TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Taupūs senjorai reikalingi

2010 05 27 0:00
Lietuvos paštas pensijas pristato daugiau kaip 50 metų ir dabar stengiasi neprarasti klientų.
LŽ archyvo nuotrauka

Specialūs pasiūlymai - mažesni arba visai panaikinti aptarnavimo mokesčiai, didesnės terminuotų indėlių palūkanos, banko kortelė su kredito limitu ir netgi specialios akcijos papildomai pensijai laimėti - tai bankų ir pašto kovos dėl pagyvenusių klientų ginklai.

Atsiimti kas mėnesį mokamą senatvės ar kitokią pensiją Lietuvoje galima trimis būdais - ji gali būti pristatoma į namus, išmokama pašte arba pervedama į asmeninę sąskaitą banke. Nuo šių metų pradžios "Sodra" patvirtino naują pensijų ir kompensacijų pristatymo gavėjams tvarką, kurios tikslas - palaipsniui atsisakyti brangių pašto paslaugų. Keisti pensijų pristatymo jų gavėjams tvarką Seimas leido "Sodrai" praėjusių metų gruodį. Taip neva siekta taupyti ir ieškoti naujų būdų, kaip pigiau šios išmokos galėtų pasiekti jų gavėjus. Pagrindinis argumentas: pensijų pristatymas per paštus kainuoja tris kartus brangiau nei per bankus.

Tad nuo šių metų gaunančiųjų pensijas į asmenines bankų sąskaitas kas mėnesį padaugėja keliais tūkstančiais. Nauja tvarka į bankus suvarė visus dirbančius senatvės pensijų gavėjus, neatsižvelgiant į tai, kada jiems buvo paskirtos pensijos - iki 2010 metų ar vėliau. Bankų klientais turėjo tapti ir visi kiti pinigų iš "Sodros" gavėjai, kuriems išmokos paskirtos nuo šių metų pradžios.Taigi visi neseniai pensininkais tapę gyventojai privalo patys atvykti į artimiausią banką atsiimti sau priklausančios išmokos.

LŽ primena, kad ši nauja tvarka netaikoma tiems "Sodros" išmokų gavėjams, kurie yra netekę 75-100 proc. darbingumo, nedirba ir gyvena vietovėse, kuriose nėra kredito įstaigų, yra vyresni nei 80 metų - šiems žmonėms ir toliau pensijos bei kitos išmokos pristatomos į namus arba išmokomos pašto skyriuose.

"Sodros" LŽ pateiktais duomenimis, balandžio mėnesį Lietuvoje buvo 1 mln. 216 tūkst. pensijų gavėjų, iš jų pensijas per kredito įstaigas gavo 672,3 tūkst. asmenų. Pernai gruodį iš buvusių 1 mln. 216,6 tūkst. pensininkų pensijas per kredito įstaigas dar gavo tik 644,7 tūkst. asmenų. Likusiesiems išmokas paštininkai pristato į namus.

Viliojo iš anksto

Peržengęs banko slenkstį pensininkas tampa senjoru - tik taip juos vadina bankininkai, siūlydami įvairias paslaugas.

"Sodros" išmokos į gavėjų sąskaitas bankuose pervedamos ir išmokamos nemokamai, nes "Sodra" yra sudariusi sutartis su visais didžiausiais šalies komerciniais bankais, o už jų paslaugas moka pati.

Banko "Swedbank" Klientų aptarnavimo departamento direktorės Loretos Lapinskaitės LŽ pateiktais duomenimis, 2009 metų pabaigoje šis bankas turėjo apie 210 tūkst. klientų, į asmenines sąskaitas gaunančių senatvės pensijas, ir šis skaičius per pirmuosius šių metų mėnesius esą labai nepasikeitė.

"Senjorų, gaunančių pensijas per bankus, skaičius auga jau ne pirmi metai, todėl "Sodros" sprendimas maksimaliai naudoti bankų sąskaitas ženklesnio jų pagausėjimo nelėmė. Pavyzdžiui, 2009 metų pradžioje tokių klientų turėjome apie 190 tūkstančių. Žmonės ir patys apsisprendžia naudotis banko paslaugomis, - sakė L.Lapinskaitė.

Paklausta, kokią pensinio amžiaus klientų rinką užima "Swedbank" pašnekovė tikino, kad bankas nerenka tokių duomenų, tačiau šio segmento klientams skiria išties nemažą dėmesį. "Specialias bankines programas senjorams pasiūlėme jau daugiau nei prieš metus. Per šį laikotarpį pastebėjome, kad visuomenėje susiformavęs stereotipas, neva vyresnio amžiaus žmonės nemoka naudotis banko kortele arba internetine bankininkyste, yra mitas", - sakė ji.

