TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventinis metas – tikra šventė viešbučiams

2015 12 17 6:00
Šiemet didžioji dalis viešbučių kambarių rezervuota kaip niekada anksti – jau gruodžio pradžioje. LŽ archyvo nuotraukos

Šventinis metas kurortų viešbučiams šiemet ypač sėkmingas, nors Rusijos krizė šiek tiek apkarpė turistų srautus. Labiausiai džiaugiamasi augančiu vietinių gyventojų aktyvumu, kuris kompensavo praradimus viešbučių sektoriuje, ir kaip niekad ankstyva kambarių rezervacija.

Viešbučių užimtumas šventiniu laikotarpiu šiemet džiuginantis – ypač išaugusį aktyvumą junta kurortinių miestų viešbučių savininkai. „Viešbučiai šį kartą turi ir lietuvių, ir latvių užsakymų, į Palangą pradėjo važiuoti svečiai iš Kaliningrado, sujudėjo ir Rusijos rinka, nors ne taip aktyviai, kaip norėtųsi. Apyvarta ir užimtumu visi džiaugiasi, tačiau ekonominė nauda bus matoma vėliau“, – sakė Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.

Pastebima, kad rinka ryškiai persiorientavo: rusų turistų srautams sumažėjus, šokas sektoriaus neištiko, nes sumenkusius srautus kompensavo kaimynų rinkos – svečiai iš Europos Sąjungos šalių. Pašnekovės manymu, padidėjusiam aktyvumui turėjo įtakos ir Europos šalyse bei tolimuosiuose kraštuose vykstantys neramumai. Baimindamiesi skraidyti lėktuvais ir patekti į neramumų sūkurį poilsiautojai šventiniu laikotarpiu vengia tolimesnių kelionių.

Be to, kaip teigė ji, kai kurie viešbučiai šiemet šventiniu laikotarpiu susilaikė nuo drastiškai užkeltų kainų ir todėl sparčiai užsipildė. „Pavyzdžiui, Birštone šventinė vakarienė ir nakvynė šiemet kainuoja apie 80 eurų. Kainos nėra tokios drastiškos kaip anksčiau, kai siekdavo ir 400 litų. Matyt, viešbučiai susiorientavo, kad reikia numušti kainas svečiams, kurie nesitaško pinigais kaip rusai“, – sakė E. Šiškauskienė.

Dar nematytas aktyvumas

Viešbučio „Palangos vėtra“ rinkodaros vadovė Audra Vainoraitė nurodė, kad pirmasis ir didysis užsakymų antplūdis Palangos viešbutyje pastebimas lapkričio mėnesį. Tuo metu sulaukiama 70 proc. visų šventinio laikotarpio užsakymų, mat gyventojai suskumba pasinaudoti specialiomis nuolaidomis, kurios taikomos užsakant viešbučio kambarius iš anksto.

Šiuo metu, kaip teigė pašnekovė, viešbutyje dar esama kelių laisvų vietų šventiniam periodui. Tačiau paskutiniai laisvi viešbučio numeriai esą bematant išgraibstomi Kalėdų švenčių laikotarpiu, kai šeimos ir draugai susėda prie bendro stalo ir pradeda planuoti Naujųjų metų sutiktuves.

„Skambučių lavina pasipila šventiniu kalėdiniu laikotarpiu. Tad norintieji gauti standartinį dvivietį viešbučio numerį turėtų paskubėti, nes paskutinėmis dienomis dažniausiai lieka patys brangiausi numeriai“, – įspėjo pašnekovė.

Klaipėdoje viešbučiuose „Old Mill Hotel“ ir „Old Mill Conference“ šventėms belikę tik po vieną laisvą numerį.

Bendrovės valdomuose viešbučiuose Klaipėdoje „Old Mill Hotel“ ir „Old Mill Conference“ šiandien belikę tik po vieną laisvą numerį. Tokio išankstinio ažiotažo, anot A. Vainoraitės, dar nėra buvę. „Ir praėjusiais metais visi kambariai buvo užsakyti, bet nebuvo tokių ankstyvų užsakymų“, – sakė ji ir patikslino, kad Klaipėdoje daugiausia užsakomos vietos ne kalėdiniam laikotarpiui, o Naujiesiems metams. Pašnekovės manymu, toks aktyvumas pirmiausia susijęs su išskirtine viešbučių aplinka ir jų aura. Vienas netoli kito įsikūrę viešbučiai, kaip pažymėjo A. Vainoraitė, gali pasiūlyti romantišką aplinką ir pro langą matomus naujametinius miesto fejerverkus.

