TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Suaktyvėjo panaikinus skyrių

2013 06 27 6:00
venturelaw.ie nuotrauka

Panaikinusi skyrių Pakruojyje AB „Lietuvos draudimas“ nelabai ką pralaimėjo: buvę etatiniai skyriaus darbuotojai persiregistravo dirbti individualiai ir didžiumą draudimo sutarčių pasirašo su buvusiu darbdaviu, o jų klientai gauna ir naujų draudimo paslaugų, kurių „Lietuvos draudimas“ neteikia.

„Matyt, dėl to, kad geriau žinome „Lietuvos draudimo“ produktus, pažįstame žmones, dirbančius šios bendrovės Žalų reguliavimo departamente, savo klientus dažniausiai siunčiame sudaryti sutarčių su šia bendrove“, – svarsto buvęs „Lietuvos draudimo“ Pakruojo skyriaus vadovas, o dabar - draudimo brokerio IĮ „Finlitte“ savininkas Andrius Astrauskas.

Pasak jo, beveik visi buvę skyriaus darbuotojai ir dabar aktyviai bendrauja tarpusavyje ir verčiasi draudimo tarpininkavimo veikla.

Vien Pakruojo maža

Pakruojo rajonas – nedidelė savivaldybė, kurioje 19 tūkst. gyventojų. Draudimo tarpininkas čia labai neįsisiūbuos, todėl tenka rodyti daugiau sumanumo pačiam, dairytis plačiau. „Mūsų logika – turėti daug nebūtinai didelių klientų, o ne vieną didelį, – pasakoja aktyviausiai Pakruojyje veikiančio tarpininko „Finlitte“ savininkas ir paaiškina: – Didelis po kurio laiko gali pasitraukti, ir tada liksi be nieko. Klientas mus gali pasiekti visą parą, kad atsitikus draudžiamajam įvykiui vėliau nebūtų problemų dėl kokio nors neapsižiūrėjimo.“

Pasak jo, nors Pakruojyje įmonė užima dominuojančias pozicijas, vien iš sutarčių su vietinėmis įmonėmis ir gyventojais sunkiai išsilaikytų, 95 proc. visų draudimo sutarčių pasirašoma su klientais iš Kauno, Šiaulių, Panevėžio. „Klientų ieškome visoje Lietuvoje, juolab kad dabar, elektronikos amžiuje, atstumas nėra kliūtis, užtenka turėti internetą ir elektroninį paštą“, – aiškina draudimo brokeris.

Paprastos gudrybės

Nors įmonė orientuojasi į daug smulkių sutarčių, pagrindinis darbas yra su įmonėmis. „Pastebėjome, kad daugumoje įmonių yra draudimo netvarka, dėl to ne viena jau nespėja sužiūrėti, kada kuri draudimo sutartis baigiasi. Todėl sumanėme savo klientams patarti, kaip įvesti tvarką“, – pasakoja A.Astrauskas ir džiaugiasi, kad patarimai klientams patiko.

Nieko ypatinga lyg ir nesugalvota, o nauda akivaizdi. Pasirodo, užtenka visas draudimo sutartis pasirašyti tą pačią metų dieną, ir atkrinta ne tik rūpestis viską prisiminti, bet ir sutaupoma. Pavyzdžiui, visiems vežėjų bendrovės automobiliams žalioji korta nuperkama balandžio 1 dieną. Iki tos dienos galioja ir įsigytų naujų vilkikų polisas. Taip pat nušaunamas ir antras zuikis – kiekvienas draudikas nustato mažesnę draudimo kainą, kai apdraudžiami ne pavieniai automobiliai, o visas parkas. Vien įvedus tokią tvarką, įmonė sutaupo apie 30 proc. draudimui skiriamų lėšų.

„Atrodytų, tai gali sudaryti nepatogumų, kai reikia vienu kartu didelės sumos draudimui, – daro prielaidą brokeris ir iš karto paneigia: – Iš tikrųjų taip nėra, nes draudimo įmokas galima mokėti periodiškai dalimis, pavyzdžiui, kas ketvirtį. Kita vertus, panašiai draudimo veiklą sutvarkiusią bendrovę geriau vertina draudikai, todėl pasiūlo palankesnes ir kitų draudimo rūšių kainas.“

Draudikas nesiimtų

Draudimo brokerio institucija ypatinga tuo, kad atlygį gaudamas iš draudimo bendrovės brokeris ne visada būna jos pusėje, nes ginčuose su draudimo bendrove jis atstovauja kliento interesams. Kiti brokerius dar vadina draudimo advokatais.

Kita sritis, kurios draudimo bendrovė niekada nesiimtų, – klientų, apdraustų kitose draudimo bendrovėse, juolab kitose valstybėse, interesų gynimas. „Finlitte“ šią veiklą išplėtojo privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo (vadinamosios žaliosios kortos) srityje.

A.Astrausko nuomone, apie 40 proc. Lietuvos vežėjų žaliąją kortą perka Rusijos draudimo bendrovėse. Ši valstybė prieš pusantrų metų tapo Žaliosios kortos biuro nare, todėl jos draudimo polisai galioja ir kitose šalyse. Lietuvoje žalioji korta yra trigubai brangesnė negu Rusijoje, ir tai vienintelis paaiškinimas, kodėl Lietuvos vežėjai stengiasi tapti būtent Rusijos draudikų klientais.

Problemų neretai kyla po draudžiamojo įvykio, nes Rusijos draudimo bendrovės vengia kompensuoti žalas, ypač užsienio klientams. „Tačiau draudikai įsipareigoja draudėjui vos gavę draudimo įmoką, ir tuo pagrindu, bendradarbiaudami su Latvijos ir Rusijos draudimo brokeriais bei advokatais, dažnai galime padėti“, – sako A.Astrauskas.

Jis pripažįsta, kad pasirašydami draudimo sutartis su Rusijos bendrovėmis Lietuvos vežėjai apeina įstatymus, nes bent kol kas žaliąją kortą galima pirkti tik toje valstybėje, kurioje yra registruotas transporto priemonių savininkas, tačiau, kaip rodo praktika, šį reikalavimą galima apeiti. A.Astrausko nuomone, brokeris, jei netarpininkauja įsigyjant žaliąją kortą kitoje šalyje, o tik padeda atgauti pinigus iš Rusijos draudikų, elgiasi nepažeisdamas įstatymų, nes teisėtomis priemonėmis gina Lietuvos ūkio subjektų interesus. „Iš tikrųjų draudėjas gali ir nežinoti, kad draudimo sutarties negalima pasirašyti kitoje valstybėje. Blogai daro tie, kurie apdraudžia užsienio vežėjus, o mūsų reikalas yra išreikalauti draudimo kompensaciją, nes už polisą juk sumokėta ir jis galioja visose žaliosios kortos biurui priklausančiose valstybėse“, – pabrėžia A.Astrauskas.

Kita vertus, anot jo, bandant įsigyti žaliąją kortą Rusijoje nederėtų užmiršti, kad šioje valstybėje daug kas yra šiek tiek kitaip nei Lietuvoje ar kitose ES šalyse, todėl apdraudus dešimties automobilių parką ir visiems patyrus po įvykį Rusijos draudimo bendrovė geriausiu atveju žalą kompensuos aštuoniems.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"