TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tiesioginis debetas tuštins bendrovių kasas

2015 08 10 10:00
Bankai ragina bendroves jau dabar kreiptis dėl el. sąskaitų sprendimo diegimo. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Tiesioginį debetą turinti pakeisti elektroninių sąskaitų sistema – iššūkis šią paslaugą naudoti besiruošiančioms bendrovėms. Telekomunikacijų bendrovės jau tariasi su bankais dėl naujos paslaugos kainodaros, skaičiuoja išaugusias išlaidas.

„Padidės rizika“, „visų verslo procesų keitimas“ – taip apie el. sąskaitų sistemą kalba bendrovių atstovai.

Dabartinė tiesioginio debeto paslauga Lietuvoje bus teikiama iki šių metų pabaigos, o mokėjimo paslaugų teikėjai nuo 2016 metų sausio įmonėms siūlys visai Lietuvos rinkai bendrą e. sąskaitos paslaugą. Įmonės, planuojančios naudotis šia paslauga, ruošiasi jau dabar.

Nauja sistema – neprivaloma

Tiesioginio debeto paslauga aktualiausia bendrovėms, teikiančioms mobiliojo ryšio ir interneto paslaugas. Pavyzdžiui, trečdalis telekomunikacijų bendrovės „Teo“ klientų atsiskaitydami už paslaugas naudojasi tiesioginiu debetu.

Renaldas Radvila, „Teo“ Nuotolinių kanalų vadovas, LŽ vardijo, kad bendrovė analizuoja galimybes įsidiegti Lietuvos bankų asociacijos siūlomą e. sąskaitos formatą, kuris pakeistų dabartinį tiesioginį debetą.

„Šis papildomas atsiskaitymo kanalas nėra privalomas ir šiuo metu su bankais vyksta derybos dėl jo kainodaros. Pagrindiniai su šiuo atsiskaitymo už paslaugas formato įsidiegimu susiję iššūkiai yra papildomos investicijos į verslo valdymo sistemų pakeitimus, bankų kainodara ir užsitęsęs standartų specifikacijų pateikimas, – sakė „Teo“ atstovas.

Kaip pasikeis el. sąskaitų administravimas ir kokias išlaidas patirs bendrovė, „Teo“ atstovas nedetalizavo, tačiau minėjo, kad jos bus, jo žodžiais, ženklios: „Tai apimtų absoliučiai visų „Teo“ verslo procesų keitimą. „Teo“ turi išvysčiusi platų ir klientų poreikius atitinkančius sąskaitų pateikimo kanalus: tiesioginio debeto būdu, per savitarnos portalą manoteo.lt, SMS žinutėmis arba atsiunčiant popierines sąskaitas. El. sąskaita būtų dar vienas, papildomas, kanalas“.

„Teo“ atstovas teigė, kad perėjimas nuo tiesioginio debeto prie e. sąskaitų formato priklausys nuo to, ar bus susitarta dėl abipusiai priimtinų šio formato kainodaros sąlygų. „O kokia dalis klientų šia paslauga naudosis ateityje, priklausys nuo šios paslaugos kainodaros“, – minėjo R. Radvila.

Kainuotų, jei pinigų nenurašytų

"Auga rizika, kurią prisiims bendrovė, pateikdama sąskaitas", – užsimena A. Baranauskas./Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Andrius Baranauskas, telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ atstovas, LŽ aiškino, kad šiuo metu su bankais deramasi dėl el. sąskaitų paslaugos komercinių sąlygų. „Vyksta mūsų pokalbiai su bankais. Auga rizika, kuria prisiims bendrovė, pateikdama sąskaitas, – užsiminė jis. – Deramės, kiek mums kainuos vienas lėšų nurašymas, ar mokėjimas bus vykdomas po to, kai bus pervesti pinigai, ar jis bus vykdomas bet kurio atveju“.

A. Baranausko teigimu, perėjus prie el. sąskaitų sistemos, bendrovė už paslaugą bankui turės mokėti bet kuriuo atveju, t. y. nepaisant to, ar bankas nuo kliento sąskaitos pinigus nurašys, ar ne.

Dabar, kuomet teikiama tiesioginio debeto paslauga, bendrovė bankui pateikia sąskaitą ir šis, jei kliento sąskaitoje yra pinigų, atitinkamą jų sumą nurašo. Tik tokiu atveju už paslaugą bendrovė bankui sumoka pinigus. „Dabar nemokame už pervedimo paslaugą, jeigu pinigų nenurašė. O parėjus prie el. sąskaitų bus kitaip“, – aiškino „Tele2“ atstovas.

Priešingai nei „Teo“, „Tele2“ nekalba apie ženklias investicijas. Esą panašūs sprendimai yra pritaikyti Latvijoje ir Estijoje, todėl didelių problemų Lietuvoje nekils. Tačiau, kaip tikslino A. Baranauskas, Estijoje el. sąskaitų sistema tarp klientų populiari, o štai Latvijoje – labai nepopuliari. „Kaip bus Lietuvoje – labai sunku pasakyti“, – svarstė jis.

Nuo 2016 m. sausio 1 dienos, Lietuvai perėjus prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės SEPA, šiuo metu teikiamos tiesioginio debeto paslaugos nebeliks, nes ji neatitinka SEPA reikalavimų. El. sąskaita veiks kaip alternatyva tiesioginiam debetui.

Įmonės, planuojančios lėšų surinkimui naudotis el. sąskaitos paslauga, jau dabar turėtų kreiptis į bankus dėl el. sąskaitų techninio sprendimo diegimo, tai šią savaitę pranešė „Swedbank“ ir pridūrė, kad pasirašiusios sutartis su bankais bei adaptavusios IT ir apskaitos sistemas, įmonės savo klientams el. sąskaitas galės pradėti teikti jau šių metų rudenį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"