TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Taksi laksto paskui klientus

2008 08 09 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Vasarą taksistai visada turi mažiau darbo. Laukdami rudenį prasidedančio darbymečio jie tvirtina, kad, siekdami išlikti taksi versle, kylant degalų kainoms paslaugų tarifų dar nedidins. Vis daugiau žmonių pradeda skaičiuoti už taksi mokamus pinigus.

Šią savaitę Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" kreipėsi į Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją su prašymu padidinti tolimojo susisiekimo maršrutais važinėjančių autobusų maksimalius keleivių vežimo tarifus. Vežėjai tarifus didinti prašo spaudžiami išaugusių degalų kainų ir padidėjusių darbo užmokesčio sąnaudų. Sprendimas patenkinti prašymą bus priimtas per du mėnesius.

Taksistai tvirtina, kad keleivius veš vis dar tais pačiais tarifais, kurie siekia nuo 2 iki 4 litų už kilometrą.

Siūlosi pavežti.

Dažnai taksi paslaugomis besinaudojanti sostinės gyventoja Renalda Katiliūtė LŽ sakė, kad vasarą išsikviesti taksi nėra taip sudėtinga kaip žiemą, be to, pastebimos ir didesnio klientų vaikymosi tendencijos. "Jeigu taksi automobilis būna netoli, iškviestas visada atvažiuoja labai greitai, kartais vos spėju išeiti į gatvę. Tačiau jeigu taksi arti nėra, pastebėjau, kad yra spekuliuojama laiku, kurį pasako operatorė ir per kurį atvažiuoja taksi. Netgi labai dažnai pasako, kad mašina atvažiuos po 10 minučių, o laukti reikia 20 minučių. Per tą laiką tikrai bandyčiau ieškoti kito taksi, jeigu ne toks pažadas. Bet būna, kad prailgus laukti išsikviečiu kitą", - pasakojo mergina.

Jos nuomone, nenorėdamos prarasti klientų taksi firmos tyčia meluoja, nes spūsčių vasarą mieste nedaug ir atvažiavimo laiką nesudėtinga apskaičiuoti. Ji taip pat pastebėjo, kad grįžta laikai, kai gatvėje stovintys taksistai "gaudė" klientus, siūlydamiesi pavežti.

Klientai atsirinks

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos valdybos narys ir vienos taksi bendrovės akcininkas Robertas Brazys kalbėdamas su LŽ pažymėjo, kad tokiu metu visos transporto, taip pat ir taksi, įmonės išgyvena ne pačius geriausius laikus.

"Laimi klientai, nes dabartinė padėtis privers taksi įmones dirbti kokybiškiau. Nors žmonės ir taupo, bet jie pasirenka kokybišką paslaugą. Norėdamos išlaikyti klientus taksi įmonės nebekels kainų ir neapgaudinės žmonių deklaruodamos vieną kainą, o veždamos už kitą. Žmonės atsirinks", - dėstė R.Brazys.

Tikėtina, kad paaštrės konkurencija ir tarp pačių taksi paslaugų teikėjų, o silpniausi, pasak pašnekovo, tikėtina, gali ir neišgyventi. Pašnekovas mano, kad rudenį taksi paslaugų paklausa atsigaus, tačiau abejoja, ar buvusį lygį pasieks. Į gatves automobiliais išriedės ir šiuo metu dėl darbo krūvio sumažėjimo atostogauti išėję taksistai, todėl ir pagal grafikus dirbančioms taksi įmonėms gali būti sunkiau.

"Šiuo metu neatostogaujančioms taksi bendrovėms darbo tikrai netrūksta", - pabrėžė R.Brazys. Pasak jo, jau nėra ir taksi vairuotojų stygiaus, nes šio darbo pradeda imtis iš kitų ūkio šakų atėję žmonės.

Paklaustas, kad gal negaunant didelio pelno nebus atnaujinami automobilių parkai, R.Brazys pažymėjo, kad didelėms bendrovėms kaip tik neapsimoka važinėti senais automobiliais dėl didelių degalų sąnaudų. Be to, ir klientai dabar jau nenoriai sėda į senus taksi automobilius.

Šiuo metu šalyje važinėjančių taksi automobilių senumo vidurkis yra 10-12 metų, tik 10 proc. jų yra nauji arba iki 3 metų senumo.

Taksi bendrovės "Romerta" direktorius Romualdas Bieliauskas LŽ sakė, kad daugmaž visos taksi įmonės turi susiformavusį ir aiškų savo klientų kontingentą. "Keleivių būna labai įvairių. Vieni įsėdę į taksi automobilį iškart pasako, kiek tam atstumui gali skirti pinigų, kitiems tai nesvarbu. Todėl, tas kuris skaičiuoja, tikrai nevažinės prabangiu taksi, o tas, kuris sau gali leisti daugiau, - senu automobiliu", - pažymėjo pašnekovas. Pasak jo, žmonės taksi šiuo metu iš pasipuikavimo jau nevažinėja, o tai daro tik iš poreikio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"