TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Socialiniuose tinkluose "matuos" finansinį patikimumą

2014 05 26 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Gyventojai dar tik pratinasi prie to, jog darbdaviai tikrina jų informaciją socialiniuose tinkluose, siekdami geriau suvokti, ar potencialūs darbuotojai bus rimti ir patikimi. Verslo galimybės išnaudoti gyventojų socialiniuose tinkluose skleidžiamą informaciją ir toliau plečiasi - nuo šiol pagal ją siūloma tikrinti ir gyventojų mokumą.

Įprasta asmeninė kredito istorija, kuri patikrinama skolinantis lėšų būstui ar vartojimui, įsigyjant prekių ir paslaugų išsimokėtinai, apima informaciją apie turimus finansinius įsipareigojimus bei jų vykdymą: kredito istorijoje pateikiama informacija apie gautas paskolas, netgi mokėjimai už telekomunikacijų, elektros, komunalines, draudimo, kabelinės televizijos ir kt. paslaugas.

Kreditų biuras „Creditinfo“ galimybes patikrinti gyventojų mokumą teigia praplėtęs - jis pristatė reitingą, kuris gyventojų nemokumo riziką prognozuoja pagal duomenis socialiniuose tinkluose.

Papasakoja apie asmenybę

„Socialiniai tinklai gali papildyti klasikinį mokumo vertinimą, kuris atspindi finansinę ir ekonominę kliento pusę - jo kredito istoriją, pajamas, šeimyninę padėtį, kitą informaciją. Šie požymiai yra labai svarbūs vertinant kliento mokumą. Tačiau tai ne viską pasako apie jo asmenybę. Šią nišą gali užpildyti socialinių tinklų reitingas, kurio reikšmė parodo kompleksinį profilio informacijos, pomėgių, aktyvumo, bendravimo kultūros ir draugų informacijos vertinimą“, - teigė Anatolijus Kisielis, kreditų biuro „Creditinfo“ teisininkas.

Socialinių tinklų reitingas skirtas visoms įmonėms, kurioms rūpi fizinių asmenų nemokumo rizika, pavyzdžiui, telekomunikacijų, elektros tiekimo, finansinių paslaugų įmonėms. „Creditinfo“ iš viso yra sukūrusi daugiau nei 20 prognozavimo modelių, daugiausia naudojamų finansų ir telekomunikacijų įmonėse.

„Kai kurie žmonės niekada neturėjo finansinių įsipareigojimų. Įsivaizduokite, kad į jus prekių ar paslaugų kreipiasi panašaus amžiaus asmenys, niekada neturėję nei kreditų, nei pradelstų skolų, be to, abu gauna vienodas pajamas ir t.t. Išoriškai abu asmenys gali atrodyti labai panašūs. Tačiau taip nėra. Skiriasi jų charakteris, atsakomybės jausmas, kitos būdo savybės, kurias galima nustatyti pasitelkus duomenis socialiniuose tinkluose”, - sakė "Creditinfo" teisininkas.

Daugiau nei šimtas kriterijų

Socialinių tinklų reitingas, kurį gyventojai nuo šiol gali savarankiškai pasitikrinti, sukurtas pasitelkiant ekonometrinį modeliavimą. Tai mokslas, kuris, apjungdamas matematiką ir statistiką, leidžia įvertinti įvairių veiksnių įtaką prognozuojamam reiškiniui, šiuo atveju - kredito rizikai. Mokumo vertinimas pagal duomenis socialiniuose tinkluose padeda tiksliau įvertinti asmenis, nes praturtina kredito istoriją.

A. Kisielis portalui lzinios.lt paaiškino, kad socialinis kredito reitingas priklauso nuo daugiau nei 100 kintamųjų, vertinamų kaip visuma. Tai reiškia, kad kuri nors viena reitingo kintamoji kardinaliai reitingo nesumažins ir atvirkščiai - maksimaliai nepadidins. „Pavyzdžiui, reitingui turi įtakos aktyvumo "Facebook" tinkle paros metas, čia praleidžiamas laikas, bendravimo kultūra. Taip pat svarbu sąžiningumas užpildant profilio informaciją“, - sakė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"