TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Terminalo konsultantų daugėja

2011 04 19 0:00
Vidos Bortelienės nuotrauka

Bendrovei "Klaipėdos nafta" už patarimus užsieniečiams dėl suskystintų dujų terminalo gali tekti sumokėti net 50 mln. litų - esą tiek atitiktų pasaulinę energetikos projektų praktiką.

Valstybės kontroliuojamą įmonę "Klaipėdos nafta" pagrindinė akcininkė Energetikos ministerija yra įpareigojusi organizuoti suskystintų dujų terminalo (SGD) statybą. Vyriausybės numatyta, kad nuo 700 mln. litų iki milijardo kainuosiantis objektas, turintis užtikrinti Lietuvai energetinį saugumą per dujų importo alternatyvą, Klaipėdos uoste turėtų veikti 2014 metais.

Pasirengimo tempas tenkina

Praėjusį penktadienį uostamiestyje apsilankęs ministras pirmininkas Andrius Kubilius kartu su išrinktuoju miesto meru Vytautu Grubliausku ir uosto vadovu Eugenijumi Gentvilu bendrovėje išklausė, kokie darbai atlikti. Po pasitarimo A.Kubilius situaciją apibūdino kaip statybos pažangą, nors teigė dar neišgirdęs, kur kasti terminalui duobę.

Galbūt todėl premjeras ir neužsuko pasižiūrėti, kaip atrodo realiausia terminalo vieta - Kiaulės Nugaros sala, ir nesigilino, kokių reikalavimų dėl strateginio uosto objekto gali kilti iš dviejų savivaldybių, gamtosaugininkų ir uosto. Jis pasitenkino žodiniu situacijos apibūdinimu ir politiniu įvertinimu.

"Vietos parinkimas toliau bus derinamas, tikimės, kad tas derinimas bus sėkmingas. Tai priklauso ne tik nuo "Klaipėdos naftos", bet ir nuo uosto, savivaldybės. Pagal planą 2014 metais turėtume turėti saugų, patikimą, modernų terminalą. Kad jis būtų efektyviai naudojamas, jį reikia sujungti su magistraliniais dujotiekiais, kurie, įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) direktyvas, iki to laiko turėtų būti išvaduoti iš monopolinio tiekėjo priklausomybės, kad vartotojai gautų konkurencingas dujų kainas. Pasirinkta preferencija - plaukiojančio tanklaivio technologija. Didelių statybų krante mes nė nepamatysime. Planavimo darbai vyksta efektyviai. Reali statybų pradžia - kitais metais", - kalbėjo A.Kubilius "Klaipėdos naftos" krantinėje, kur jam buvo parodytas "Orlen Lietuva" produkcija pildomas tanklaivis.

Paklaustas apie regioninį dujų terminalą, kurio statybas remtų ES, A.Kubilius sakė, kad dėl jo vietos bus diskutuojama ilgai, o išsivaduoti iš "Gazprom" monopolio Lietuvai reikia greitai. "Nereikia manyti, kad mūsų terminalas bus vienintelis Baltijos šalyse. Yra iniciatyvų, kad būtų Rygoje ir Taline. Suskystintos dujos vis plačiau naudojamos", - teigė premjeras.

Renkamas patarėjas

"Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis jau įsitikino, kad projektavimas nebus greitas, nes dabar tik pusė Kiaulės Nugaros priklauso uostui, o kita dalis yra savivaldybės. Norint perimti likusią dalį, gali prireikti detaliojo plano, o jį parengti truktų iki pusantrų metų.

Tačiau, jo nuomone, tai nekeičia statybų pabaigos termino. Atsakymus į visus klausimus apie vietą, finansavimą ir projektavimą bendrovei turės pateikti patarėjas.

Pasak R.Masiulio, balandžio 19 dieną baigiasi SGD terminalo projekto patarėjo tarptautinio konkurso terminas. Per mėnesį turėtų būti atrinktas ir paskelbtas kaip laimėtojas vienas iš šešių antrojo etapo dalyvių. Šiuo metu pradėta ir 6-7 žmonių komandos, kuri dirbs "Klaipėdos naftoje" kartu su patarėjais, atranka. Pernai rudenį paskelbtame konkurse iš viso dalyvavo 12 tarptautinių konsultavimo įmonių.

