TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Sudegusį keltą pakeitė naujesnis

2010 10 18 0:00
"Baltic Amber" pastatytas 2007 metais Italijoje ir techniniais parametrais yra panašus į sudegusį keltą "Lisco Gloria".
Vidos Bortelienės nuotrauka

Penktadienio rytą Klaipėdos uoste prišvartuotas keltas "Baltic Amber" jau nuo sekmadienio pradėjo plaukioti reisu Klaipėda-Kylis vietoj sudegusio kelto "Lisco Gloria".

Jūrų perkėlos terminale į keltą "Baltic Amber" pirmieji užlipo laivo komisijos nariai, pasienio, muitinės ir veterinarijos tarnybų atstovai. Pasak laivo agento, "DFDS Seaways" darbuotojo, komisija turėjo įvertinti laivo būklę ir išduoti leidimą priimti keleivius.

Neplaukė tris dienas

Kaip ir žadėjo sudegusio kelto savininkė kompanija DFDS, atšaukusi tik tris kelto reisus, labai greitai rinkoje pasirodė naujas keltas. DFDS pranešime spaudai nurodoma, kad ro pax keltas "Baltic Amber", pagal sutartį su laivybos operatoriumi "Stena ro ro" išnuomotas kartu su įgula, išskyrus aptarnaujantį personalą. Kelte dirbs Lietuvos bendrovės "DFDS Lisco" kitų linijų darbuotojai. Stresą patyrusi "Lisco Gloria" komanda, pasak bendrovės atstovo Vaido Klumbio, kurį laiką ilsėsis, jiems parengta reabilitacijos programa.

Atplaukusią jūrininkų komandą sudaro latviai, estai, lietuviai ir lenkai. Keltas į reisą Klaipėda-Kylis jau išplaukė naktį į sekmadienį, pirmą valandą, ir kursuos reguliariu grafiku tris kartus per savaitę iš abiejų uostų.

DFDS nurodo, kad "Baltic Amber" pastatytas 2007 metais Italijoje ir techniniais parametrais panašus į turėtą keltą "Lisco Gloria". Jame yra 400 vietų keleiviams ir 2255 metrų ilgio linija kroviniams. Anksčiau jis plaukiojo reisu Barselona-Palma ir vadinosi "Borja". Laivo net nespėta pažymėti "DFDS Seaways" simbolika. Ant jo borto likusi dalis neuždažyto Latvijos laivybos operatoriaus "Ave Line" pavadinimo. Latviai iš Švedijos savininko kompanijos "Stena" laivą išsinuomojo šių metų kovą ir pakeitė jo pavadinimą į "Baltic Amber". Iki spalio pradžios jis du kartus per savaitę plaukiojo tarp Rygos ir Travemiundės (Liubeko). LŽ apskambinus visais telefonais kompanijoje "Ave Line" nepavyko rasti asmens, galinčio pakomentuoti linijos ir kelto darbą. Gali būti, kad atsisakyti laivo nuomos operatorės "Ave Line" pastūmėjo finansinės priežastys. 2008 metų lapkritį ji buvo atidariusi laivybos liniją Liepoja-Liubekas, kuri išsilaikė vos kelis mėnesius.

Nelaimė jūroje

Kelte "Lisco Gloria", kuris iš Kylio plaukė į Klaipėdą, spalio 9-osios naktį kilusio gaisro priežastis pradėjo tirti trijų valstybių - Vokietijos, Danijos bei Lietuvos - laivybos ir teisėsaugos institucijos. Pasak V.Klumbio, penktadienį laivas vis dar plūduriavo nelaimės vietoje prie Danijos kranto. Ant jo nepavyksta užlipti klasifikacinės bendrovės specialistams, nes nebaigtas pumpuoti gesinant gaisrą supiltas vanduo. Tik po apžiūros bus sprendžiama, kaip laivą transportuoti į Odensės laivų įmonę. Naujausiomis žiniomis, iš laivo jau išpumpuota apie 130 tonų vandens.

Gaisro metu padaryti nuostoliai laivui ir jo plukdytam turtui dar nustatinėjami. "DFDS parengė ir išplatino žalos registravimo formą, išsiuntinėjo ją keleiviams ir krovinių vežėjams. Dar ne visos anketos gautos, jas pirma reikia surinkti, paskui vertinti ir apibendrinti. Tada kompanija svarstys, kaip žala bus atlyginta pagal teisės aktus", - sakė V.Klumbys.

2002 metais Lenkijos Ščecino laivų statykloje pastatytą ir metus plaukiojusį laivą bendrovė "Lisco Baltic Service" (dabar - DFDS Lisco") įsigijo už daugiau kaip 40 mln. JAV dolerių. Dar 8 mln. JAV dolerių buvo sumokėti už jo rekonstrukciją.

Preliminariais duomenimis, kelte sudegė 50 mln. litų vertės turto (mašinų ir krovinių). Daug nuostolių patyrė ir 236 iš laivo evakuoti žmonės. Pasak Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos perkėlos terminalo viršininko Vaclovo Grigalausko, šiomis dienomis perkėloje buvo juntamas šioks toks krovinių sumažėjimas, kadangi neplaukė vienas keltas. Tačiau keleivių judėjimas išliko panašus. Kylio linijos srautas sudaro maždaug 65 proc. visos perkėlos apyvartos. V.Klumbys patvirtino, kad bilietus į "Lisco Glorios" reisus pirkę žmonės jų negrąžino ir ketina plaukti "Baltic Amber".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"