TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tarifai negąsdins krovinių siuntėjų

2010 11 16 0:00
Kai kurias rinkliavas Klaipėdos uostas žada didinti, kai kurias - mažinti, nes nori irr išlikti konkurencingas, ir uždirbti daugiau.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Noras daugiau uždirbti iš tarptautinės prekybos verčia transportininkus dairytis aplinkui ir sukti galvą, kaip neperlenkti lazdos.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis teigia, kad uosto kompanijos apsvarstė 2011 metų tarifus ir sutarė, kad įkainių dydžių iš esmės nekeis, išlaikys šių metų lygį. Finansinių rezultatų prieaugio tikimasi iš didesnio masto krovos, ypač laukiama daugiau Baltarusijos krovinių.

Tokio pat požiūrio į logistikos grandinės konkurencingumą verslininkai tikisi iš savo partnerių. Šie sutinka, kad patrauklumą būtina išsaugoti, tačiau kai kurias pozicijas numato koreguoti, kad nepatirtų nuostolių.

Didins nedaug

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas teigia, kad uosto rinkliavų dydžiai šiuo metu peržiūrimi. "Kai kurias rinkliavas didinsime, kai kurias mažinsime, nes norime ir išlikti konkurencingi, ir uždirbti daugiau", - kalbėjo A.Drungilas. Bet plačiau komentuoti numatomas permainas jis atsisakė, nurodydamas, kad dar per anksti įvardinti, kas keisis konkrečiai.

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" vadovas Stasys Dailydka LŽ sakė, kad pastariasiais metais nebuvo didinti krovinių gabenimo tarifai, netgi taikyta nuolaidų, todėl 2011 metais ketinama kai kurių prekių pervežimų kainas keisti, vidurtiniškai didinti apie 3 procentus.

Mažiau gabenant vietos ir Kaliningrado krovinių, šiemet didėjo Klaipėdos ruožo apkrovimas. Skirtingai negu anksčiau, vežtų krovinių Lietuvos ribose ir tranzito Kaliningrado bei Klaipėdos kryptimis kiekiai pasiskirtė beveik po lygiai. Numatoma, kad iki metų pabaigos "Lietuvos geležinkeliai" perveš maždaug 48 mln. tonų krovinių, iš veiklos uždirbs daugiau kaip 1 mlrd. Lt pajamų, o pelnas sudarys per 100 mln. Lt.

Bendrovė, anot S. Dailydkos, šiemet daugiau projektavo nei atliko statybos darbų, tačiau jau kitais metais prasideda aktyvus investavimo etapas. Europos Sąjungos ir bendrovės lėšomis krovinių kelyje į Klaipėdą numatomi svarbūs pokyčiai: per penkerius metus bus rekonstruotos Draugystės, Rimkų, Pauosčio, Klaipėdos stotys, įrengti dvikeliai Kūlupėnų ir kitose stose, rekonstruoti keli tiltai, atlikta daugybė darbų visame ruože.

Rusija tarifus didina

Paklaustas apie Rusijos geležinkelių numatomas permainas S.Dailydka sakė, kad Rusija sukūrė naują tarifų formą, pagal kurią tranzito įkainiai, gabenant kai kurias rūšis krovinių 2000-3000 km atstumu, padidėjo 30-40 procentų. "Jie dabar išsigando, gal nepatvirtins, nes nuo to labiausiai kenčia Kazachstano krypties konteinerinis traukinys "Baltika Transit". Mūsų tai beveik neliečia, nes jei vešim mažiau tranzitinių krovinių per Klaipėdą, daugės Kaliningrado kryptimi", - patikino S.Dailydka.

Rusijai paliktus galioti patvirtintus tarifus, Klaipėdos uostas netektų maždaug 300 tūkst. tonų krovinių - apie 1 proc. apyvartos. Tai neatrodo smulkmena, kai Lietuvos krovos kompanijoms per sunkmetį buvo svarbūs ir tie klientai, kurie ateina su 5-10 tūkst. tonų krovinių.

Uostininkai baiminasi, kad Klaipėdos uostas taps nepajėgus pritraukti NATO krovinių, konteineriais gabenamų į Afganistaną. Negana to, Rytų Baltijos uostams jau reikėtų konkuruoti dėl tranzitinių krovinių ne tik tarpusavyje, bet ir su Juodosios jūros regionu.

Artimiausiu metu grėsmės, kad Lietuva prarastų Kaliningrado tranzito krovinių srautą, pasak S. Dailydkos, tikrai nekils. "Kiek laiko aš dirbu, tiek laiko tęsiasi kalbos apie geležinkelio atšakos per Lenkiją ir Baltarusiją statybą, tačiau niekas nepasistūmėjo. Kaliningrado ekspeditoriai vis dar bando reikšti priekaištų dėl mūsų pervežimo tarifų, tačiau matyti, kad tikroji jų nepasitenkinimo priežastis - Rusijos geležinkelių įmonės politika", - aiškino "Lietuvos geležinkelių" vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"