TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Skolų kilpa užsmaugė "flyLAL"

2009 01 20 0:00
2005 metais prasidėjusi įtarimų šešėlio lydima "flyLAL" kelionė baigėsi. LŽ šaltinių teigimu, įmonė ruošiasi bankrotui.
LŽ archyvo nuotrauka

Prie bedugnės krašto atsidūrusios skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" ("flyLAL") klientai liko ir be skrydžių, ir be pinigų, sumokėtų už bilietus. Oro bendrovė jau ruošiasi bankrotui.

Ne vienus metus nacionaline skrydžių bendrove vadinama "flyLAL" dėl sunkios finansinės būklės savo veiklą nutraukė praėjusį savaitgalį. Pirminiais duomenimis, nežinomybėje atsidūrė maždaug 11 tūkst. keleivių. Tiek žmonių iš bendrovės "flyLAL" buvo įsigiję lėktuvų bilietus, kuriais nesuspėjo pasinaudoti. Anksčiau buvo skelbta, kad nukentėjusiųjų yra per 30 tūkstančių.

Keleiviai apimti panikos.

Praėjusį šeštadienį tarptautiniame Vilniaus oro uoste zujo šimtai sunerimusių ir pasipiktinusių "flyLAL" keleivių. Žmonių viltis ankstų rytą išskristi į vieną ar kitą šalį po pietų galutinai sudužo. Apimti panikos keleiviai garsiai reiškė priekaištus bendrovei, kuri, anot jų, nė piršto nepajudino dėl bilietus iš anksto užsisakiusių klientų ir apie kilusias problemas jų individualiai neinformavo. Šeštadienį iš Vilniaus turėjo išskristi 544 "flyLAL" keleiviai.

Finansinių sunkumų kamuojama skrydžių bendrovė kol kas bilietus įsigijusiems klientams negali atsakyti, kada ir kaip už atšauktus skrydžius jiems bus grąžinti pinigai. Jeigu būtų nuspręsta kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo, bilietų pirkėjai stotų į eilę kartu su visais kreditoriais.

Kol kas pasipiktinusiems klientams "flyLAL" siūlo rašyti pretenzijas ir stoti į eilę susigrąžinti pinigus. Be to, nuo vakar pradėjo veikti informacinis telefonas klientams. Tačiau LŽ įsitikino, kad iš tokios

pagalbos naudos yra mažai. Nurodytas telefono numeris ilgą laiką buvo užimtas, o galiausiai pavykus juo prisiskambinti kitame laido gale angliškai atsiliepė atsakiklis ir pasiūlė po signalo palikti žinutę.

Užsidarė nuo klientų

Prie bankroto slenksčio atsidūrusi oro bendrovė "flyLAL" nutraukė ne tik skrydžius, bet ir savo biuro bei atstovybės Vilniaus oro uoste veiklą, nors dėl sustabdyto oro vežėjo pažymėjimo ir licencijos ji tik negali skraidinti keleivių. Įvertinusi tokius "flyLAL" veiksmus, Civilinės aviacijos administracija (CAA) nusiuntė įmonei įspėjamąjį raštą. Tai LŽ patvirtino CAA generalinis direktorius Kęstutis Auryla.

"Mes jau išsiuntėme šiai bendrovei tokį raštą ir labai griežtai juos įspėjome. Įmonė jokiu būdu negali vengti atsakomybės keleiviams. Įstatuose aiškiai nurodyta, kad jeigu oro bendrovė ir nebegali skraidinti žmonių, ji privalo dirbti", - LŽ teigė K.Auryla. Anot jo, CAA turi teisę už šio įstato nesilaikymą skirti baudą bendrovės vadovui. Ar tokia galimybe bus pasinaudota, K.Auryla kol kas pasakyti negalėjo.

