TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventosios uosto bergždžiai nebegilins

2013 01 23 6:54
Vidos Bortelienės nuotrauka/Naujas planas: šiemet bus rengiamas didysis Šventosios uosto rekonstrukcijos techninis projektas.

Nesėkmingi bandymai galynėtis su gamtos jėgomis ir gilinti  smėliu užnešamą Šventosios uosto kanalą šiemet nebus tęsiami. Nuspręsta sulaukti molų statybos, kuri planuojama artimiausiais metais.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) anksčiau buvo nutarusi, kad gana vien tik kalbėti apie Šventosios uosto atkūrimą, reikia imtis veiksmų. Vidinės uosto akvatorijos prieplaukoms statyti ir uostui gilinti 2011 metais buvo išleista per 4 mln. litų, pernai smėliui kasti - dar 200 tūkst. litų.

Tačiau siekiai gaivinti pramoginę laivybą naudos nedavė, nes buriuotojai ir žvejai iš jūros pusės prie krantinių vis tiek nepriplaukia. Užsakovų ir rangovų ginčai, kas dėl to kaltas, apaugo intrigomis ir kriminaliniais įtarimais.

Ginčas dėl avanso

Klaipėdos apygardos teismas užvakar atvertė KVJUD civilinę bylą dėl Palangos bendrovei "Alvetos karjerai" sumokėto 200 tūkst. litų avanso grąžinimo ir baudos. Pasak Šventosios uosto direktorės Airidos Čėsnienės, iš viso siekiama prisiteisti per 340 tūkst. litų.

Tačiau atsakovai savo ruožtu pateikė priešieškinį ir reikalauja atlyginti nuostolius dėl KVJUD vienašališkai nutrauktos 1,7 mln. litų sutarties ir negautų pajamų. Mėginama įrodyti, kad pavėluotai pateikta ir pakeista techninė užduotis bei prastos oro sąlygos neleido užbaigti darbų per du mėnesius - iki vasaros sezono pradžios. Byla iš esmės bus nagrinėjama kovo pradžioje.

KVJUD vadovybė atsakomybę už beprasmį darbą siekia užkrauti rangovui. Restruktūrizavimo byla "Alvetos karjerams" jau iškelta pernai rugsėjį, o su ja susijusi įmonė "Alveta" į skolas yra įklimpusi dar anksčiau. KVJUD iš jos gali nieko nepešti.

Nepajėgaus rangovo pasirinkimą A.Čėsnienė pernai vasarą teisino  nepalankia rinkos situacija - neva Lietuvoje nėra bendrovės, turinčios našios technikos ir galinčios nebrangiai iškasti mažą kiekį grunto.

2011 metais labai pigiai pagilinti Šventosios uostą sutiko latviai. Kai kompanijai BGS nepavyko darbo atlikti iki galo, nes ne vietoj suverstą smėlį jūra nuplovė atgal į uosto kanalą, ji atsisakė nesumokėtų 95 tūkst. litų, bet pernai kainą pakėlė ir panoro 5 kartus daugiau - 71 lito, kai smėlis išvežamas gramzdinti jūroje, ir 62 litų - kai jis kraunamas į laikiną vietą krante. "Alvetos karjerų" pasiūlymas buvęs atitinkamai 25 ir 23 litai.

Priminsime, kad gilinti Šventosios uostą pernai konkursas buvo skelbiamas dukart. Pirmajame dalyvavo dvi kompanijos: "Hidrum" su Vidaus vandens kelių direkcija darbus atlikti siūlėsi už 9,8 mln. litų, o BGS - už 10,8 mln. litų. Konkursas buvo nutrauktas dėl per didelės kainos. Antrą kartą "Hidrum" su Vidaus vandens kelių direkcija pasiūlė 2,8 mln. litų, o "Alvetos karjerai" - 1,7 mln. litų.

Projektuos molus

KVJUD laikinosios direktorės Romos Mušeckienės teigimu, šiemet bus rengiamas didysis Šventosios uosto rekonstrukcijos techninis projektas. Tam skirta 7,5 mln. litų europinių lėšų. Projekto vertė - per 200 mln. litų. Darbai bus vykdomi 2014-2015 metais gavus dalinį Europos Sąjungos finansavimą regioninės keleivinės laivybos plėtrai.

Teikti paraiškas projektuotojai galėjo iki sausio 17 dienos, šiuo metu vyksta pasiūlymų atranka ir tikimasi, kad vasarį paaiškės nugalėtojas.

Pagal skelbimo duomenis, techninio projekto rangovas turės prižiūrėti 6 etapų darbus, kuriuos sudaro: molų statyba ir farvaterio gilinimas,  automobilių stovėjimo aikštelės statyba, inžinerinių tinklų tiesimas, vakarinės ir rytinės krantinių rekonstravimas, akvatorijos gilinimas bei švartavimo įrangos tvirtinimas.

Pernai KVJUD užsakytą Šventosios uosto statybos vertinimą atliko įmonė "Sweco Hidroprojektas". "Sweco Lietuva" anksčiau yra laimėjusi ne vieną Klaipėdos uosto skelbiamą projektavimo konkursą, pats didžiausias - suskystintų gamtinių dujų terminalo studija.

Su planuojamo Šventosios uosto dokumentais teko supažindinti Latvijos institucijas. Latviai anksčiau nei Lietuvos aplinkos ministerija KVJUD atsiuntė atsakymą, kad iš esmės pritaria siūlomai 2B projektavimo alternatyvai, pagal kurią pietinis lenktas bangolaužis būtų 1025 metrų ilgio, šiaurinis - 790 metrų, o kanalas būtų išgilintas iki 9,5 metro.

Tačiau latviai pageidauja išsamesnių tyrimų dėl galimo krantų poveikio saugomoms teritorijoms, avarijų tikimybės ir kompensacinių priemonių už padarytą žalą. Kaimynai teigė norintys ir toliau gauti informacijos apie projektą bei atliekamas procedūras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"