TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Televizorių iš turgaus jau nenori

2008 03 17 0:00
Kauno turgavietėse buitinės technikos, garso ir vaizdo aparatūros pardavėjų kol kas netrūksta, tačiau pirkėjų srautas jau nėra didelis.

Buitinę techniką tautiečiai vis dažniau perka specializuotose parduotuvėse, o ne turguose ar pagal skelbimus - susimąstoma ne tik apie kainą, galimybes pirkti išsimokėtinai, bet ir apie garantinę priežiūrą bei jos sąlygas.

Prekiautojai buitine technika vienu balsu tvirtina, kad "turgaus era" šioje pardavimo sferoje - jau praeitis. Iš Turkijos atvežta neaiškios kokybės ir nežinomų gamintojų kadaise lietuvių graibstyta technika pirkėjų šiandien jau nesulauktų.

Dar prieš gerą dešimtmetį žmonės investuodavo pinigus į bet kokį daiktą - svarbu buvo įsigyti išsvajotą vaizdo leistuvą, naujesnį televizorių ar šaldiklį.

Tačiau šiandien pirkėjas dažniausiai puikiai žino, ko jam reikia. Dažnas į parduotuvę ateina jau išstudijavęs internete ar reklamos leidiniuose siūlomus naujausius žinomų gamintojų modelius, kartu pasidomėjęs techniniais parametrais ir kainų skirtumu, galimomis nuolaidomis bei kitomis "smulkmenomis".

Tik savi pirkėjai

"Dabar niekas neklausia, ar gerai rodys. Visi žino, ko nori, ir tik retas pasiteirauja, ką aš galiu rekomenduoti", - LŽ pasakojo ne vienus metus buitine ir vaizdo technika Kauno populiariojoje "Urmo bazėje" prekiaujantis ponas Robertas. Jis teigia, kad šiandien prekyba - pasiūla ir paklausa - skiriasi kaip diena nuo nakties, nei buvo jo verslo pradžioje.

"Šiandien tiek mūsų siūloma produkcija, tiek kainų lygis mažai skiriasi nuo didžiųjų pardavėjų. Tačiau mes turime savo pirkėjų būrį, kurie viską, taip pat ir techniką, perka būtent "urme", - prekybos paslaptis praskleidė vyras.

Nors populiarioje prekyvietėje buitinės technikos, garso ir vaizdo aparatūros pardavėjų netrūksta, pirkėjų srautas tikrai nėra didelis.

Kur kas liūdnesnis vaizdas Aleksoto turguje. Nauja buitine technika čia neprekiaujama. Tačiau savaitgaliais veikiančiame labai populiariame vadinamajame blusų turguje dar prieš kelerius metus buvo itin graibstoma iš Vokietijos vežama naudota technika ir aparatūra.

Populiariausia ji buvo kauniečių sodybose.

Šiandien situacija visiškai pasikeitė - net ir kelerių metų senumo puikiai veikiančių daiktų kauniečiai nelinkę pirkti, mat daugelio manymu, pigią, nors ne visada labai kokybišką, techniką geriau pirkti didžiuosiuose prekybos centruose, kur sugedusį prietaisą bet kada galima grąžinti ar atiduoti nemokamai suremontuoti.

Svarbiau ne kaina, o garantijos

Tai, kad šiandien pirkėjas žino, ko nori ir domisi viskuo, kartu ir galimybe išsirinkus aukštesnės klasės techniką taupyti energiją bei vandenį, patvirtino visi dienraščio kalbinti pardavėjai konsultantai.

"Žmogui nedaro įspūdžio, sakykim, 40 litų mažesnė kaina, nes jis jau supranta, kad greičiausiai daugiau praras netaupiai naudodamas energiją", - aiškina jie. Ekspertai teigia, kad lietuviai vis dar įtariai žiūri į šios kategorijos prekių pirkimą internete - tokia prekybos rūšis Lietuvoje vis dar nėra itin populiari. Jų nuomone, čia slypi keletas nemenkų grėsmių. "Buitinė technika nėra greito vartojimo prekė. Žmogus ją įsigyja 3-5 metams, todėl jam svarbu ir tai, ar prireikus jis galės rasti gamintoją ar jo įgaliotą atstovą ir gauti žadamas garantines paslaugas. Trečia, jei perkama užsienio interneto parduotuvėse, būtina įvertinti ir kiek tos, atrodo, itin patrauklia kaina parduodamos prekės kaina išaugs dėl pristatymo į Lietuvą išlaidų.

Vilioja papildomos paslaugos

"Topo centro" atstovė spaudai Janina Sabaitė-Melnikovienė LŽ pasakojo, kad lietuviai jau tikrai suprato papildomų paslaugų pranašumą ir svarbą. "Kalbu ne tik apie normalią garantinę priežiūrą, bet ir apie galimybę savo turimam kokybiškam daiktui garantiją pratęsti ilgesniam laikui, pavyzdžiui, dviem ar trims metams", - sakė J.Sabaitė-Melnikovienė. Ši pastaruoju metu itin didelio populiarumo sulaukianti paslauga klientui kainuoja apie 100 litų.

Didžiausias šalyje buitinės technikos prekybos tinklas skelbiasi pirkėjams pristatantis paskutines naujienas ir siūlantis produkciją, kurią perka ir kitų ES šalių vartotojai.

"Patys naujausi buitinės technikos modeliai mūsų prekystalius pasiekia per 1-2 mėnesius nuo jų pasirodymo. Lietuvos pirkėjų skonis šiandien nesiskiria, tarkime, nuo britų. Ir Anglijoje, ir Lietuvoje populiariausia ir perkamiausia "Beko" markės technika", - dienraščiui pasakojo J.Sabaitė-Melnikovienė.

Didžiausią mažmeninės prekybos buities technika, elektronika, garso ir vaizdo aparatūra bei kompiuterine įranga tinklą "Topo centras" valdo bendrovė "AG Group". Jai taip pat priklauso ir didmeninės prekybos bei išskirtinių prekių ženklų produkciją importuojanti įmonė "AG Trade", serviso ir informacinių technologijų paslaugas teikianti bendrovė "AG Service". "AG Trade" Lietuvoje ir Latvijoje atstovauja gerai žinomų prekių ženklų produkcijos gamintojams "Beko", "Gorenje", "Vido", "Blomberg", taip pat importuoja garsių prekių ženklų, tokių kaip "Sony", "Panasonic", "Philips", "LG", "Toshiba", "Samsung" ir kitų gamintojų buities technikos prietaisus bei garso ir vaizdo aparatūrą iš viso pasaulio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"