TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šventosios uosto valymą stabdo užkeikimas

2012 05 30 7:48

Vasaros sezonas Šventojoje atidarytas be pramoginių laivų uoste, nes iki šiol vis dar nesiseka jo pagilinti.

Šventosios seniūnas Česlovas Čilinskas rimtu veidu siūlo sukviesti į pajūrį visas Lietuvos raganas ir ant kranto atlikti būrimo apeigas. "Kai žvelgi į istoriją, atrodo, kad tas Šventosios uostelis yra kažkoks užkeiktas - jis niekaip negali būti pagilintas. Matyt, teks kviesti Lietuvos raganas įplauką atkoduoti", - ironizavo seniūnas. Pasak jo, nei gyvenvietės, nei vietos žvejų Šventosios uosto reikalai šiuo metu beveik nejaudina. Uostas priklauso Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD), o vietiniai savo veiklą organizuoja už jo ribų.

Seniūnija vasaros sezoną pradėjo be šurmulio jachtų uoste. Žvejai, kaip ir anksčiau, plokščiadugnėms valtims kelią į jūrą prasiskina įprastu būdu - kai nepraplaukia, valtis per seklumą tempia. Laikyti uoste valtis jiems kainuotų brangiau nei dabar, kai uostas formaliai neveikia, tačiau tokia civilizacija reikalinga. Šiuo metu, pasak Č.Čilinsko, Šventojoje jau matomas vienas kitas poilsiautojas, bet tikrasis kurortinis sezonas čia paprastai prasideda dviem savaitėmis vėliau nei Palangoje.

Nesėkmės su rangovais

Šventosios seniūnas ne tuščiai kalba apie užkeikimus - jis turi omenyje ne tik istorinius laikus, bet ir dabartį. Pernai geros reputacijos neteko pusvelčiui kelis mėnesius uostelį gilinę latviai, šiemet - vangumu, nevykusiu veiklos organizavimu ir kitomis nuodėmėmis kaltinama čia tą patį darbą tęsianti žemaičių bendrovė "Alvetos karjerai".

Pasak Č.Čilinsko, tuos akmenis, kuriuos nurinkę nuo Palangos tilto rangovai kadaise paskandino jūroje, reikėjo sukrauti ties Šventosios molu, tuomet tokių stebuklų kaip dabar nenutiktų. "Kol nebus molo - uosto gilinimo darbai bus beprasmiai", - prognozavo Šventosios seniūnas.

Tą patį kalba ir rangovai. Vienas "Alvetos karjerų" vadovų, prašęs neskelbti pavardės, LŽ aiškino, kad kai rangovas batimetriniais matavimais įrodys, kad sutartis įvykdyta, o po to pirmoji audra uosto  įplauką iš karto vėl užvers smėliu, teks pripažinti veikiant nenugalimas gamtos jėgas. Jis mano, kad KVJUD be reikalo kaltina rangovus, neva jie prastai dirba, iš tiesų direkcijai vertėtų įsigilinti į skelbto konkurso klaidas bei hidrologinių sąlygų duomenis.

KVJUD prieš savaitę viešai išplatino pranešimą, jog su "Alvetos karjerais" po 7 kalendorinių dienų nuo pranešimo bus nutraukta sutartis. "Įspėjo su nuoroda - "jei nebus vykdomi darbai". Bet gi mes dirbam dieną ir naktį, tik jūra trukdo. Gilinome vidinę akvatoriją, kad galėtų pasislėpti mūsų technika. Liko ne tiek daug. Įplauką pasilikome darbų pabaigai, kad neužneštų audra. Jau dukart buvo audrų, kai bangos viršijo 2 metrų aukštį, tuomet mūsų technika dirbti negalėjo. Sutarėme, kad dėl oro sąlygų gilinimo terminas bus pratęstas iki birželio 7 dienos. Paviešinusi įspėjimą uosto vadovybė apsidraudė, neva galime neįvykdyti sutarties. Įrodysime, kad galime", - tikino rangovas.

Kreipėsi į prokuratūrą

KVJUD skelbia, kad remiantis balandžio 5 dieną pasirašyta sutartimi, kurios vertė negali viršyti 2 mln. litų, "Alvetos karjerai" įsipareigojo iki birželio 1 dienos atkurti projektinius gylius Šventosios valstybinio jūrų uosto akvatorijoje ir iki rugsėjo 1 dienos akvatoriją prižiūrėti, kad ji nebūtų užnešta smėliu.

"Iki šiol atlikta tik maždaug trečdalis darbų. Esame susirūpinę ir labai abejojame, ar rangovas baigs likusius darbus sutartyje nustatytu laiku", - nuogąstavo direktorė Šventosios uostui Airida Čėsnienė.