"Terminalas, mūsų nuomone, turėtų kainuoti iki 300 mln. eurų. Šiuo metu yra planavimo stadija. Kol kas projektą plėtoja "Klaipėdos nafta". Ji iš ministerijos gavo tas studijas, kurios buvo atliktos iki tol. Mes perėmėme informaciją ir šiuo metu samdome konsultantus. Patarėjo užduotis - konsultuoti mus aplinkosaugos, inžineriniais, planavimo ir visais kitais klausimais iki pat terminalo darbo pradžios", - aiškino bendrovės vadovas.

Paklaustas dėl dividendų panaudojimo, kurių Energetikos ministerija norėtų akcininkams nemokėti, o Vyriausybė privalo apsispręsti šią savaitę, R.Masiulis teigė, kad jie būtų kaupiami terminalo projektavimui, o išmokos patarėjams už konsultacijas būtų įtrauktos į sąnaudas. "Pagal pasaulinę praktiką konsultavimas kainuoja 5-7 proc. projekto vertės", - sakė R.Masiulis.

Vokiečiai mato kitaip

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) užsakymu rengiantys 2 studijas, apie uosto perspektyvą iki 2030 metų ir išorinio uosto statybos galimybes, Lietuvos ir Vokietijos konsultantai jau nubraižė rėmus, kuriuose dar metus, iki 2012 metų vasaros, bus modeliuojama dabartinio uosto plėtra.

Trijų kompanijų - "Inros Lackner AG", "Ernst &Young Baltic", "Sia Estonian, Latvian &Lithuanian Environment" - konsorciumas išorinio uosto statybos priežiūros komitetui penktadienį pateikė tarpinę ataskaitą, kurioje SGD terminalo vieta matoma tik už dabartinių uosto ribų.

Anksčiau Energetikos ministerijos pakviesti konsultantai amerikiečiai SGD terminalo potencialiausia vieta yra nurodę Kiaulės Nugaros salą pietinėje uosto dalyje, todėl Vyriausybė apie ją dažniausiai ir kalba.

"Šiuo metu svarbiausias dalykas - suskystintų gamtinių dujų terminalo vieta. Viskas priklausys nuo to, kur jis bus statomas. Jeigu ties Kiaulės Nugara, tada Klaipėdos uostas turės arba prarasti dalį krovinių srautų, arba statyti daug didesnį išorinį uostą ties Melnrage. Ir tai reikėtų daryti kur kas greičiau nei 2025 metais. Konsultantai antroje studijos dalyje, atsižvelgę į uostininkų pastabas, pateiks tikslesnę analizę ir ekonominius skaičiavimus", - apie konsultantų ataskaitą sakė KVJUD rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

KVJUD konsultantai pateikė nuomones dėl keturių SGD vietos alternatyvų. Pietinėje uosto dalyje jis esą sukeltų neigiamą poveikį dabartinei uosto veiklai. Įrengiant krantinę prie šiaurinio molo tekstų keisti uosto vartų modelį. Nuo kranto nutolusi vieta ties Melnrage yra priimtina tuo atveju, jei bus statomas išorinis uostas. O vieta jūroje ties Būtinge būtų tinkamiausia jau esamos infrastruktūros požiūriu.

Su vokiečių rekomendacijomis susipažinęs "Klaipėdos naftos" SGD terminalo direktorius Rolandas Zukas tikino, jog tokios ekspertų išvados nešokiravo. Jos tik parodė, kad "Klaipėdos naftos" ir KVJUD konsultantams reikės aktyviai bendradarbiauti. "Kuo daugiau abejonių, tuo mažesnė klaidos tikimybė siekiant optimalaus galutinio varianto", - teigė R.Zukas. Pasak jo, KVJUD neprieštaravo, kad geriausia SGD vieta yra būtent ties Kiaulės Nugara. Tačiau kol nėra atliktas šios vietos poveikio aplinkai vertinimas, užsispirti, kad būtent ji tinkamiausia terminalui, negalima.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"