Išskirtinis užimtumas šiemet pastebimas ir Druskininkuose. Sveikatingumo ir poilsio komplekso „Grand SPA Lietuva“ rinkodaros direktoriaus Audriaus Abromavičiaus teigimu, viešbučiai planuoja visišką užimtumą ne tik per Kalėdas ir Naujuosius metus, kaip įprasta, tačiau ir tarpušvenčiu. Pašnekovas taip pat sakė, kad didžioji dalis kambarių rezervuota kaip niekad iš anksto – jau gruodžio pradžioje.

Lietuviai kompensuoja praradimus

Išaugusį rinkos aktyvumą A. Abromavičius aiškino gerokai padidėjusiais vietinių turistų srautais. Tam, pašnekovo manymu, įtakos turi tiek gerėjanti ekonominė situacija ir didėjanti gyventojų perkamoji galia, tiek didėjantis miesto patrauklumas. Esą pramogų Druskininkuose daugėja, o apgyvendinimo paslaugų kokybė – gerėja.

A. Vainoraitė taip pat teigė, kad tiek Palangos, tiek Klaipėdos viešbučiuose dominuoja vietiniai svečiai. Antai Palangoje šventiniu laikotarpiu jie sudaro 80–85 proc. visų klientų, nors taip pat sulaukiama svečių iš Latvijos. Vėliau, nuo sausio 2 dienos, kai šiek tiek sumažėja viešbučių kainos, į Palangą pradeda rinktis svečiai iš Kaliningrado srities ir Baltarusijos. Mat jiems prasideda ilgosios šventinės atostogos.

Po Naujųjų metų, pirmoje sausio pusėje, įprastai padidėjančius turistų srautus iš Rusijos, taip pat iš Vokietijos pastebėjo ir „Grand SPA Lietuva“ atstovas. Tačiau jis pripažino, kad svečių iš Rusijos ir Baltarusijos gerokai sumažėję. Gera žinia tai, kad iš dalies šiuos praradimus, anot jo, kompensuoja kitos rinkos – Vokietija, Lenkija, Latvija – ir ypač ūgtelėjęs lietuvių aktyvumas.

Kauno centre įsikūrusiame viešbutyje rusų ir baltarusių turistų aktyvumas šiemet kur kas didesnis nei pernai. /Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Svečių iš Rytų netrūksta

Kauno centre įsikūręs viešbutis „Magnus Hotel“ rusų ir baltarusių turistų grupių stygiumi nesiskundžia. Jų aktyvumas šiemet kur kas didesnis nei pernai. Tai, viešbučio direktorės Ilonos Godelienės manymu, nulėmė rimstanti politinė situacija. Antras didesnis šių turistų srautas pastebimas metų pradžioje iki sausio 15 dienos.

„Turizmo agentūros žino, kad Kalėdų švenčių laikotarpiu būna užsakymų pikas, todėl viešbučio vietas turistų grupėms rezervavo net prieš pusmetį. Ir rezervacijų metų pradžiai jau daugėja nuo spalio, lapkričio mėnesio“, – pasakojo viešbučio direktorė ir pridūrė, kad svečiai ilgai neužsibūna – pernakvoja ir keliauja toliau turizmo agentūrų sudarytu maršrutu.

Dėl ankstyvų rezervacijų, taip pat dėl Kaune vykstančių renginių šiandien šventiniam laikotarpiui gauti laisvą numerį viešbutyje jau būtų sudėtinga. Esą vieną kitą svečią dar būtų įmanoma apnakvindinti, tačiau didesnei grupei žmonių vietų jau pritrūktų.

