TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Skelbiamas kainų karas?

2015 02 10 13:22
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė nuo šiandien mažinantis daugiau kaip tūkstančio maisto produktų ir kitų prekių, kurios sudaro kasdienį lietuvių pirkinių krepšelį, kainas. Apie mažėjančias kainas paskelbė ir „Iki“.

„Maximoje“ pigiau kainuoja net 1015 populiariausių prekių: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat ne maža dalis pramoninių prekių. Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc., skelbia bendrovė.

Mažina pelno sąskaita

Teigiama, kad kainos sumažintos bendrovės „Maxima LT“ pelno sąskaita, t. y. bendrovei sumažinus savo dalį galutinėje kainoje vartotojams arba kitaip – prekybinį antkainį. Bendrovė žada šiandien paskelbtu atpigusių prekių sąrašu neapsiriboti, tad skaičiuojama, kad vien tik per šiuos metus bendrovės investicijos į mažesnes nuolatines kainas sieks apie 10 mln. eurų.

„Būdami mažmeninės prekybos rinkos lyderiai, pirmieji pajuntame ir reaguojame į jos pokyčius. Pastaruosius kelerius metus konkurencijai rinkoje augant, savo konkurencines pozicijas rinkoje stipriname atsisakydami pelno dalies ir suteikdami pirkėjams tai, ko šiuo metu jie tikisi labiausiai – kasdien mažas jų mėgstamiausių produktų bei prekių kainas“, – bendrovės pranešime cituojamas „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Bendrovės skaičiavimu, statistinė keturių asmenų šeima, į parduotuvę užsukanti kartą per savaitę, nuo šiol pirkdama savo pamėgtas prekes per mėnesį sutaupys 34,04 eurų, o per metus – 408,48 eurų.

Iki 13 proc. atpigo vaisiai ir daržovės, mėsos, duonos, kulinarijos gaminiai, sausa bakalėja. Tarp pastebimai atpigusių produktų ir konditerijos gaminiai, gėrimai, ledai, prieskoninės bakalėjos prekės, šaldyti kulinarijos gaminiai, konservuotos bakalėjos prekės, taip pat pramoninės ir sveikatingumo prekės – kosmetika, indai, namų dekoras, tekstilė, nealkoholiniai gėrimai, buitinė chemija ir popieriaus gaminiai, apranga. Kai kurių jų kaina sumažėjo net penktadaliu.

Seka ir kiti

Antradienį apie kainų mažinimą pranešė ir prekybos tinklas „Iki“. Tiesa, jo parduotuvėse šiuo metu pinga tik vieno gamintojo – bendrovės „Pieno žvaigždės“ – produktai. Žadama, kad daugiau kaip 20 jos gaminių bus galima įsigyti 4-16 proc. pigiau. Sausio mėnesį „Iki“ sumažino kitų pieno perdirbėjų – „Rokiškio pieno“, „Vilkyškių pieninės“ bei „Žemaitijos pieno“ produkcijos kainas.

„Pastebėjome, jog pirkėjai yra jautrūs kainų pokyčiams ir mieliau renkasi tuos produktus, kurių gali įsigyti žemesne kaina. Tad mes visuomet ieškome būdų, kad pirkėjams galėtume pasiūlyti jų mėgstamų prekių pigiau“, – bendrovės pranešime cituojamas „IKI“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.

Ekonomistas, Vilniaus universiteto profesorius Rimantas Rudzkis portalui delfi.lt teigė, kad toks kainų mažėjimas gali būti susijęs su planuojamu Vokietijos mažų kainų prekybos tinklo „Lidl“ įžengimu į Lietuvos rinką.

Prekybos tinklas Lietuvoje ieško vietų statyti parduotuvėms visuose didesniuose šalies miestuose. Kada „Lidl“ mūsų šalyje atidarys pirmąsias parduotuves, kol kas oficialiai neskelbiama.

„Konkurencija veikia"

„Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių kainas, stengiantis išlaikyti pozicijas rinkoje, rodo, kad konkurencija ya veiksminga, sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas.

„Tai puikiai rodo, kad nepaisant įvairių politikų kalbų, jog mažmeninėje rinkoje nėra konkurencijos, šis „Maximos“ žingsnis rodo, kad ta konkurencija egzistuoja. Net ir didžiausias rinkos dalyvis jaučia konkurenciją iš mažesnių prekybos centrų ir dėl to mažina kainas. Greičiausiai, kaip dabar spekuliuojama, kad jaučia potencialią konkurenciją ir iš „Lidl“ tinklo (į Lietuvą ateinantis Vokietijos mažų kainų tinklas - BNS), kuris dar neatsidarė“, - sakė Žilvinas Šilėnas.

Anot jo, „Maxima LT“ žingsnis mažinti kainas yra teigiamas, nes vartotojai visada nori populiariausias prekes nusipirkti pigiau.

„Ar dabar dėl to (kainų mažinimo - BNS) prekybininkai susipyks su tiekėjais, ar rinkoje kažkas persidėlios, tai yra įdomūs dalykai, bet vartotojui tai neturėtų rūpėti“, - kalbėjo Ž.Šilėnas.

Jo teigimu, bendras prekybos tinklų kainų mažinimas gali sukelti infliacijos nuosmukį, tačiau tai neturės neigiamos įtakos šalies ekonomikai.

