TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Skaitikliai – ne gyventojų rūpestis

2014 01 14 6:00
Karšto vandens skaitiklių patikra galioja 6 metus, tačiau gyventojams patikros atnaujinimu rūpintis nebūtina. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vilniaus daugiabučių karšto vandens vartotojai gali nekreipti dėmesio į juos pasiekusį šilumos tiekėjos bendrovės „Vilniaus energija“ raginimą informuoti ją, ar galioja jiems priklausančių karšto vandens skaitiklių metrologinė patikra.

Lietuvos metrologijos inspekcija "Lietuvos žinioms" paaiškino, kad vartotojai nėra atsakingi už karšto vandens skaitiklio metrologinę patikrą. Už jo nepriežiūrą jiems negresia jokios sankcijos, mat už karšto vandens skaitiklių metrologinę patikrą yra atsakingas karšto vandens tiekėjas.

Nesupranta, ką daryti

„Tris kartus perskaičiau profesiniu teisininkų žargonu parašytą „Vilniaus energijos“ dviejų puslapių raštą, bet taip ir nesupratau jo turinio“, - "Lietuvos žinioms" skundėsi skaitytoja vilnietė Vilma. Moteris tvirtino tą raštą kartu su sąskaita už šilumą gavusi pirmą kartą, bet nustebo perskaičiusi, kad apie karšto vandens skaitiklių patikrą ji neva jau informuojama pakartotinai.

Dėl „Vilniaus energijos“ platinamos informacijos į LŽ redakciją patarimo kreipėsi ir daugiau vilniečių, kurie teigė nesuprantantys, ko iš jų norima, ir nežinantys, kaip reaguoti.

Karšto vandens vartotojai laiške raginami "per protingą laikotarpį (30 dienų) raštu informuoti UAB „Vilniaus energija“, ar jiems priklausančių karšto vandens skaitiklių metrologinės patikros galiojimas yra pasibaigęs, ar pasibaigs per 30 dienų; nurodyti karšto vandens skaitiklio tipą (modelį) bei numerį ir, nepriklausomai nuo vandens skaitiklio metrologinės patikros būklės, per protingą laikotarpį (30 dienų) informuoti UAB „Vilniaus energija“ ir Lietuvos metrologijos inspekciją dėl vartotojo sutikimo ar nesutikimo deklaruoti skaitiklio parodymus ir kad tiekėjas šiomis deklaracijomis vadovautųsi kaip ir anksčiau."

„Turėčiau informuoti bendrovę apie karšto vandens skaitiklį ir sutikti arba nesutikti, kad „Vilniaus energija“ organizuotų ir atliktų skaitiklio metrologinę patikrą, be to, turėčiau sutikti sumokėti už šias paslaugas. Tačiau rašte nė žodžiu neužsimenama, kiek man tai kainuotų ir už ką konkrečiai turėčiau mokėti“, - stebėjosi vilnietė Vilma. Ją ypač sutrikdė primygtinis raginimas per 30 dienų informuoti pačią bendrovę ir metrologijos tarnybą apie savo apsisprendimą. „Man visiškai neaišku, kaip turėčiau apsispręsti. Neaišku, ir kokių sankcijų mano atžvilgiu imtųsi bendrovė, jeigu paprasčiausiai nieko nedaryčiau“, - sakė vilnietė.

Gyventojams nebūtina nieko imtis

„Vilniaus energijos“ atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas LŽ patvirtino, kad bendrovė savo klientams siunčia informacinius pranešimus siekdama atkreipti dėmesį į jų karšto vandens skaitiklių metrologinės patikros galiojimą. „Šie pranešimai jokiu būdu nereiškia, kad gyventojams būtina imtis vienokių ar kitokių veiksmų, jokių pasekmių iš „Vilniaus energijos“ dėl to gyventojams nekyla“, - ramino N.Mikalajūnas.