Sostinėje – ramybės metas

Bet Artūras Vainora, bendrovės „Centrum“, valdančios kelis viešbučius Vilniuje, rinkodaros ir pardavimo direktorius, kalėdinį metą vadino menko užimtumo sezonu. Kadangi Kalėdos yra šeimos šventė ir šiuo laikotarpiu esą mažai kas keliauja, kalėdinis metas viešbučiams, bent jau įsikūrusiems Vilniuje, esą labai prastas.

Tiesa, Naujųjų metų naktį nakvynės paklausa būna pakankama, tačiau svečiams išvykus vėl prasideda žiemos sąstingio periodas. Jo esą nebeišsklaido ir įprastai prieš Naujus metus atvykdavę rusų, baltarusių turistai, kurie iki savo Naujųjų sutikimo spėdavo gausiai aplankyti Vilnių. „Kadangi dabar Rusijoje, kaip žinoma, yra rublio ir santykių krizė, tai pastaraisiais metais matome labai nedaug rusų turistų“, – sakė A. Vainora.

Tiesa, jis atkreipė dėmesį, kad apskritai, vertinant visus metus, viešbučių sektorius nuosmukio dėl Rusijos krizės nepajuto, veikiau priešingai – jis šiemet pasižymėjo dar didesniu užimtumu nei pernai. Mat rusų ir baltarusių turistus sostinėje labai greitai pakeitė klientai iš ES: latviai, estai, vokiečiai, skandinavai ir t. t. Be to, ir patys lietuviai ėmė aktyviau naudotis vietinio turizmo paslaugomis. Įtakos geresniems metiniams rezultatams, anot pašnekovo, taip pat turėjo konkurencinga šalies mokesčių bazė. Esą dabar tikrai galima sakyti, kad Lietuva konkurencinga tarp šalių kaimynių, kuriose mokesčiai panašūs ar vienodi.

Didysis užsakymų antplūdis Palangos viešbutyje pastebimas jau lapkričio mėnesį.

Faktai

Lietuvos apgyvendinimo įstaigose per devynis šių metų mėnesius vietinių turistų skaičius padidėjo net 10,8 proc., palyginti su tuo pačiu metu pernai, o užsienio turistų skaičius padidėjo 2,4 procento. Kaip pranešė Turizmo departamentas, daugiausia Lietuvoje svečiavosi vokiečių turistų ir tai pirmas kartas, kai šios šalies turistų skaičiai gerokai lenkė ilgalaikes atvykstamojo turizmo lyderes Rusiją ir Baltarusiją.

Šiuo metu vokiečių turistai sudaro 14 proc. Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkos – jų skaičius per metus ūgtelėjo 4,2 proc. ir pasiekė iš viso 152 tūkstančių. Antroje vietoje pagal turistų skaičių Lietuvoje – baltarusiai, kurių atvyko 118,3 tūkst., arba 12,6 proc. mažiau nei pernai per tą patį laiką. Trečioje vietoje nurodomų turistų iš Rusijos srautai sumažėjo trečdaliu (33,7 proc.) – iki 118 tūkstančių.

Pasak Turizmo departamento, kadangi geopolitinė ir ekonominė situacija Rusijoje jau kurį laiką išlieka nepalanki turizmui, kitais metais prognozuotinas tolimesnis Rusijos turistų srautų mažėjimas, tikėtinas nedidelis ir turistų iš Baltarusijos skaičiaus kritimas. Tačiau viliamasi, kad šiuos praradimus kompensuos pastaruoju metu augantys turistų srautai iš kitų kaimynių šalių.

Svarbiausių Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų dešimtuke šiemet didžiausiu turistų skaičiaus augimu pasižymėjo Norvegija (37,6 proc.), Ukraina (23,9 proc.), Italija (20,5 proc.) ir Jungtinė Karalystė (14,2 proc.). Srautai iš šalių kaimynių taip pat augo (Estija – 14,7 proc., Latvija – 14,1 proc., Lenkija – 7,6 procento).

Turistų iš ES šalių skaičiaus augimas per devynis metų mėnesius siekė 11,3 procento. Taip pat ženkliai daugėjo atvykstančiųjų iš Švedijos (21,1 proc.), Ispanijos (25,9 proc.) ir Nyderlandų (18,8 proc.). Japonijos turistų skaičius augo 49 proc., Kinijos– 39,5 proc., Izraelio – 16,4 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"