TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Svarbus ekonomikai

2010 03 02 0:00

Europinės vėžės geležinkelio projektą "Rail Baltica", kuris yra transeuropinio tinklo prioritetinis projektas, Lietuva ketina pripažinti ir valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

"Tai esą padėtų lengviau pritraukti investicijų, spręsti teritorijų planavimo ir žemės sklypų formavimo bei kitus klausimus", - pranešė tokį sprendimą Vyriausybei siūlanti Susisiekimo ministerija.

Be to, svarbaus ekonominio projekto statusas esą leistų Lietuvai pagerinti transporto paslaugų kokybę, pritraukti daugiau krovinių, paskatintų krovinių gabenimą geležinkeliais šiaurės-pietų kryptimi, o kartu padidintų eksporto, importo ir tranzito galimybes. Susisiekimo ministerija tikisi, jog "Rail Balticos" tiesimo darbai bus pradėti jau šią vasarą.

Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, planuojama, kad geležinkelio rekonstrukcija nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos iki Marijampolės bus finansuojama TEN-T projekto lėšomis, o etapui iki Kauno galėtų būti skirta lėšų iš ES Sanglaudos fondo. Pinigų ketinama rasti peržiūrėjus kitus transporto projektus, kurie finansuojami iš ES Sanglaudos fondo ir kurių įgyvendinimas vėluoja.

Europos Komisijos (EK) paskirtas "Rail Balticos" koordinatorius Pavelas Telička praėjusią savaitę Vilniuje kalbėjo, kad klausimai dėl projekto finansavimo paaiškės per vieną ar du mėnesius, kai bus peržiūrimas finansavimas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. P.Telička, praėjusių metų spalį Europos Parlamente pristatęs dešimt metų vilkinamo projekto įgyvendinimo viziją, teigė, jog jį numatyta visiškai baigti iki 2020 metų, o pirmojo etapo pabaiga planuojama jau 2013-aisiais. Linijos ilgis bus 1142 kilometrai, projekto vertė sieks 3,2 mlrd. eurų (11,049 mlrd. litų).

Lietuva dabar siūlo "Rail Balticos" vėžę tiesti ant esamo pylimo ir, užuot tiesus ją naują, rekonstruoti geležinkelio liniją nuo Lenkijos iki Kauno. Taip projektas atpigtų nuo 1,8 mlrd. litų iki 800 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"