TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Statybų rangovai stumdosi dėl krantinių

2010 10 11 0:00
2010-2013 metų uosto strategijoje numatyta atlikti 830 mln. litų vertės darbų.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Uosto vadovybės iškeltas uždavinys šiemet padidinti investicijų mastą ir sukelti rangovų konkurenciją išspręstas iš dalies: konkursų padaugėjo, bet dėl apskųstų rezultatų ar kitų procedūrų darbai stringa, o laimėtojų įvairovė menka.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovo Eugenijaus Gentvilo, 2010-2013 metų uosto strategijoje numatyta atlikti darbų, kurių vertė 830 mln. litų. Vidutiniškai maždaug po 200 mln. litų per metus. Tačiau tokie užmojai, sprendžiant pagal artėjančią šiemetinę statybų sezono pabaigą, labai netvirti. Ir kaltas čia ne vien lėšų taupymas atpigus statybų kainoms.

Darbai vėluoja

2009 metais KVJUD nepavyko padaryti daugelio infrastruktūros darbų, o priežastis tam buvo uoste dominavusio rangovo "Klaipėdos hidrotechnika" finansiniai sunkumai ir nevykdomos sutartys. Planuota į uostą investuoti 120 mln. litų, o įgyvendinta planų už 69 mln. litų.

Uosto infrastruktūros ir plėtros direktoriumi paskirtas Vidas Karolis prieš metus spaudos konferencijoje teigė, kad likę nepanaudoti pinigai bus skirti šių metų statyboms.

"Iš viso 2010 metais numatome įgyvendinti 208 mln. litų vertės projektų", - žadėjo jis. Tačiau investicijų plano nevykdymo "chroniška liga" tęsiasi.

Pasak V.Karolio, liepos mėnesį užbaigta apie porą metų trukusi 144 krantinės statyba Smeltės pusiasalyje tarp jūrų perkėlos ir konteinerių terminalo. Bendrovė "Lokys" atliko darbų už 39,1 mln. litų.

Paskutinę rugsėjo dieną buvo baigta tvirtinti Danės krantinė nuo Biržos tilto iki žiočių.

Bendrovė "Hidrostatyba" KVJUD priklausančio ruožo rekonstrukciją pradėjo 2008 metais. Tačiau krantinė prie paminklinio pastato Žvejų gatvėje 8a įgriuvo, darbus teko stabdyti, techninį projektą - keisti. Dėl koregavimo projekto kaina padidėjo 1,1 mln. litų, iki 5,9 mln. litų, o šių metų vasaros vidury numatytos pabaigtuvės atidėtos.

Kitoje Danės pusėje, Šiaurės rage prie 26 krantinės, naujos Smiltynės kelto vietos pabaigtuvės taip pat vėluoja. Pasak V.Karolio, savivaldybė savo žemėje dar nenutiesė komunikacijų. "Hidrostatybos" atliekami 1,46 mln. litų vertės darbai, turėję būti baigti dar pavasarį, prieš parsidedant turistiniam sezonui, užsitęs iki žiemos.

Dar abejojama, ar bus baigti gruodį, kaip numatyta, "Klaipėdos Smeltės" 90-96 krantinių pertvarkymai, vienas - 71,8 mln. litų vertės, kitas - 16,3 mln. litų, nes vokiečių bendrovės "Josef Mobius" partneris "Klaipėdos hidrotechnika" yra prasiskolinusi ir nemoki. Rangovų atsakymo laukiama šią savaitę.

Kol kas pagal planą vyksta pietinės dalies privažiuojamųjų kelių į uosto įmones tiesimas, kurį vykdo bendrovės "Vitras S" (projekto vertė - 3,5 mln. Lt) ir "Žemaitijos keliai" (vertė - 7,3 mln. Lt).

Kelius numatoma nutiesti gruodį. O kitų metų balandį tikimasi užbaigti geležinkelio ruožą tarp Varnėnų ir Sulupės gatvių (vertė - 6,9 mln. Lt), kurį tiesia "Hidrostatyba" ir "Plungės Jonis".

Kaunasi dėl užsakymų

Skelbiant daugiau dešimtimis milijonų litų vertinamų KVJUD krantinių statybos konkursų, sprendimai dėl laimėtojų Viešųjų pirkimų tarnybai ir teismams skundžiami vis dažniau. Nors ankstesniuose ginčuose KVJUD pavyko įrodyti savo tiesą, šiuo metu du konkursai vėl apskųsti. Netrukus teismas nagrinės mokslinės gamybinės įmonės "Šelf" skundą dėl jos pašalinimo iš 8-9 krantinių statybos konkurso.

Laimėtoju pripažintas rangovas "Josef Mobius" pastatyti šį objektą įsipareigojo už 29,5 mln. litų. "Šelf" teismo prašo Viešojo pirkimo komisijos sprendimą pripažinti negaliojančiu.

Pasibaigus kitam - konteinerių terminalo 143 krantinės tęsinio statybos konkursui, kurį laimėjo kompanija BMGS, pasiūliusi 18,7 mln. litų kainą, jo rezultatus apskundė antroje vietoje atsidūrusi "Josef Mobius". Ginčo nagrinėjimo teisme data dar nepaskirta. Todėl neaišku, kada statybos parsidės ir kada baigsis.

KVJUD skelbtas konkursas dėl "Begos" krantinių, kurį "Josef Mobius" laimėjo, nesulaukė konkurentų skundų. Pagal grafiką pradėtas statyti 66-67 krantines numatoma užbaigti po metų. Šio objekto vertė - arti 52 mln. litų.

Tačiau tokia "Josef Mobius" sėkmė pakurstė uostininkų kalbas, kad anksčiau buvo proteguojama viena įmonė, o dabar neva - kita. Esą iš konkursuose dalyvaujančių rangovų gausos į laimėtojus išsiveržė vienas naujokas - "Latvijas tilti".

Be kliūčių ši kompanija laimėjo tik smulkų, 3,3 mln. litų vertės užsakymą - pailginti laivų švartavimo vietą Vakarų laivų gamyklos teritorijoje. Kito konkurso nugalėtoja ji tapo tik teismo valia.

Ketvirtoje vietoje atsidūręs rangovas "Josef Mobius" bylinėjosi su KVJUD dėl keleivių ir krovinių terminalo konkurso sąlygų, bet pralaimėjo. Latvių pasiūlymas pastatyti šį terminalą už 112 mln. litų buvo paskelbtas geriausiu. Bet pagal liepos mėnesį KVJUD ir "Latvijas tilti" pasirašytą sutartį darbai nepradedami iki šiol.

Šiam valstybės strateginiam objektui laukiama Europos Sąjungos fondų paramos, tačiau Klaipėdos uostui neatitinkant kai kurių sąlygų ji bus mažesnė negu tikėtasi. Europos Komisijos sprendimas dėl paramos dydžio paaiškės gruodį. Nuspręsta statybas pradėti KVJUD lėšomis.

Pasak E.Gentvilo, sutarties su "Latvijas tilti" sąlygose numatyta, kad darbai pradedami gavus europinį finansavimą. Todėl buvo kreiptasi į Viešųjų pirkimų komisiją leidimo sutartį keisti. Jis gautas, todėl artimiausiomis dienomis sutartis dėl keleivių ir krovinių terminalo statybos bus pasirašoma iš naujo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"