėdoje, maždaug 80 žmonių grupei plukdant hidrologiniu KVJUD laivu „Lotas“.

Pasak S. Balio, prognozės remiasi fizikos principais su tam tikromis interpretacijomis. Pirmos, antros, trečios dienos prognozės yra gana tikslios, o ilgalaikių orų nustatyti negali niekas. Nors pastabų taryba sulaukia, sinoptikai džiaugiasi, kad žmonės prognozėmis domisi ir pateikia įdomių pastabų.

Pasaulinė meteorologijos organizacija pasaulinę meteorologijos dieną šiais metais kviečia pasitikti devizu „Karščiau, sausiau, drėgniau. Ateities veidas“. Toks šūkis pasirinktas siekiant parodyti kokias pasekmes sukelia klimato kaita.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"