Kortelės nebijo

Mokėjimo kortele senjorai naudojasi labai aktyviai. Nemažai šių žmonių kortelę naudoja išgryninti pensiją, dalis - ja ir atsiskaito. Apie 80 proc. senjorų, gaunančių pensiją į asmeninę sąskaitą banke, asmenine kortele naudojasi ir pinigams išgryninti, ir atsiskaityti. Apie 40 proc. pensiją gaunančių žmonių naudojasi internetine bankininkyste.

"Besinaudojantiems bankinėmis paslaugomis senjorams aktualios įvairios taupymo priemonės. Apie 30 proc. jų naudojasi tiesioginio debeto paslaugomis ir taip sutaupo mokėdami už komunalines paslaugas. Terminuoti indėliai, taupymo obligacijos - taip pat populiarūs produktai, kurie yra specialiai pritaikyti banko klientams senjorams", - dėstė pašnekovė.

Banko "Parex" Rinkodaros ir viešųjų ryšių departamento direktorė Asta Blažytė LŽ informavo, kad šiemet pasikeitus pensijų pristatymo tvarkai senjorų banke nuolat daugėja. "Pastebime besikeičiančias demografines tendencijas, pensininkai - vis gausesnė visuomenės dalis, turinti savo finansinių poreikių bei specifinę vartojimo struktūrą. Tai paskatino sukurti atskirą paslaugų programą, skirtą būtent vyresnio amžiaus žmonėms. Būtina sąlyga norintiesiems tapti mūsų "Senjorų programos" dalyviu - pervesti pensiją į "Parex" banką. Senjorai yra aktyvūs klientai. Jų pensija yra pervedama į banką ir jie naudojasi visomis jiems skirtos programos privilegijomis - 83 proc. "Senjorų programos" dalyvių turi debetinę kortelę, kuria gali atsiskaityti už prekes ir paslaugas, daugiau nei 30 proc. atsiskaito už paslaugas tiesioginio debeto būdu, net 57 proc. turi terminuotuosius indėlius", - sakė A.Blažytė. Pasak jos, senjorams siūlomi išskirtiniai pasiūlymai: didesnės metinės terminuotųjų ir kaupiamųjų indėlių palūkanos, nemokamai išduodama debetinė mokėjimo kortelė, skiriamos papildomos palūkanos už lėšų likutį sąskaitoje, netaikomas mokestis už lėšų pervedimą tarp savo sąskaitų, mažesni įkainiai už pavedimus internetu ir kt.

Visų klientų nepraras

Lietuvos paštas, daugiau kaip 50 metų teikiantis pensijų ir kitų socialinių išmokų pristatymo paslaugą krašto gyventojams, oficialiai praneša, kad dėl pasikeitusios tvarkos kol kas didelių smūgių nepajuto. Tačiau neoficialiuose pokalbiuose pašto darbuotojai neslepia, kad jaučiamas nerimas - be kovos dabar neketinama paleisti nė vieno kliento, kuris iki šiol buvo lyg ir įprastas paslaugos gavėjas.

"Šiemet pašto aptarnaujamų pensininkų skaičius išliko nepakitęs. Ilgamečiai pašto klientai pageidauja, kad ir toliau pensiją jiems pristatytų pašto darbuotojai - į namus. Iš viso AB Lietuvos paštas pensijas pristato per 370 tūkst. pensininkų. Nors teikiame ir bankų kortelių aptarnavimo ir pinigų išgryninimo paslaugą, tačiau ji nėra populiari tarp pensinio amžiaus gyventojų", - LŽ informavo bendrovės Komunikacijos grupės vadovė Kristina Palevičiūtė.

Pasak jos, 28-iuose iš 47-ių "Sodros" teritoriniuose skyriuose Lietuvos paštas laimėjo viešai skelbtus konkursus ir 2009 metų pabaigoje pasirašė sutartis su "Sodra" dėl pensijų ir kitų išmokų pristatymo gavėjams. Šias paslaugas paštas teiks iki 2012 metų pabaigos.

Pasak K.Palevičiūtės, pensijos pristatymas per pašto darbuotojus visuomet bus aktualus gyventojams, įsikūrusiems kaimuose, mažose gyvenvietėse, atokiuose vienkiemiuose, kur niekada neatsiras banko skyrių ar bankomatų, o nuvykti į artimiausią miestelį žmonės ne visada turi galimybių - dėl sveikatos ir finansinių išteklių trūkumo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"