TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventosios įplauka - šaukštas deguto

2011 08 09 0:00
Per aukštai supiltos smėlio kopos šlaitas prie pat įplaukos jau po savaitės nučiuožė į vandenį, todėl jau pusantro mėnesio uosto negali pasiekti jachtos.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Jau nuo kitos savaitės buriuotojams žadama vėl atverti kanalą tuščių Šventosios uosto krantinių link, bet tai kainuoja daug papildomų pinigų ir daug gerų postų.

Kelis mėnesius šiemet iki vasaros trukęs smėliu užnešto Šventosios uosto skubus atvėrimas ir pritaikymas buriuotojams sukėlė didelį rezonansą. Po atidarymo šventės jo veikla truko vos kelias dienas. Krante supiltas smėlis grįžo ten, kur jis ir buvo. O Baltijos jūros smėlio judėjimo vingrybės dabar aiškinamos prokurorams ir Seimo nariams.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) infrastruktūros departamentas jau keletą mėnesių primena širšių lizdą. Čia dirbantys žmonės karjerą nutraukia netikėtai, nors pagal teikiamus pareiškimus darbą palieka savo noru. Ieškoma patikimesnių ir akylesnių, gebančių įžvelgti netikslumų grėsmę ir užbėgti įvykiams už akių, nes uosto gilinimo ir krantinių statybos procesas, bent jau tas, kuris įspraustas į europinio finansavimo programas, sustoti negali. Artimiausiomis dienomis tikimasi surasti specialistų į laisvas vietas.

Kažkas kaltas

Prieš kelis mėnesius direkciją paliko infrastruktūros direktorius Vidas Karolis, šias pareigas ėjęs apie metus. LŽ jau rašė, kad partijos kolegas išskyrė skirtingi požiūriai į rangovų taikomą praktiką, kai pirma padaromi papildomi darbai, o tada prašoma už juos sumokėti. Uosto vadovas Eugenijus Gentvilas aiškino tokių dalykų toleruoti negalintis.

Praėjusią savaitę iš darbo išėjo Akvatorijos ir krantinių priežiūros skyriaus vadovas Arturas Kazlauskas ir vyresnioji projektų vadovė Audronė Banionytė. Pastarieji du, pasak E.Gentvilo, patys pripažino, kad ilgiau dirbti negali. Jiedu buvo tiesiogiai atsakingi už Šventosios uosto gilinimo techninę priežiūrą.

"Kažkas neatliko savo darbo, o aš turiu prokurorams aiškintis - kodėl? Tai užima daug laiko. Seimo Antikorupcijos komisija irgi klausia, kodėl buvo dirbama ne pagal projektą, nes nesupranta, kad grunto aikštelė - ne statinys, jai projekto nereikia. Dalis iškasto mėlio nučiuožė atgal į kanalą, o likusi dalis dabar perkeliama pagal naują techninę užduotį į kitą vietą. Vos tik grįžusi po atostogų direktorė Šventosios uostui Airida Čėsnienė irgi turi rašyti paaiškinimus", - neslėpė apmaudo uosto vadovas Eugenijus Gentvilas per tradicinę spaudos konferenciją, skirtą rekordiniams krovos rezultatams apžvelgti. Šaukštas deguto dėl Šventosios uosto pagadino visą medaus statinę, prikrautą uosto veiklos laimėjimų.

A.Čėsnienė apie savo sąsajas su Šventosios uosto nesėkme dabar nelinkusi kalbėti, nors gegužės pradžioje teigė, kad pati beveik kasdien ten važiuoja ir stebi rangovų darbą. Jai tuomet buvę svarbiausia, kad jie judėtų sparčiai ir pagilintų Šventosios senvagę iki numatytos uosto atidarymo dienos - birželio 11-osios.

Krizė užsitęsė

Dėl to, kad visą Lietuvą džiuginusi euforija dėl buriuotojų rojumi tapsiančio antrojo Lietuvos uosto po savaitės išgaravo, A.Čėsnienė dabar vardija tik rangovų padarytas klaidas. Jie per daug iškasę smėlio ir ne ten supylę, nesilaikę techninės užduoties. Todėl latvių kompanija BGS šią savaitę turi baigti kanalą atkasti ir maždaug 11 tūkst. kubų smėlio supilti kitur. Už kubą jai mokama po 13 litų. Kitą pusę darbų už maždaug 80 tūkst. litų BGS esą atliks nemokamai ir taip kompensuos savo technines paklaidas. Todėl bendra suma neviršys sutartinės kainos - 1,3 mln. litų. Tačiau į šią kainą neįtraukti žmonių moraliniai ir KVJUD įvaizdžio nuostoliai, o jie - labai dideli.

Be to, laikinoje grunto aikštelėje supiltai per aukštai dirbtinei kopai nukasti ir smėliui išvežti liepą buvo skelbiamas atskiras konkursas. BGS pasiūlė geriausią kainą - 26,5 litų, įskaitant PVM, ir už šiuos darbus jai bus sumokėta maždaug 400 tūkst. litų. Naują smėlio kaupimo vietą pasiūlė Palangos savivaldybė. "Laikina vieta ir buvo tik laikinai, smėlį vis tiek reikėjo išvežti", - aiškino E.Gentvilas.

LŽ jau rašė, kad praėjusią savaitę BGS direktorius aiškindamas savo poziciją pažymėjo, jog dėl Šventosios smėlio rangovai neva niekuo dėti. Bet nuspręsta nusileisti, dėl tų kelių tūkstančių "nesismulkinti" ir negadinti santykių su KVJUD dėl naujų sutarčių perspektyvos.

Liepos 21 dieną latviai atnaujino kanalo gilinimo darbus, o šią savaitę KVJUD jau atliks batimetrinius įplaukos matavimus ir, jei nekliudys orai, kitą savaitę galės dar kartą atidaryti uostą laivybai.

Bet greitai buriavimo sezonas baigsis, o už 3 mln. litų įrengtas pontonines prieplaukas būtina saugoti nuo vandalų nuolat. Įsteigti darbuotojų etatai pareikalaus maždaug 53 tūkst. litų per metus išlaidų vien jų atlyginimams.

Per vasarą buvo parengtos susisiekimo ministro tvirtinamos Šventosios uosto rinkliavų taisyklės, paremtos nuolaidų sistema. Atsižvelgta ir į vietos žvejų pastabas. E.Gentvilo teigimu, šis uostas yra socialinis objektas, investicijų grąža - labai tolimas dalykas. Iš laivelių rinkliavų finansuoti jo veiklos neįmanoma. Dalis uosto teritorijos išnuomota įvairių paslaugų teikėjams, tačiau esą uždirbti daugiau negu 10 tūkst. litų per metus bendrojo pelno vargu ar pavyks.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"