TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Sutartimi pridengė įstatymų prieštarą

2012 07 07 12:12

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir bendrovė "Klaipėdos nafta" pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri nustato, kaip bus finansuojamas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinių ir kitos infrastruktūros įrengimas.

Premjeras Andrius Kubilius į uostamiestį atvyko siekdamas įtikinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją (KVJUD) ir įgaliotą SGD terminalą statyti bendrovę "Klaipėdos nafta" pasirašyti sutartį, kurios derinimas strigo dėl dviejų įstaigų skirtingai interpretuojamų įstatymų. Tačiau net ir pasirašius ją gali kilti naujų nesutarimų dėl investicijų dydžio ir kitų klausimų. A.Kubilius tikino, kad parengtas Vyriausybės nutarimo projektas galimus prieštaravimus panaikins.

Pasidavė premjero spaudimui  

KVJUD posėdžių salėje ketvirtadienį uosto vadovas Eugenijus Gentvilas ir "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis po ilgų dokumento derinimo procedūrų pasirašė sutartį, kuria įsipareigojo finansuoti SGD terminalui įrengti būtinus darbus. Trečiasis sutarties egzempliorius buvo įteiktas premjerui.

Dar trečiadienio rytą spaudos konferencijoje žadėjęs, kad dokumento nepasirašys, jeigu jis prieštaraus teisės aktams, E.Gentvilas, įsikišus Vyriausybei, ketvirtadienį poziciją sušvelnino. "Titaniškomis pastangomis susitarti pavyko. Pasirašėme dvi sutartis: dėl infrastruktūros finansavimo ir dėl "Klaipėdos naftos" naudojimosi uosto akvatorija bei teritorija, reikalinga statybai", -  aiškino uosto vadovas. Pasak jo, šalys dvi valandas derino galutinio projekto detales ir susitarė dėl pagrindinių dalykų.

Investicijų sutartis numato, kad "Klaipėdos nafta" pati stato laivo švartavimo įrenginį, kaip tai įtvirtino SGD terminalo įstatymas. O uosto direkcija operatyviai finansuoja tą išlaidų dalį, kuri pripažįstama kaip infrastruktūra pagal Klaipėdos uosto įstatymą. Tokiu būdu esą nė viena šalis nepažeidžia įstatymų. Planuojama, kad investicijas uosto direkcija susigrąžintų per 20 metų.

Neįtraukė investicijų dydžio

Pasak R.Masiulio, "Klaipėdos nafta" planuoja užsiimti laivų aprūpinimo dujomis veikla. Į terminalą atplauktų kitų laivų, todėl įmonė sieks, kad valstybės kompensacijų direkcijai neprireiktų.

E.Gentvilas atkreipė dėmesį, kad sutartyje nekalbama apie investicijų sumas, nes jų neįmanoma nustatyti be techninio projekto ir rangovų konkurso darbų vertės. Be to, sutartyje aptartas tik švartavimo įrenginio finansavimas.

Parengtas Vyriausybės nutarimas turėtų išspręsti, kaip bus finansuojami kiti SGD terminalui reikalingi darbai, dėl kurių šalys turėtų tartis atskirai ir kiekvienu atveju kreiptis į Vyriausybę. Uostą prie terminalo teks gilinti, statyti sienutę aplink Kiaulės Nugaros salą. Danijos jūrų institutas rekomenduoja dėl dujovežių saugumo platinti uosto vartus.

"Klaipėdos nafta" investicijas susigrąžintų per dujų perdavimo tarifą.

Neaiškūs finansavimo šaltiniai

Vizito uostamiestyje metu A.Kubilius lankėsi uosto įmonėse - Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO) ir bendrovėje "Bega", laivu plaukė apžvelgti būsimos SGD terminalo statybų vietos prie Kiaulės Nugaros salos. Uostininkai klausė premjero, kaip ir iš kokių šaltinių bus finansuojami kiti artimiausio laikotarpio uosto infrastruktūros projektai.

E.Gentvilas prieš premjero vizitą tvirtino, kad visiems suplanuotiems objektams, netgi SGD terminalui, pinigų neužteks. Naujų paskolų galimybes esą riboja 2001 metais uosto vartų rekonstrukcijai paimtas kreditas. Pasaulio bankui likę grąžinti 86 mln. litų, šioje sutartyje apibrėžtos direkcijos paskolų ribos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"