Pasak jo, galimi keli pasirinkimai: pirmasis - metrologiškai patikrinti skaitiklį; šį darbą pagal faktinę sąmatą gali atlikti tiek „Vilniaus energija“, tiek kita gyventojų pasirinkta įmonė ar patys gyventojai savarankiškai. Antrasis – pateikti pageidavimą už karštą vandenį atsiskaityti ne pagal skaitiklio rodmenis, o pagal normatyvą. Trečiasis – nesiimti jokių veiksmų. Laikinai, kol pagal Šilumos ūkio įstatymo ir vietos savivaldybės nustatytus planus karšto vandens tiekėjas įrengs vartotojams naujus, jau tiekėjui priklausančius vandens apskaitos prietaisus – vartotojui sutinkant galima vadovautis ir esamų skaitiklių rodmenimis.

„Vilniečiai savo nuožiūra sprendžia, ar atsiliepti į bendrovės viešai spaudoje skelbiamus arba individualiai jiems teikiamus informacinius pranešimus. Jokios neigiamos pasekmės neatsiliepus į pranešimo informaciją negresia. Atsiskaitymo už karštą vandenį tvarka taip pat nesikeičia, kaip nurodyta pranešimuose, nebent to pageidautų pats vartotojas“, - tikino N.Mikalajūnas.

Pasak „Vilniaus energijos, šiuo metu beveik trečdalyje Vilniaus butų jau veikia modernūs vandens apskaitos prietaisai.

Su inspekcija nederino

A.Skripeta: „Vartotojui negresia jokios sankcijos, nes už karšto vandens skaitiklių metrologinę patikrą atsakingas karšto vandens tiekėjas.“ / LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos metrologijos inspekcijos (LMI) viršininkas Algirdas Skripeta LŽ teigė, kad ,,Vilniaus energija“ nei minėto rašto turinio, nei jame nurodytų įpareigojimų karšto vandens vartotojams su inspekcija nederino. „Nors bendrovė ragina vartotojus pateikti informaciją apie karšto vandens skaitiklius ne tik jai, bet ir inspekcijai, atkreipiu dėmesį, kad mes tos informacijos nereikalaujame ir neprašome. Tai vienašališkas bendrovės sprendimas. LMI žino apie situaciją Vilniaus miesto daugiabučių butuose įrengtų karšto vandens skaitiklių metrologinę būklę iš pačios bendrovės teikiamos informacijos bei atliktų patikrinimų rezultatų“, - LŽ teigė A.Skripeta.

LMI viršininkas paaiškino, kad skaitiklio metrologinės patikros galiojimą galima nustatyti iš patikros žymens, esančio ant skaitiklio. „Tačiau dauguma vartotojų skaitiklių buvo įrengti prieš daugelį metų (nuo 1993-1994 m.), todėl patikros žymenų gali būti nebelikę. Taip pat žinoma, kad dalis karšto vandens skaitiklių buvo įrengiami ,,vienadienių“ įmonių be metrologinės patikros. Jeigu ant skaitiklio nėra patikros žymens, jos galiojimo laikas pasibaigęs po 4 metų (tuo metu galiojęs skaitiklių patikros periodiškumas) nuo jo įrengimo“, - teigė A.Skripeta.

Už patikrą atsakingas tiekėjas

LMI viršininkas pabrėžė, kad vartotojas jokiais atvejais nėra atsakingas už karšto vandens skaitiklio metrologinę patikrą, mat, vadovaujantis Metrologijos įstatymu, už tai atsakinga karštą vandenį tiekianti bendrovė. „Karšto vandens tiekėjai privalėjo įrengti jiems nuosavybės teise priklausančius karšto vandens skaitiklius arba atlikti vartotojams nuosavybės teise priklausančių skaitiklių patikras“, - teigė jis. Karšto vandens skaitiklių patikra galioja 6 metus.

A.Skripeta pabrėžė, kad vartotojui, naudojančiam karšto vandens skaitiklį, kurio metrologinės patikros galiojimo terminas yra pasibaigęs, negresia jokios piniginės ar kitokios sankcijos. „Administracijos teisės pažeidimų kodeksas nustato administracinę atsakomybę metrologiškai nepatikrintos matavimo priemonės naudotojui, tai yra karšto vandens tiekėjui“, - teigė jis.

Didžiausiai Europoje energetikos paslaugų kompanijų grupei „Dalkia“ priklausanti „Vilniaus energija“ centralizuotai aprūpina šiluma daugiau nei 195 tūkst. butų Vilniaus mieste, Grigiškėse, Salininkuose ir Trakų Vokėje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"