TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Siuntų vežėjai raižo Europą su interneto pirkiniais

2012 08 20 8:14
LŽ archyvo nuotrauka/Vis daugiau Lietuvos didmenininkų naudojasi ne savo, o siuntų bendrovių transportu prekėms išvežioti po prekybos taškus.

Siuntų vežėjams atostogos nė motais - kas mėnesį daugėjant elektroninių parduotuvių užsakymų, vieni veža vis daugiau siuntų iš lietuviškų parduotuvių į Baltijos šalis, kiti - pigesnes lenkiškas prekes į lietuviškąsias elektronines parduotuves.

Prabangų apatinį trikotažą lietuvaitės dabar įsigyja tiesiai iš prancūzų neiškeldamos kojos iš namų - interneto parduotuvėse. Pirkinys pristatomas vos per kelias dienas.

Pasiuntinių paslaugų pajamos per šių metų pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 21,7 proc. - iki 43,3 mln. litų. Bendra pašto ir pasiuntinių paslaugų rinka lyginamuoju laikotarpiu pakilo 16,1 proc. - nuo 61,6 iki 71,5 mln. litų. Tai rodo Ryšių reguliavimo tarnybos duomenys.

Didžiausią siuntų rinkos dalį valdančios UAB "DPD Lietuva" generalinė direktorė Indrė Puišė sako, kad dabar elektroninių parduotuvių užsakymai duoda apie 20 proc. visų bendrovės pajamų. Bendrovė dirba su UAB "Dealcraft", valdančia grupinių pirkimų portalus Grupinis.lt, Beta.lt, Nuolaiduklubas.lt, Pigu.lt, MemberShop.lt, ir kitomis internetinėmis parduotuvėmis.

Perspektyvi sritis

"Lietuvos rinka elektroniniam verslui yra per maža, o toks prekybos modelis leidžia pigiai ir greitai išsiplėsti į kitas šalis. Tereikia išversti internetinį puslapį - nereikia nei sandėlių, nei kitų didelių papildomų sąnaudų. Sparčiausia jų plėtra jaučiama Baltijos šalyse", - pastebi ji.

Šią plėtrą tiesiogiai atspindi ir "DPD Lietuvos" rezultatai. Per antrąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendrovė iš Lietuvos į Latviją bei Estiją pristatė beveik 600 proc. daugiau siuntų, o bendrai privatiems pirkėjams minėtu laikotarpiu buvo įteikta apie 80 proc. daugiau siuntų. I.Puišė pastebi, kad elektroninėms parduotuvėms bendradarbiauti su siuntų bendrovėmis naudinga todėl, kad į Rygą ar Taliną prekės pristatomos per tiek pat laiko kaip, pavyzdžiui, į Mažeikius - per dieną.

Šiuo metu labiausiai kylantis klientų segmentas užsakymų požiūriu teikia nemažai vilčių siuntų bendrovėms ir ateityje. "Tai tikrai perspektyvi verslo sritis, nes pastaruoju metu elektroninė prekyba Lietuvoje kasmet auga po 50-60 procentų. Mūsų žiniomis, Skandinavijoje iki 80 proc. dirbančių žmonių nors kartą per mėnesį naudojasi elektronine prekyba, pernai ja nors kartą per mėnesį naudojosi apie 20-30 proc. Lietuvos dirbančių žmonių, šiemet - iki 40 procentų. Taigi pas mus augti jai dar yra kur", - skaičiuoja I.Puišė.

Prekes siunčia iš Lenkijos

UAB "Lex System" generalinis direktorius Andrius Balkūnas taip pat pastebi, kad elektroninių parduotuvių užsakymai prekių siuntoms gabenti rodo nuolatinį augimą - kiekvieną mėnesį jų padaugėja 15-17 procentų.

"Apie 40 proc. šių užsakymų gauname prekėms, pirktoms iš Lenkijos, Anglijos elektroninių parduotuvių, gabenti į lietuviškąsias. Mat Lenkijoje prekės yra apie 20 proc., o kai kurios - ir 40 proc. pigesnės už lietuviškas, todėl didžioji dalis lietuviškų internetinių parduotuvių siūlo Lenkijoje pirktas prekes", - pastebi jis.

Paklaustas, kokiuose lenkiškuose portaluose lietuviams galima pigiau apsipirkti patiems, "Lex System" vadovas prasitarė negalįs jų įvardyti, nes tai pakenktų lietuviškų elektroninių parduotuvių, kurios yra bendrovės klientai, verslui.

