TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tempas ragina pirkti greitą maistą

2013 04 20 7:04
LŽ archyvo nuotraukos

Spartaus gyvenimo tempo suformuoti maitinimosi įpročiai greitų užkandžių gamintojams - tik į naudą. Pastebima, kad greitai paruošiamo maisto rinka auga.

15-30 minučių pietums skiria 54 proc. tyrimų bendrovės RAIT atlikto tyrimo apklaustųjų, maždaug penktadalis respondentų pietauja 30-60 minučių, o 17 proc. - vos 5-15 minučių. Pusė apklaustųjų pietums vidutiniškai išleidžia nuo 5 iki 10 litų, 22 proc. nepagaili maždaug 11-15 litų.

Tyrimo metu respondentų taip pat buvo klausiama, kaip per pastaruosius 12 mėnesių pasikeitė jų maitinimosi ne namuose įpročiai. Penktadalis apklaustųjų teigė dažniau pradėję valgyti kavinėse ir restoranuose, 18 proc. apklaustųjų ėmė dažniau valgyti greitus užkandžius, 12 proc. - dažniau lankytis greito maisto restoranuose.

Beveik aštuoni iš dešimties, arba 77 proc., Lietuvos gyventojų teigė vartojantys greitus užkandžius ir tik 20 proc. sakė jų neperkantys.

Nauja niša verslui

Greitų užkandžių gamybos rinka keitėsi palaipsniui, kaip ir žmonių gyvenimo būdas. Tai pastebėjo bendrovės "Mantinga" valdybos pirmininkas Klemencas Agentas. Anot jo, vartotojai pradėjo dažniau keliauti, taigi daugiau laiko praleidžia automobilyje. Gyvenimo tempas pagreitėjo, todėl žmonės pritrūksta laiko ne tik ruošti maistą, bet ir jį valgyti. Dėl šių priežasčių, pašnekovo manymu, greito maisto vartojimas ėmė augti.

"Remiantis tyrimu, daugumos apklaustųjų pietums skirtas laikas yra ribotas. Tai rodo, kad šiandienis gyvenimo tempas diktuoja tam tikras taisykles ir laikas, skirtas maistui ruošti, tampa vis brangesnis. Tai paaiškina greitų užkandžių populiarumą ir sukuria naują nišą verslui", - svarstė K.Agentas.

Nors jis sakė negalįs teigti, jog greitų užkandžių gamybos rinkoje atsiranda naujų stambių žaidėjų, neabejojo, kad verslas pastebi, ko reikia vartotojams, ir prisitaiko prie poreikių. "Pastebime, kad atsirado nemažai naujų mažų kavinukių, siūlančių greitą maistą išsinešti. Užkandžių išsinešti padaugėjo ir kitose kavinėse", - nurodė pašnekovas.

K.Agento teigimu, greitų užkandžių gamybos rinkoje naujų stambių žaidėjų neatsirado, tačiau į konkurencinę kovą įsitraukė naujų greitą maistą siūlančių kavinių. 

Planuoja tolimesnį augimą

K.Agento teigimu, atsižvelgdama į didėjančią atvėsintų ir paruoštų valgyti gaminių paklausą, auga ir pati įmonė, didėja siūlomos produkcijos pasiūla bei įvairovė. Anot jo, praėjusiais metais įmonės gaminių skaičius nuo 250 pasiekė 300.

"Vartotojui tampant išrankesniam didžiulis dėmesys skiriamas naudojamiems produktams, ruošimo būdui", - sakė K.Agentas.

"Vičiūnai Group" rinkodaros direktoriaus Renato Šapokos teigimu, greitai paruošiamų gaminių vartojimas pagal rinką didėja nuo 10 iki 20 procentų. "Manau, apskritai šaldyto ar kitokio greitai paruošiamo maisto vartojimas išliks arba kils, gali kisti produktų kategorijos. Taip pat didėja atvėsintų greitai paruošiamų ar paruoštų patiekalų paklausa", - sakė jis.

Pašnekovas pabrėžė, kad gyventojai pastaruoju metu renkasi sveikesnius, paprastai vartojamus ir greitai paruošiamus produktus. Atsižvelgdama į tai įmonė neseniai produktų asortimentą papildė nauja produktų kategorija - koldūnais.

Pardavimo augimas nuosaikus

Įmonės "Maxima LT" komunikacijos vadovė Renata Saulytė sakė pastebėjusi, kad šaldytos produkcijos, tokios kaip šaldyta mėsa, paukštiena, žuvys, pardavimas pastaruoju metu mažėjo, nes gyventojai daugiau renkasi šviežius produktus. Tačiau šiemet, palyginti su pernai, po truputį populiarėja šaldyta kulinarija, t. y. produktai, kuriuos tereikia pasišildyti: koldūnai, užkandžiai, picos ir pan.

"Tai rodo, kad žmonės šiuos užkandžius dėl spartėjančio gyvenimo tempo renkasi kaip alternatyvą rimtai vakarienei. Reaguodami į pokyčius šių produktų asortimentą reguliariai peržiūrime, tačiau plėsti jo neketiname. Priešingai - žadame dėl pirkėjų patogumo jį šiek tiek susiaurinti, palikti tik populiariausius produktus", - sakė ji.

Pašnekovė taip pat atkreipė dėmesį, kad šaldyta produkcija ne tokia populiari vasarą, kai gyventojai turi daugiau laiko pasigaminti vakarienę. Žiemos laikotarpiu pardavimas šiek tiek išauga.

Įmonės "Norfos mažmena" atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad šaldytos produkcijos - picų, apkepėlių ir pan. - pardavimas pastaruoju metu stabilus. Tačiau prekybos tinklas stengiasi šį segmentą plėsti ieškodamas naujų produktų ir gamintojų.

"Manome, kad šis segmentas vystytinas, sieksime padidinti šios produkcijos pardavimą. Todėl eksperimentuojame, ieškome, kas labiausiai patiktų pirkėjui", - sakė jis. Tuo metu kitų greitų užkandžių, pavyzdžiui, mėsainių, sumuštinių ar pietų kompleksų, paklausa, kaip teigė D.Ryliškis, tenkina, tad šio segmento produkcijos prekybos tinklas plėsti neplanuoja.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"