Atgauti pinigus bus sunku

Nukentėjusių nuo bendrovės "flyLAL" klientų iniciatyvinės grupės, vienijančios per 100 narių, iniciatorius Vytautas Mikelionis LŽ patvirtino, kad vakar jie buvo susitikę su bendrovės generaliniu direktoriumi Vytautu Kaikariu. Šis jiems užsiminė, kad įmonė neva jau ruošiasi bankroto procedūrai. "Tokią žinią mums pranešė šios bendrovės vadovas. Iš jo kalbos supratau, kad klientams, sumokėjusiems už bilietus, atgauti pinigus teisiškai bus labai sunku, o gal ir iš viso neįmanoma. Dėl tokio skrydžių bendrovės veiklos posūkio vien tik mūsų iniciatyvinės grupės nariai prarado apie 200 tūkst. litų. Kaip šiuos pinigus reikės susigrąžinti, kol kas neįsivaizduoju", - LŽ teigė V.Mikelionis.

Veiklą sustabdžiusi bendrovė "flyLAL", pernai tapusi oficialia prezidento Valdo Adamkaus vežėja, netrukus neteks ir šios privilegijos. Prezidentūros kancleris Giedrius Krasauskas vakar patvirtino, kad artimiausiomis dienomis sutartis su šia oro bendrove bus nutraukta. G.Krasausko teigimu, netrukus prezidentūra skelbs naują viešąjį tarptautinį konkursą.

Konkurentas skaičiavo pelną

Po to, kai skrydžius iš Vilniaus dėl sunkios finansinės būklės praėjusį šeštadienį nutraukė didžiausias Lietuvos oro vežėjas "flyLAL", Latvijos skrydžių bendrovė "airBaltic" sulaukė staigaus keleivių antplūdžio. LŽ duomenimis, pastarosiomis dienomis "airBaltic" bilietų pardavimas padidėjo 5 kartus. "Prie mūsų biuro oro uoste šeštadienį nusidriekė ilgos keleivių eilės, žmonės stengėsi rasti alternatyvų "flyLAL" atšauktiems skrydžiams", - teigė "airBaltic" viceprezidentas ir Lietuvos filialo vadovas Tadas Vizgirda. Jis patvirtino, kad tokiam staigiam keleivių antplūdžiui bendrovė nebuvo pasirengusi. T.Vizgirda neatmeta galimybės, kad dar šią savaitę "airBaltic" peržiūrės tvarkaraštį ir pasiūlys keleiviams naujų maršrutų.

Gelbėjimo planas žlugo

Kiek daugiau nei prieš savaitę iš gilios finansinės duobės skrydžių bendrovę "flyLAL" žadėjo ištraukti abejotinos reputacijos Šveicarijos investicijų fondas "SCH Swiss Capital Holding AG". Jis su "flyLAL" sudarė 100 proc. skrydžių bendrovės akcijų įsigijimo sutartį, tačiau savo įsipareigojimų neįvykdė. Tai viena priežasčių, dėl ko oro bendrovė "flyLAL" nebegali užtikrinti savo veiklos tęstinumo ir patenkinti kreditorių reikalavimų. Siekiant nebedidinti bendrovės nuostolių ir nebloginti kreditorių padėties nuo sausio 17 dienos "flyLAL" veikla visiškai sustabdyta.

Šiuo metu "flyLAL" vien Vilniaus oro uostui skolinga per 19 mln. litų, ji skelbia, kad visos jos skolos, nepadengtos turtu, siekia 89 mln. litų. Pagrindinis kreditorius - patys akcininkai, skola jiems viršija 47,5 mln. litų. Oro bendrovė nevaldo jokio ilgalaikio turto, nors, "flyLAL" pateiktais duomenimis, trumpalaikis bendrovės turtas siekia 50 mln. litų. "flyLAL-Lithuanian Airlines" akcininkų valdoma užsakomųjų skrydžių bendrovė "flyLAL Charters" neplanuoja perimti reguliariųjų skrydžių veiklos. Ši bendrovė bendradarbiauja su dviem didžiausiais Lietuvos kelionių organizatoriais - "Tez Tour" ir "Novaturu". Bendrovė "flyLAL" priklauso bendrovėms "ŽIA valda", "Sanitex" ir "Indeco".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"