Didmenininkai atsisako savo transporto

A.Balkūnas pastebi ir kitą tendenciją - vis daugiau Lietuvos didmenininkų naudojasi ne savo, o siuntų bendrovių transportu prekėms išvežioti po prekybos taškus.

"Turime apie 2,5 tūkst. nuolatinių klientų, iš jų 40 proc. sudaro didmenininkai, vežantys knygas, kompaktinius diskus, žaislus, keptuves, kitus įvairius įrankius, automobilių detales į mažmenines parduotuves. Tendencija, kad mūsų didmenininkai atsisako savo transporto, jaučiama jau nuo 2010 metų. Po krizės jie ieškojo būdų taupyti sąnaudas ir atrado mus. Viena mašina į prekybos centrą pristatome 500-800 klientų prekes", - pasakoja A.Balkūnas.

"DPD Lietuvos" didžiąją klientų dalį taip pat sudaro didmenininkai, užsakantys išvežioti jų prekes iš sandėlių po mažmenines parduotuves Lietuvoje.

Nors rugpjūtis siuntų verslui pasižymi mažesniu darbo krūviu, "Lex System" šiemet jis kitoks - bendrovė pasirašė sutartį su "Šviesos" leidykla. Pagal ją šiuo metu po visas Lietuvos mokyklas išvežioja mokyklines knygas, pratybų sąsiuvinius, padaugėjo ir kanceliarinių prekių siuntų.

"DPD Lietuva" antrąjį pusmetį tikisi dar daugiau užsakymų negu pirmąjį - tai esą lems pasibaigęs atostogų sezonas, rudenį suaktyvėję verslo procesai bei metų pabaigoje laukiantis itin aktyvus šventinis laikotarpis. Iš viso per antrąjį ketvirtį "DPD Lietuvos" pardavimas pakilo 23,8 proc., iki 26,69 mln. litų.

Apatinį trikotažą perka Prancūzijoje

UAB "DHL Lietuva" generalinis direktorius Mindaugas Pivoriūnas skaičiuoja, kad šiuo metu internetinių parduotuvių užsakymai duoda apie 10 proc. pajamų. "Kadangi labiau orientuojamės į tarptautines siuntas, didžiausi siuntų srautai per mus keliauja iš užsienietiškų elektroninių parduotuvių - "SportsDirect", "Amazon", prancūzijos "La Redoute" ir kitų", - pasakoja jis.

M.Pivoriūnas aiškina, kad "La Redoute" populiari, nes prancūzai dažnai duoda dideles nuolaidas, čia lietuviai mėgsta pirkti apatinį trikotažą, tekstilės gaminius. Per "SportsDirect" bendrovė iš Švedijos gabena ne tik sportinę avalynę, bet ir dviračius Baltijos šalių pirkėjams. O iš Lietuvos dažniausiai siunčiamos siuntos su elektronika, tekstilės gaminiais, gintaro dirbiniais.

"Gabename visas skubias siuntas - nuo vokų su tarptautinėmis sutartimis, sąskaitomis iki šaldytuvo dydžio siuntų. Jeigu reikia skubiai pristatyti išskirtinį baldą iš Lietuvos į Jungtinius Arabų Emyratus ar Japoniją, gabename ir didelio gabarito siuntas. Tarptautinėse siuntose į Lietuvą dažniausiai siunčiami vaistai, fermentai, bandymų pavyzdžiai, aviacinės, elektroninės, baldų detalės, tekstilės gaminiai", - apie siuntų asortimentą kalba jis.

AB Lietuvos paštas taip pat bendradarbiauja su elektroninėmis parduotuvėmis, tokiomis kaip Pigu.lt, Mediashop.lt, Topshop.lt, Stilago.lt ir kitomis.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvos pašto pajamos iš kurjerių veiklos didėjo 12 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. "Didžiąją dalį pajamų iš pasiuntinių veiklos sudarė pajamos, gautos už Lietuvos vidaus rinkoje siunčiamas siuntas. Jos sudaro apie 75 proc. visų pasiuntinių pajamų. Pateikti tikslių skaičių, kiek procentaliai gauname pajamų iš elektorinės prekybos siuntų pristatymo, negalime, nes nesegmentuojame elektroninės prekybos siuntų", - sako Aurelija Jonušaitė, Lietuvos pašto atstovė spaudai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"