"Tik atlikę batimetrinius gylių matavimus Šventosios uostelyje, spręsime dėl tolesnių veiksmų", - pažymėjo generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Tačiau kai kurių veiksmų KVJUD vis dėlto jau ėmėsi. Esą dėl rangovų netinkamai naudojamo avanso gegužės 14 dieną direkcija kreipėsi į draudimo kompaniją dėl sumokėtų pinigų grąžinimo bei į Klaipėdos apygardos prokuratūrą - dėl galimo dokumentų klastojimo. Gegužės 16 dieną pradėtas ikiteisminis tyrimas.

KVJUD pranešė, kad rangovas neva nevykdo įsipareigojimų dėl paros darbų našumo, nesilaiko darbų kalendorinio grafiko ir kt. Esą dėl nepateiktų įrangos prastovų skaičiavimų Saugios laivybos administracija neleidžia vykdyti švaraus grunto gramzdinimo jūroje darbų. Nurodoma ir kitų priekaištų.

Tad Šventosios uoste vėl klostosi situacija, kaip du vandens lašai panaši į buvusią pernai, kai Latvijos kompanija BGS buvo apkaltinta, kad per daug iškasė smėlio ir ne ten jį supylė, nesilaikė techninės užduoties. Latviai po tokių pranešimų dalį darbų atliko nemokamai. KVJUD džiaugėsi, kad bendra darbų suma neviršijo sutartos kainos - 1,3 mln. litų. Latvių bendrovės vadovas tąkart LŽ sakė neįžvelgiąs savo kaltės, bet nenorįs konflikto, mat tuo metu dalyvavo ir dabar dalyvauja kituose Klaipėdos uosto konkursuose.

Smėlis kursto nesantaiką

Pernai birželio 11 dieną Šventosios uoste vyko graži ir nuotaikinga sezono atidarymo šventė. Visiems tąkart regatoje Klaipėda-Šventoji dalyvavusiems 32 jachtų kapitonams buvo įteikti pažymėjimai. Legendinės jachtos "Lietuva", laimėjusios šią regatą, kapitonui Osvaldui Kudzevičiui buvo įteikta nugalėtojo taurė. Tačiau ši data netapo istoriniu įvykiu, kaip planuota, nes po savaitės krante supiltą smėlį bangos ir vėjas suvertė atgal į uosto kanalą.

Antrą kartą Šventosios uostas buvo išvalytas tik artėjant rudeniui.

Šiemet buriavimo sezono pradžia numatyta birželio 9 dieną, todėl visiems rūpi ne tik tai, ar įplauka bus pagilinta iki šios dienos, bet ir tai, ar ilgai uostas veiks.

Pastarasis konkursas Šventosios uostui valyti buvo skelbiamas du kartus. Pirmą kartą nuspręsta, kad siūlomos kainos per didelės. Antrą kartą pretendentai rungėsi siūlydami mažiau.

"Kažkodėl niekas neužsimena, kad KVJUD konkurso sąlygos skiriasi nuo techninės užduoties, kurią gavome vėliau. Konkursas skelbtas išsiurbti 40 tūkst. kubinių metrų, o techninė užduotis - išvalyti trečdaliu mažiau. Pagal tai įsigijome techniką - vietinę sovietinę žemsiurbę, nors didesniam kiekiui būtume samdę ją didesnę ir darbas būtų vykęs sparčiau. Dabar mums liko išvalyti akvatorijos dalį, kurioje yra apie tūkstantis kubinių metrų smėlio", - neslėpdamas apmaudo kalbėjo "Alvetos karjerų" atstovas, atremdamas priekaištus, jog buriavimo regata birželio 9 dieną gali žlugti dėl rangovų kaltės.

KVJUD skelbia nusivylusi "Alvetos karjerų" pažadais. Specialistai šiomis dienomis esą nustatė, kad likę neiškasta pusė sutartyje numatyto grunto kiekio - apie 15 tūkst. kubinių metrų, todėl į uostą įplaukti jūrinės jachtos negalės. Nutraukę sutartį su "Alvetos karjerais" uosto vadovai sako skubiai ieškosią kitos organizacijos, gal net tarsis su visų darbų pernai neatlikusia latvių kompanija BGS. Latviai turi tinkamos technikos ir pripažino klydę. Jei nesusitartų dėl kainos, gali nutikti ir taip, kad sumanymo gilinti Šventosios uostą, kol ateityje neprasidės Europos Sąjungos finansuojami molų statybos darbai, bus atsisakyta. Surasti stiprų rangovą mažam sąnašų kiekiui valyti esą labai sudėtinga visoje Lietuvoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"