TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Siuntinių kaina svoriui nelygi

2009 11 16 0:00
Šiuo metu suaktyvėjo kurjerių paslaugas teikiančių įmonių konkurencija.
LŽ archyvo nuotrauka

Trečią ketvirtį iš eilės paštininkai ir pasiuntiniai skaičiuoja vis mažesnes apyvartas - jų paslaugomis gyventojai bei verslas naudojasi vis rečiau, nes siuntinių rinkoje kainos nustatomos ne taip tiksliai kaip svoris.

Pašto ir pasiuntinių paslaugomis besinaudojantys gyventojai bei įmonės pastebi: jei nepaprašai, kurjeriai nelinkę patys pasiūlyti mažesnių kainų. Tik susėdus verslininkams derybų, prieinama prie išvados - mažėjant sąnaudoms turi mažėti ir paslaugų kaina.

Faktai:

Preliminariais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, bendra pašto ir pasiuntinių paslaugų rinka per tris šių metų ketvirčius sumažėjo 13 proc., iki 165,9 mln. litų. Pernai tuo pačiu metu bendrovių pajamos siekė 190,7 mln. litų.

Vien per trečiąjį šių metų ketvirtį rinka siekė 50,8 mln. litų - 20,4 proc. mažiau nei pernai tuo pat metu, kai ji buvo 63,8 mln. litų. Trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su antruoju, bendros įmonių pajamos sumažėjo 11,8 procento.

Vien pašto paslaugų rinka pagal gautas pajamas trečiąjį ketvirtį, palyginti su atitinkamu 2008-ųjų laikotarpiu, sumažėjo 4,9 proc., iki 21,4 mln. litų, o palyginti su šių metų antruoju ketvirčiu - 9,3 procento. Pasiuntinių paslaugų rinka smuko atitinkamai 25 ir 13,5 proc., iki 29,4 mln. litų.

Valstybės valdomo Lietuvos pašto bendros pajamos šių metų liepą-rugsėjį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 9,9 proc., o pajamos, gautos už pašto ir pasiuntinių paslaugų teikimą, sumažėjo 4,7 proc. - iki 20,1 mln. litų. Taip pat 2,1 proc. sumažėjo pajamos iš universaliųjų pašto paslaugų - iki 18,9 mln. litų.

Paštas kainų nekeis

AB Lietuvos pašto Klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Tomas Baranauskas LŽ sakė, kad pašto veiklos rezultatai atspindi pasaulines ekonominės recesijos tendencijas. "Pašto pajamos mažėja beveik visose pozicijose. Pajamų mažėjimo priežastis - ekonomikos nuosmukis ir kritusi paslaugų paklausa. Tradicinių pašto paslaugų paklausai įtaką daro ne tik mažėjanti gyventojų ir įmonių perkamoji galia, bet ir informacinės technologijos, leidžiančios pakeisti fizinį informacijos keitimąsi elektroniniu keitimusi", - dėstė tendencijas T.Baranauskas.

Pasak jo, pasiuntinių paslaugų rinka krinta dėl sumažėjusių siuntinių srautų ir aštrios konkurencijos krintant kainoms.

Paklaustas, ar dėl mažėjančių sąnaudų kris ir pašto paslaugų kaina, T.Baranauskas sakė, kad universaliųjų pašto paslaugų tarifai pastarąjį kartą buvo keisti 2007 metų rugsėjo 1 dieną ir artimiausiu metu jų koreguoti nežadama. Tuo tarpu sutartiniams klientams, kurie per kalendorinį mėnesį išsiunčia daugiau kaip 1000 pašto korespondencijos siuntų Lietuvoje, Lietuvos paštas taiko specialiuosius tarifus - beveik perpus mažesnius už esamus. Specialieji tarifai taikomi ne tik telekomunikacijų bendrovėms ar bankams, bet ir pašto paslaugas teikiančioms privačioms kompanijoms.

Geriau nuolaida nei prarastas klientas

UAB "Greitasis kurjeris" Lietuvos regionų vadovas Nerijus Žygelis LŽ sakė, kad vis dėlto monopolinė AB Lietuvos pašto padėtis riboja laisvą rinkos dalyvių konkurenciją. "Tokia padėtis dar labiau apsunkina privačią pašto paslaugų teikėjų padėtį ir išlikimą šiuo sunkiu laikotarpiu, todėl siekiant konkurencinio pranašumo tenka siekti aukštesnio klientų aptarnavimo lygio, gerinti pristatymo kokybę, plėsti siūlomų produktų, paslaugų spektrą bei diegti darbuotojų darbo sąlygų gerinimo ir motyvavimo sistemą", - dėsto pašnekovas.

Kalbėdamas apie tendencijas N.Žygelis pastebi, kad šiemet labiausiai sumažėjo reklaminių siuntų bei skrajučių kiekiai, sumažėjo ir siunčiamų popierinių sąskaitų, kurias keičia elektroniniai atsiskaitymai. "Įmonės taupo, tad atidžiai formuoja užsakymus reklaminei medžiagai pristatyti. Stengiasi pasiekti tikslinę rinką mažiausiomis sąnaudomis. Beveik visuose verslo sektoriuose veikiančios įmonės karpo lėšas rinkodarai. Todėl prisitaikydami prie poreikių imame geriau pažinti adresatus ir galime pasiūlyti tikslinius verslo klientus", - neslėpė N.Žygelis.

Pasak jo, peržiūrėti ir koreguoti paslaugų kainas verčia situacija rinkoje, todėl tai tenka daryti reaguojant į konkurentų veiksmus bei klientų galimybes. N.Žygelio teigimu, šios veiklos sąnaudos nėra gerokai sumažėjusios, nes norima išlaikyti turimas paslaugų teikimo teritorijas, o padaugėjus įsiskolinusių klientų atsirado ir nauja resursų reikalaujanti darbo su skolininkais veikla.

UAB "Unipakas" logistikos vadybininkas Juozas Jasiūnas teigė pastebėjęs, kad šiuo metu suaktyvėjo kurjerių paslaugas teikiančių įmonių konkurencija. "Mažėja darbų apimtys, kartu ir pajamos, todėl reikia ieškoti būdų tai kompensuoti - mažinti išlaidas ir didinti pardavimą. Klientų noras sumažinti savo išlaidas paveikia ir siuntų paslaugų kainų lygio mažėjimą, - LŽ pasakojo J.Jasiūnas. - Klientai linkę taupyti labiau nei bet kada, džiaugiamės, kad jie ateina pas mus reikalauti nuolaidų, o ne priešingai - pasirinkę pigesnę alternatyvą atsuka mums nugarą".

Pasak pašnekovo, renkantis siuntų paslaugų teikėją klientams reiktų atsižvelgti į aiškią paslaugų kainodarą ir teikiamą kokybę, o ne vien į žemą, kartais net žemesnį už savikainą, tarifą.

Paklaustas, ar siuntų paslaugų kainos šiuo metu yra panašios visoje Europoje, J.Jasiūnas pripažįsta, kad kartais, pavyzdžiui, iš Vokietijos, atsiųsti siuntinį į Lietuvą kainuoja pigiau nei iš Lietuvos į Vokietiją, tačiau, jo teigimu, importo ir eksporto kainos skyrėsi visais laikais, o kurjerių paslaugų kainos Lietuvoje šiuo metu išties mažos. "Ypač jos mažos įmonėms, kurios siuntas siunčia reguliariai, dideliais kiekiais ir atsiskaito laiku", - sako jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"