„Gali teigiamai paveikti ekonomiką"

Nerijus Mačiulis/Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Ši sprendimas gali turėti teigiamo poveikio ekonomikai, jei dėl to padidės konkurencija tarp prekybos tinklų, mano banko „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

„Tai būtų teigiamas poveikis ekonomikai, jei prasidėtų intensyvesnė konkurencija kainomis oligopolinėje rinkoje, nes dažnai matome situaciją, kad oligopolinėse rinkose nėra aktyvios konkurencijos. Bet Lietuvoje yra ir gerų pavyzdžių - intensyvi konkurencija tarp trijų telekomunikacijos paslaugų teikėjų privedė prie tokios situacijos, kur telekomunikacijos paslaugos yra pigiausios Europos Sąjungoje ir dėl to laimi vartotojai“, - sakė N.Mačiulis.

Anot jo, „Maxima LT“ sprendimą mažinti kainas galėjo lemti ir tai, jog artimiausiu metu Lietuvoje turėtų pradėti veikti Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Lidl“.

„Analizuojant ir kitus sektorius, galima pasakyti, kad vienas ar keli rinkos dalyviai, nusiteikę konkuruoti kainomis, gali pakeisti visą to sektoriaus funkcionavimą ir sukurti naudos vartotojams“, - kalbėjo N.Mačiulis.

Vis dėlto jis neprognozuoja, ar dėl „Maxima LT“ sprendimo kainas galėtų sumažinti ir kiti Lietuvosj prekybos tinklai.

„Iki šiol skirtingu prekybos tinklų pelno maržos buvo nevienodos ir jau dabar prekybos tinklai konkuravo kainomis. Dažnai sprendimą, kuriame tinkle apsipirkti, nulemia ne tik kaina, bet labai svarbu ir vieta. Dėl to nebūtinai visi prekybos tinklai gali nuspręsti konkuruoti kainomis. Jei yra prekybos tinklas, kuris pozicionuoja save kaip turintis didesnį aukštesnės kokybės prekių asortimentą, tai jam nebūtinai bus sekti ta pačia strategija“, - svarstė N.Mačiulis.

Pasinaudojo palankia situacija

„Maxima LT“ pasinaudojo palankia situacija paskelbti apie mažinamas kai kurių prekių kainas, mano komunikacijos specialistai. Anot jų, Lietuvai įsivedus eurą ir vartotojams išsigandus kainų didėjimo bei artėjant rinkimams, „Maximos“ žingsnis yra labai sėkmingas.

Ryšių su visuomene agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas BNS sakė, kad „Maximos“ žingsnis yra susijęs ne su Vokietijos mažų kainų tinklo „Lidl“ atėjimu, o daugiau su bendra komunikacine ir konkurencine aplinka. „Idea Prima“ direktoriaus Pauliaus Tamulionio manymu, prekybos tinklo žinia yra aiški ir ryški, nukreipta į konkurentus ir primenanti kainų karą, vykusį tarp mobiliojo ryšio operatorių.

„Metų pradžioje viešojoje erdvėje žymiai sumažėja informacinis triukšmas, ypač palyginti su prieššventiniu ar priešeuriniu periodu. Tokiu būdu prekybos tinklo žinutė sulaukė itin daug dėmesio: ilgalaikis dėmesys ir kainų pokyčių vertinimas viešojoje erdvėje bei radikaliai priešingas prekybos tinklo pranešimas sėkmingai pasiekia vartotoją“, - BNS sakė A.Katauskas.

Jo teigimu, šiuo metu nematoma aktyvios kitų konkurentų komunikacijos, ypač dėl kainų.

„Todėl prekybos tinklas aiškiai save pozicionuoja kaip visišką kainos, pasiekiamumo, vartotojų aptarnavimo lyderį. Vertinant „Lidl“ atėjimą, šis žingsnis yra puikiai suderintas laike bei situacijoje, numatant, kad prieš ateinant žemos kainos konkurentams, visa rinka ims komunikuoti būtent žemą kainą“, - BNS sakė A.Katauskas.

P.Tamulionis sakė, jog žinios apie fiksuojamas ar mažinamas produkcijos kainas yra efektyvios.

„Neseniai prekybos tinklas „Iki“ paskelbė, kad fiksuoja 100 pagrindinių produktų kainas ir matėsi, kad tai yra efektyvu. Juo labiau, kad nuo sausio Lietuvai įsivedus eurą, dauguma vartotojų yra išsigandę, kad dėl euro prekės brangs. Šioje situacijoje „Maxima“ žengė aiškų, ryškų žingsnį ir pareiškė, kad kainas ne fiksuoja, o mažina, ir tai labai panašu į kainų karą, į kurį buvo įsivėlę mobiliojo ryšio tiekėjai „Bitė“ ir „Tele2“. Panašu, kad šioje situacijoje atsidūrė „Iki“ ir „Maxima“, - BNS sakė P.Tamulionis.

A.Katauskas sakė, kad dėl galimo prekių brangimo vienu pagrindinių skundų taikinių buvo prekybos tinklai.

„Taip pat svarbu paminėti, kad šiuo metu prasideda rinkiminės batalijos, o rinkimų metu dalis politikų visada nukreipia savo pasisakymų ugnį būtent į prekybos tinklus. Savo naujausiu pranešimu prekybos tinklas sėkmingai pasinaudojo susiklosčiusia situacija“, - BNS sakė A.Katauskas.

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ teigia šiemet atsisakysianti apie 10 mln. eurų pajamų iš prekybos antkainio. 1015 populiariausių prekių kainas sumažinusi „Maxima“ pranešė, kad jas sumažino vidutiniškai 13 proc.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"