TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventės tuština gėrimų lentynas

2012 12 14 6:47
Gruodį stipriųjų gėrimų pardavimas padidėja maždaug 30 procentų. /LŽ archyvo nuotrauka

Šis mėnuo yra pelningiausias alkoholinių gėrimų gamintojams, nes lietuviai žiemos šventėms svaigalų perka bent dvigubai daugiau negu paprastai, ir brangesnių. Vieni pardavėjai dėl pirkėjų kišenių varžosi nuolaidų maratone, o kiti stengiasi juos patraukti šventinio dizaino pakuotėmis.

"Spinter tyrimų" duomenimis, šiemet 21 proc. lietuvių Kalėdų proga planuoja teikti draugams ir artimiesiems valgomas dovanas bei gėrimus, o šventiniam Kūčių ir Kalėdų stalui daugiau kaip 300 litų ketina išleisti net penktadalis namų ūkių. Kad dauguma mūsų tautiečių per didžiąsias metų šventes dovanoja brangų alkoholį, liudija ir kylančios jo pardavimo kreivės.

Renkasi brangesnius

AB "Vilniaus degtinės" rinkodaros vadovas Darius Šiaudinis pabrėžė, kad artėjant žiemos šventėms lietuviai perka brangesnę degtinę negu paprastai. "Galbūt taip norima pagerbti svečius, parodyti jiems savo dosnumą. Gruodį mūsų gėrimų apyvarta padidėja apie 30 procentų. Šiam pakilimui daugiausia įtakos turi brangesnės degtinės pardavimas", - nurodė jis.

D.Šiaudinis sakė, kad šiuo metu labiau perkama iki 20 litų kainuojanti degtinė - "Bajorų klasikinė" ir "Bajorų Premium", taip pat brangesnė - "Gediminas Premium" ir "Penguin Vodka". Ir viena, ir kita kainuoja 40-50 litų. Žinodama savo pirkėjų lūkesčius "Vilniaus degtinė" šioms Kalėdoms pagamino ribotą kiekį Čepkelių trauktinės, brendžio "Grand Armee 1812", taip pat "Bajorų" degtinės ir supilstė į gražius grafino formos butelius. Tokius esą negėda siųsti ir rimtiems verslo partneriams užsienyje.

Degtinės eksportas irgi reaguoja į didžiąsias metų šventes. Prieš pat jas "Vilniaus degtinė" rado naujų klientų Norvegijoje, Vietname, JAV ir Afrikoje. Ten lietuviški gėrimai bus siunčiami konteineriais.

Penktadalis pardavimo

Kaip teigė įmonių grupės "Alita" rinkodaros vadovas Gediminas Judzentas, gruodį paprastai parduodama 20 proc. viso metinio putojančio vyno kiekio, daugiausia - saldaus skonio. "Pastebime, kad žmonės didžiausioms metų šventėms pradeda ruoštis iš anksto. Todėl pamatę, jog produktams, kurie yra šventinio stalo dalis, taikomos nuolaidos, skuba jų įsigyti. Putojantis vynas - ne išimtis", - sakė rinkodaros vadovas. Anot jo, dovanų lietuviai perka ne tik brangesnį brendį, bet ir klasikinį, 9 mėnesius brandintą putojantį vyną. "Artėjančias šventes pasitinkame su kitokios išvaizdos produkcija - atnaujinome putojančio vyno "Alita" etiketes", - pridūrė G.Judzentas.

Akcijų maratonas

AB "Anykščių vynas" direktorius Audrius Zuzevičius pasakojo, kad vyšnių, juodųjų serbentų, aronijų pusiau saldus lietuviškas vynas "Voruta" yra vienas perkamiausių bendrovės gaminių per Kalėdas. "Šis vynas - labiau kalėdinis gėrimas, o degtinė - naujametis. Mačiau, kad kai kuriose parduotuvėse "Vorutos" jau trūksta. Galbūt nespėjama atvežti. Dabar šio vyno gaminame truputį daugiau, bet pernelyg gamybos nedidiname, nes jis gerai perkamas visą laiką", - aiškino įmonės vadovas.

Siekdama išnaudoti kalėdinės prekybos piką, lietuviško vyno gamintoja daug reikšmės teikia akcijoms. "Mes irgi dalyvaujame akcijų maratone. Viename prekybos tinkle "Vorutą" jau siūlėme pigiau, dabar nuolaidas taikysime ir kitame prekybos tinkle", - neslėpė A.Zuzevičius.

Gruodį daug lietuviško vyno išvežama į JAV, Angliją, Japoniją ir net į Bulgariją, kuri turi savas vyno gamybos tradicijas, tačiau uogų vyno negamina. Pigesnio ir stipraus, apie 18-19 proc. alkoholio tūrio, vyno pardavimo šventės, pasak A.Zuzevičiaus, neveikia. Jo apyvartą esą lemia tik kaina.

Dvigubai daugiau vyno

Alkoholinius gėrimus importuojančios UAB "Bennet Distributors" vyno grupės vadovas Baltijos šalims Tadas Abišala sakė, kad visų kategorijų vynas gruodį perkamas dvigubai geriau negu visus metus. "Per Kalėdas brangesnių gėrimų parduodame kur kas daugiau nei kitais mėnesiais. Gerą vyną, konjaką ar viskį lietuviai ir verslo požiūriu, ir asmeniškai vis dažniau renkasi kaip vertingą Kalėdų dovaną. Dėl pirkėjų konkuruojame kainomis, patraukliu asortimentu, pristatymo patogumu. Šiuo laikotarpiu ypač didelę reikšmę turi gražios dovanų pakuotės", - pažymėjo jis.

Vilios pakuote

AB "Stumbras" korporatyvinių reikalų vadovė Vaida Budrienė LŽ pritarė, kad gruodis - pats pelningiausias alkoholio gamintojams mėnuo, nes lietuviai ne tik labiau mėgsta žiemą gurkšnoti stipriuosius gėrimus, bet ir dovanoja juos artimiesiems eidami į svečius, siunčia verslo partneriams. "Lietuviai turi tradiciją neštis į svečius butelį geros degtinės ar brendžio. Tada jie renkasi brangesnius negu paprastai, įdomesnio skonio, aukštesnės klasės gėrimus", - pabrėžė V.Budrienė. Prieš šventes taip pat padidėja netradicinio - apelsinų, slyvų, šokolado skonio - brendžio paklausa.

V.Budrienė minėjo, kad klientai, ypač įmonės, per Kalėdas pageidauja stipriųjų gėrimų, supakuotų į suvenyrines pakuotes. Todėl bendrovė daugiausia dėmesio ir skiria artėjančių švenčių tematiką atspindinčioms pakuotėms. "Dėl pirkėjų kovojame įvaizdžio ginklais - gražiu supakavimu ir riboto leidimo gėrimų serijomis", - pridūrė ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"