TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Statyba perkėloje keleiviams netrukdys

2012 08 22 7:45
Vidos Bortelienės nuotrauka/Laikinieji perkėlos statiniai nebus išmontuoti iki kitos vasaros, nes stacionarios keleivių salės statybos pernelyg užtruko.

Klaipėdos uoste kitąmet poilsiautojų lauks maloni naujovė. Šiaurės rage vakar startavo Smiltynės perkėlos keleivių salės statyba.

Tarsi padėdamas teisminių ginčų istorijoje tašką vakar  bendrovės Smiltynės perkėlos vadovas Darius Butvydas atvyko sutikti  įmonės "Parama" statybininkų, kurie čia įsikurs iki kitos vasaros. Jų atsivežtiems vagonėliams teko atlaisvinti vietą nuo ant kranto iškeltų jachtų, žyminčių šiltojo sezono pabaigą. Viena vertus, tai pats geriausias laikas vasarą žmonių gausiai lankomoje vietoje imtis kapitalinių darbų, kita vertus, rudens ir žiemos dargana prie jūros - ne pats palankiausias metas statyboms. Dėl skundų viešųjų pirkimų procedūra buvo įstrigusi pusmečiui ir baigta tik šiomis dienomis.

Pastatas puoš uostą

"Veiklos nestabdysime. Sutilpsime Šiaurės rage visi - ir statybininkai, ir keleiviai. Sezonas baigiasi, žmonių srautas natūraliai sumažės, nors vaizdas gal ir nebus pats maloniausias", - kalbėdamas LŽ apie statybų pradžią laimėtu teismų procesu džiaugėsi D.Butvydas.

Pagal planą darbai turėtų trukti iki 10 mėnesių, tačiau objekto įkurtuvių data priklausys nuo oro sąlygų. Vieno aukšto 300 kvadratinių metrų pastate nuo stogo terasos keleiviai galės stebėti uosto laivybą ir Smiltynės krantą, o šią nuolat žmonių pilną vietą turėtų papuošti 12 metrų stilizuotas navigacijos ženklas - ažūrinis bakenas, naujas Smiltynės perkėlos įvaizdžio elementas.

Pagal pasirašytą su rangovu sutartį keleivių salę įrengti ir sutvarkyti prieigas bendrovei kainuos 3,346 mln. litų. Anksčiau buvo tikimasi, kad pinigų bus gauta pardavus Senosios Smiltynės perkėlos pastatą prie Pilies tilto, kuris įkainotas 4,3 mln. litų. Tačiau iki šiol tai padaryti nesiseka, niekas pastato neperka. Bendrovei teks naudoti iš veiklos uždirbtas lėšas.

Švartuoti Šiaurės rage Smiltynės perkėlos keltus pradėta 2011 birželį, uoste pastačius naują prieplauką. Pritaikyti krantinę keltams uosto direkcijai kainavo 1,5 mln. litų, bet ši smulki statyba vyko su didžiulėmis kliūtimis. Dar neįpusėjus darbų teko keisti rangovą ir kartoti viešųjų pirkimų procedūrą. Bendrovei "Klaipėdos hidrotechnika" nepavyko laikytis terminų, uosto direkcija su ja nutraukė prieplaukos rekonstrukcijos sutartį.

Prieš kelerius metus renkant naują vietą keltams vyko karštos diskusijos, kuri patogesnė keleiviams. Nuspręsta pirmenybę teikti laivybos saugumui. Tačiau ratuotiems poilsiautojams Šiaurės ragas  nėra tinkama erdvė dėl ribotų automobilių stovėjimo vietų ir nesaugaus važiavimo į judrią Naująją Uosto gatvę. Galvosūkį dėl sankryžos rekonstrukcijos miesto teritorijų planuotojai tikėjosi užkrauti Memelio miesto kvartalo statytojams. Tačiau šis projektas nerodo gyvybės ženklų, o Senosios Smiltynės perkėlos keleivių srautas nemažėja. Ypač jų gali pagausėti rekonstravus delfinariumą, nors šiuo metu niekas negalėtų tiksliai nurodyti, kada tai bus. Stinga lėšų.

Sumažėjo lengvatininkų

Pasak D.Butvydo, bendrovės rezultatams geresnė buvo praėjusi žiema nei besibaigianti vasara, nes metų pradžioje žmonės masiškai traukė į stintų žvejybą ant Kuršių marių ledo. Be to, mažiau gauta kompensuojamųjų išmokų už lengvatas turinčius keleivius. Todėl šių metų veiklos rezultatas bus panašus kaip pernai.

"Prisiminkite vasaros orus - tik per Jūros šventę ir ilgąjį liepos savaitgalį keltai buvo labiau apkrauti. O esminė šių metų naujiena ta, kad per pusmetį valstybės biudžetui sutaupėme, o patys netekome  400 tūkst. litų dėl sugriežtintos lengvatininkų kontrolės. Išduodant leidimus Kuršių nerijos gyventojams pradėjome juos fotografuoti. Dabar kontrolierius ne tik skaito vardą ir pavardę, bet mato ir veidą. Pasinaudoti svetimu leidimu tapo sunkiau", - aiškino D.Butvydas.

Per pirmąjį šių metų pusmetį Smiltynės perkėlos keltais kėlėsi 2 proc. daugiau keleivių ir dviratininkų nei per tą patį laikotarpį pernai - iš viso 692 tūkstančiai. Transporto priemonių perkelta 2 proc. mažiau.

Dar 2010 metais buvo susirūpinta, kad padaugėjo žmonių, deklaruojančių gyvenamąją vietą Kuršių nerijoje. Tyrimas parodė, kad kai kurie taip darė norėdami nemokamai keltis keltais ir išvengti vietinės rinkliavos važiuodami į Kaliningrado sritį parsivežti pigesnių degalų. Šiemet neatlygintinai besikeliančių keleivių per 6 mėnesius sumažėjo apie 3 proc. - 4 tūkstančiais. Per pusmetį šiemet  Smiltynės perkėla uždirbo 5,9 mln. litų - 180 tūkst. litų (3 proc.) mažiau negu pernai.

Bendrovė buvo paskelbusi apie ketinimus šiemet įsigyti greitaeigį keleivinį laivą maršrutui į Nidą organizuoti, tačiau šis projektas dėl viešųjų pirkimų konkursų dalyvių skundų taip pat strigo teismuose. Nors pavyko įrodyti, kad pasiūlymas atmestas kaip neatitinkantis reikalavimų pagrįstai, šiuo metu pirkimo procedūra sustabdyta.

"Projekto neatsisakome, tačiau laivo statybai ieškome alternatyvių variantų. Po kelių savaičių Susisiekimo ministerija turėtų apsispręsti, ar greitaeigis laivas į Nidą plaukios 2013 metais", - sakė valstybės kontroliuojamos bendrovės vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"