TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tiltą pakirto didžiulė apkrova ir šaltis

2009 01 09 0:00
Kleboniškio tilto per Nerį konstrukcijų pažeidimus lėmė metalo korozija ir beveik 1,5 karto didesnė, nei buvo numatyta, jo apkrova.
LŽ archyvo nuotrauka

Tris mėnesius. Tiek greičiausiai truks savaitės pradžioje apie 25 centimetrus įsmukusio Kleboniškio tilto per Nerį remontas.

Vakar specialistai oficialiai patvirtino tilto konstrukcijų pažeidimus lėmusias priežastis: metalo korozija ir didelė apkrova. Nė karto neremontuotas, 1981 metais pastatytas, bet nė karto neremontuotas Kleboniškio tiltas yra greitkelio Vilnius-Klaipėda dalis, todėl juo dažnai važiuodavo dešimties tonų krovinius gabenančios mašinos.

"Didelė apkrova, gerokai ir per vieną naktį atšalęs oras - tai lėmė tilto šarnyrų tarnavimo pabaigą", - sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius. Jo teigimu, dabartinė tilto apkrova yra beveik 1,5 karto didesnė, nei kadaise buvo nustatyta statytojų.

Anot P.Tekoriaus, visiems Lietuvos vairuotojams svarbų tiltą bus siekiama sutvarkyti kuo skubiau. Specialistai mano, kad jo remontas gali kainuoti apie milijoną litų. Tikimasi, jog tam reikalingų lėšų skirs Vyriausybė, nes respublikinės reikšmės tiltas priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai, todėl Kauno miesto savivaldybė jo remontu ir priežiūra nesirūpina.

Ketinama sutvarkyti ne tik pažeistą Kleboniškio tilto dešiniąją pusę, bet ir kairiąją. Čia taip pat bus pakeisti konstrukcijų šarnyrai. Kol vyks remonto darbai, automobiliai dviem kryptimis važiuos šalia esančiu sveikuoju tiltu.

Kaune per Nerį nutiestas Kleboniškio tiltas iš tiesų yra sudarytas iš dviejų dalių - senosios ir naujosios. Pirmasis du upės krantus sujungęs statinys iškilo maždaug prieš keturis dešimtmečius. Jį projektavo Baltarusijos projektuotojai, o statė viena Kauno įmonė. Kitas tiltas greta jau esamo atsirado maždaug 1981 metais. Šį projektavo bendrovė "Kelprojektas", statė tuometė Tiltų statybos valdyba. Būtent naujesnis tiltas savaitės pradžioje ir įsmuko.

Nė vienas iš dviejų tiltų nė karto nebuvo remontuotas. Pernai tik pakeista Kleboniškio tilto hidroizoliacija - t. y. atliktas kapitalinis dangos remontas.

Kelininkai perspėja, kad visus šalies kelius ir tiltus būtina nuolat prižiūrėti, nes jie gali sugriūti. Asociacijos "Lietuvos keliai" vykdomojo direktoriaus Sigito Bublio tvirtinimu, seniai pastatytų ir neremontuotų tiltų techninė būklė nepatenkinama - susidėvėjęs jų paklotas, irsta perdangos. "Ypač didelį susirūpinimą kelia tiltų, kurių perdangos sumontuotos iš įtemptojo gelžbetonio elementų, techninė būklė. Jų automobilių keliuose yra beveik 300. Netikėtai sugriuvę tokie tiltai gali tapti rimtų nelaimių priežastimi", - įspėja S.Bublys.

Šalies keliuose yra daugiau kaip 1,5 tūkst. tiltų ir viadukų, kurių dauguma pastatyti dar iki 1990 metų. Šie statiniai neremontuoti 25 ir daugiau metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"