TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventėms - daugiau netikrų elektroninių parduotuvių

2013 12 23 6:00
Netikrose parduotuvėse pirkimo procesas gali atrodyti sklandus, tačiau prekių ar paslaugų vartotojai negauna. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Nacionalinis elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padalinys CERT-LT įspėja vartotojus: šventiniu laikotarpiu pagausėja netikrų elektroninių parduotuvių.

Pastarosiomis dienomis gauta daugiau kaip 300 pranešimų apie tai, kad kurdami netikras elektronines parduotuves piktavaliai bando išvilioti iš vartotojų pinigus, virtualių pinigų sąskaitų ar mokėjimo kortelių duomenis. Įtarę, kad galėjote prarasti pinigus pirkdami netikroje elektroninėje parduotuvėje, nedelsdami kreipkitės į banką ir kitas su mokėjimu susijusias įstaigas - kol ne per vėlu, stabdykite mokėjimus.

Siūloma tikrinti pardavėjus

Netikros elektroninės parduotuvės kuriamos siekiant išvilioti iš patiklių žmonių pinigus ar duomenis. Dažnai tokia svetainė vizualiai nesukelia įtarimų. Svetainės adresas ar pavadinimas gali būti panašus į tikrai egzistuojančių elektroninių parduotuvių adresus. Tokioje parduotuvėje siūloma įsigyti įvairių prekių daug pigiau.

Netikrų parduotuvių kūrėjai skuba per kuo trumpesnį laiką gauti kuo daugiau pinigų ir asmeninės informacijos iš patiklių pirkėjų siūlydami gerokai mažesnes kainas. Tokiose parduotuvės pirkimo procesas gali atrodyti sklandus, tačiau prekių ar paslaugų vartotojai negauna.

CERT-LT rekomenduoja nesusivilioti ir elgtis apdairiai - įvertinti atsiliepimus forumuose apie e. parduotuvę, kurioje ketinama apsipirkti. Jeigu kilo abejonių, stenkitės susisiekti su kontaktiniais asmenimis arba kitais tos parduotuvės pirkėjais. Netikrose parduotuvėse nurodomi asmenys ar kontaktai būna suklastoti, tokios parduotuvės domenas gali būti registruotas visai neseniai, joje nėra galimybės atsiskaityti grynaisiais pinigais, nenurodytas įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, telefonas ir pan. Tai įtarimus turintys kelti ženklai.

Dažnas suklastotos elektroninės parduotuvės požymis – protokolo duomenims šifruoti atsiskaitymų metu nenaudojamas SSL (angl. Secure Socket Layer), kurį galima pažinti iš https:// svetainės adreso pradžioje esančio spynelės simbolio. Paspaudus spynelės piktogramą, galima gauti papildomos informacijos apie tai, ar sertifikatas patikimas.

Jeigu įtariate, jog galėjote prarasti pinigus pirkdami netikroje elektroninėje parduotuvėje, specialistai rekomenduoja nedelsiant kreiptis į visas su mokėjimu susijusias įstaigas (banko padalinius) ir prašyti stabdyti vykdytus mokėjimus.

„Jeigu atsiskaitant netikroje parduotuvėje buvo nurodyti ir mokėjimo kortelės duomenys, prašykite blokuoti mokėjimo kortelę ir pavedimus iš susijusių sąskaitų. Įtarus, kad pinigai buvo neteisėtai pasisavinti, reikia kreiptis į banko atstovus ir į Lietuvos kriminalinės policijos Nusikaltimų elektroninėje erdvėje tyrimo valdybą“, - rekomenduoja CERT-LT.

Gali grąžinti be priežasties

Pagal galiojančius teisės aktus, vartotojui užsakyta prekė turi būti pristatyta ne vėliau kaip per 30 dienų nuo užsakymo dienos, jeigu sutartis nenumato kitaip.

„Gavęs prekę, vartotojas turi teisę per 7 darbo dienas jos atsisakyti nenurodydamas priežasties. Vienintelis vartotojo mokestis šiuo atveju gali būti tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos. Jei pardavėjas nepakankamai aiškiai pirkėją informavo apie produktą, jo kainą, pristatymo ir apmokėjimo sąlygas, prekių atsisakymo sąlygas, atsisakyti sutarties ir prekės galima per 3 mėnesius nuo jos gavimo. Pardavėjas, gavęs vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą, privalo per 15 dienų atsiimti prekę ir grąžinti pirkėjui už ją sumokėtus pinigus“, - teigia Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė.

Jeigu internetu užsakyta prekė nepristatoma laiku, vartotojas pirmiausia raštu turėtų kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei pardavėjo atsakymo nesulaukiama per 10 dienų arba atsakymas vartotojo netenkina, patariama raštu kreiptis į VVTAT ir prie prašymo pridėti visus turimus įrodymus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"