TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Spirituoto vyno pardavimas verslo nešildo

2013 01 11 7:43
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Vietinis spirituotas vynas Lietuvos rinkoje populiarus.

Stipraus, spirituoto vyno pardavėjai nesitiki, kad šio produkto apyvarta labai padidės uždraudus prekiauti stipriu alumi ir sidru didelės talpos taroje.

Pirkėjai pastebėjo, kad šalčiams sugrįžus į Lietuvą šalies prekybos tinklų lentynose neva pritrūko pigaus spirituoto vyno. Galbūt jo paklausa šiemet didesnė todėl, kad nuo sausio 1 dienos įsigaliojo draudimas alų pardavinėti didesnėje nei 1 litro talpos taroje?

Lietuvoje pagaminto vaisių ir uogų vyno pardavimas pernai sausio-lapkričio mėnesiais sudarė 28,6 mln. litų - vos daugiau negu užpernai per tą patį laikotarpį, kai šalies prekybos tinkluose šių alkoholinių gėrimų buvo parduota už 27,2 mln. litų. Spirituoto vyno, kainuojančio 4-6 litus už butelį, gamintojai ir pardavėjai nesitiki jo pardavimo augimo ir neplanuoja užimti laisvos likusios stipraus alaus vietos parduotuvių lentynose.

Vyno verslo užmojus stabdo ne tik tai, kad sausio 7 dieną Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė Dangutė Mikutienė įregistravo parlamente Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kurios panaikintų ką tik - nuo šių metų pradžios įsigaliojusius draudimus prekiauti alumi didesniuose nei 1 litro talpos buteliuose bei prekybą stipresniu nei 7,5 proc. alumi ir sidru.

Pardavė 15 proc. daugiau

UAB "Palink" priklausančio prekybos tinklo "Iki" komunikacijos vadovas Valdas Lopeta sakė, kad pernai "Cento" ženklo įvairių rūšių spirituoto vyno pardavimas padidėjo apie 15 procentų. Šiuos produktus "Palink" perka iš tiekėjo UAB "Italiana LT". "Tikimės, kad šiemet spirituoto vyno pardavimas augs dar sparčiau, iki 20 procentų. Turėtų didėti ne tik pigaus vyno, bet ir kitų, silpnesnių ar mažesnės talpos buteliuose išpilstytų alkoholinių gėrimų pardavimas", - atskleidė lūkesčius V.Lopeta.

"Italiana LT" direktorius Sigitas Zaikauskas LŽ pasakojo, kad spirituotas vynas Lietuvos rinkoje populiarus. "Mūsų senosios alkoholio įmonės AB "Alita" ir "Anyksčių vynas" nuo pat jų įkūrimo pradžios dešimtmečius gamino ir tebegamina būtent tokį vyną. Tas pats pasakytina ir apie mūsų įmonę. Viena iš mūsų gaminamo vyno kategorijų yra spirituotas vynas. Be jau minėtų įmonių, šios rūšies produkcija prekiauja visi didmenininkai, produktus perkantys iš įvairių Lietuvos gamintojų bei importuojantys iš kitų Europos Sąjungos šalių", - pasakojo jis.

Pasak AB "Anykščių vynas" direktoriaus Audriaus Zuzevičiaus, kol kas sunku pasakyti, ar šiemet stipraus vyno pardavimo augimas bus jaučiamas. "Pirmasis metų ketvirtis gamintojams visada būna gana sudėtingas. Paprastai po švenčių parduodama ne daugiau, o mažiau. Labai juntamas sezoniškumas, ypač šaltuoju metų laiku, kai didžiąją dalį pajamų gyventojai skiria mokesčiams už šildymą. Mes prognozuojame, kad pardavimas turėtų išaugti, tačiau ar tai bus ryškus pokytis - sunku pasakyti", - svarstė jis.

Pagamino mažiau

A.Zuzevičius sakė, kad pernai įmonėje vyno pagaminta mažiau, nes sumažėjo darbuotojų skaičius ir atitinkamai vyno pardavimas. "Tačiau daugiau parduota mūsų natūralaus vyno "Voruta". Tuo tarpu stipraus vyno pardavimas tiesiogiai priklauso nuo kainos. Įvairių rūšių natūralų vyną renkasi žinovai arba norintieji paragauti ką nors nauja, ir kaina jiems nėra lemiamas veiksnys", - aiškino "Anykščių vyno" direktorius.

A.Zuzevičius priminė, kad stipraus vyno gamintojų Lietuvoje yra gana daug: UAB "Boslita", "Italiana LT" ir "Selita". Šių prekių įvežama ir iš Lenkijos. Visa produkcija sudaro konkurenciją bendrovei "Anykščių vynas".

"Mes džiaugiamės savo įvairių rūšių natūraliu vynu. Tokio niekas negamina ir turbūt negamins - per daug vargo. O stiprus vynas - tai rinkos poreikis. Kai yra poreikis, reikalinga ir pasiūla", - konstatavo "Anykščių vyno" vadovas A.Zuzevičius.

Lietuvoje pagaminto vaisių ir uogų vyno pardavimas,

sausio-lapkričio mėn., mln. litų

 2011 metai    2012 metai

Iš viso    29,89    30,86

Lietuvoje    27,2    28,6

Šaltinis: Statistikos departamentas

FAKTAI: Spirituotas vynas

12-20 proc. stiprumo vaisių bei uogų neprisotintas angliarūgštės alkoholinis gėrimas, kurio rūgimas sustabdomas maistiniu spiritu.

Pagal tai, kokia spiritavimo trukmė ir kiek cukraus turi gėrimas, skiriamas stiprus spirituotas vynas (madera, portveinas, cheresas) ir desertinis spirituotas vynas (pusiau saldus, saldus, likerinis).

Šaltinis: www.maistologija.com

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"