TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventojoje jachtos švartuosis kitąmet

2010 08 04 0:00
Kitąmet prie šios krantinės jau švartuosis jachtos.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Kitų metų birželį Šventosios uostelyje jau galės švartuotis pirmosios jachtos ir pramoginiai laivai.

Tokį tikslą iškėlė dabartinė Šventosios uosto operatorė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija. Pagal jau atliktą galimybių studiją konkretūs šio uosto atstatymo darbai turėtų būti pradėti tik 2013-aisiais. "Tačiau mes neketiname dvejus metus laukti sudėję rankas. Palangiškiai seniai nekantrauja, kada tas uostas pradės funkcionuoti. Pasvarstėme, kad jau šiandien galime atlikti kelias dešimtis smulkesnių būtinų darbų, kuriems nereikia specialaus finansavimo, nes juos vis tiek kada nors reikės atlikti. Todėl išsikėlėme tikslą sudaryti galimybę kitų metų vasarą šiame uoste švartuotis jachtoms", - sakė KVJU direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.

Pasak jo, neketinama nieko naujo statyti, tik pagilinti įplaukos kanalą, kad į uostą galėtų įplaukti kateriai ir jachtos, išvalyti akvatoriją ir sutvirtinti dar prieš karą statytas krantines. "Šventosios upės žiotyse tarpukaryje buvo pastatyta 450 metrų ilgio krantinė, kurios 100 metrų atkarpa iki šiol tinkanti jachtoms ir mažiesiems laiveliams švartuotis. Ją ir ketiname panaudoti", - žadėjo uosto direkcijos vadovas.

E.Gentvilo teigimu, idėja paspartinti laivybą Šventojoje kilo susitikus su Palangos meru Vytautu Stalmoku ir Šventosios seniūnu Eugenijumi Čilinsku, kurie labiausiai suinteresuoti, kad Šventosios uostelis kuo greičiau pradėtų funkcionuoti. "Kad tai padarytume, mums nereikės papildomo finansavimo. Direkcija Klaipėdos jūrų uosto krantinėms remontuoti kasmet skiria 13,7 mln. litų. Kadangi esame ir Šventosios operatoriai, dalį šių lėšų galime skirti ir šiam uosteliui. Mums reikės nustatyti jame esamus gylius, atlikti geocheminius grunto tyrimus, patikrinti krantinių būklę ir parengti jų dokumentaciją, kitaip tariant, krantinių pasus, pritaikyti jas švartavimui, išvalyti įplaukos kanalą, nustatyti rinkliavų dydžius, sutvarkyti teritoriją. Tvirtai tikime, kad šiuos darbus iki kitų metų birželio galime atlikti", - žadėjo E.Gentvilas.

Palangos meras V.Stalmokas teigia, kad Palanga laukia nesulaukia, kada prasidės uosto rekonstrukcija. "Šventoji yra Palangos kurorto dalis ir miestui rūpi, kokia veikla čia planuojama. Uosto atstatymo projektas turėtų padidinti Palangos, Šventosios ir viso regiono rekreacinį potencialą. Kita vertus, nesinorėtų, kad šis uostas atliktų Klaipėdos uosto "sandėliuko" funkciją, kai į Šventąją būtų atplukdyta viskas, ko nebereikia Klaipėdos uostui", - sakė kurorto meras.

Atstačius Šventosios uostą, būtų įvykdytas Europos Sąjungos reikalavimas, kad Baltijos ir Šiaurės jūrų valstybėse kas 50 pakrantės kilometrų būtų sudarytos sąlygos pramoginiams laivams pasislėpti uoste įvairių pavojų atvejais. Dabar nuo Klaipėdos artimiausias uostas yra Liepoja, iki jos - per 100 kilometrų. Didieji Šventosios uosto atstatymo darbai galėtų būti pradėti jau 2013 metais. Tam reikėtų 53 mln. eurų (apie 170 mln. litų).

Pagal siūlomą variantą jūroje reikėtų pastatyti apie 400-420 metrų ilgio molus. Rekonstruotame Šventosios uoste šaltuoju laikotarpiu galėtų nuolat švartuotis apie 180 laivų. Būtų numatyta apie 500 vietų atplaukiantiems laivams, kurių ilgis iki 15 metrų. Taip pat būtų įrengta vieta vienam didesniam, iki 90 metrų ilgio, laivui. Kitaip sakant, į Šventosios uostą galėtų atplaukti ir mažas kruizinis laivas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"