TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tilto į Sovetską teks palaukti

2008 10 11 0:00
Šalia Panemunės 2004 metais iškilmingai buvo atidarytas Klaipėdos teritorinės muitinės Pagėgių kelio postas.
LŽ archyvo nuotrauka

Europos Komisijos valdininkai nelinkę vertinti Lietuvos ir Rusijos pasienyje investuotų lėšų ekonominės naudos ir ragina kuo glaudžiau bendradarbiauti su Kaliningrado sritimi, tačiau lietuviai neskuba imtis naujų projektų.

Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas dar prieš metus pritarė nuostatai, kad Panemunės-Sovetsko ruože tikslinga statyti naują tiltą per Nemuną ir prieigas prie jo. Nustatyta, jog Rusijos Federacijai priklausančio Karalienės Luizos tilto būklė - avarinė, sunkiojo transporto eismas juo gali būti uždraustas. Iki tilto reikėtų nutiesti estakadas virš užliejamų pievų, todėl Lietuvos išlaidos būtų didesnės nei rusų. Iš ministerijų ir institucijų atstovų buvo sudaryta derybų su Rusijos Federacija darbo grupė.

Paklaustas apie sprendimus Lietuvos užsienio ministras Petras Vaitiekūnas LŽ teigė, kad Lietuvai šiuo metu pernelyg brangu statyti naują tiltą per Nemuną į Sovetską, nes pinigai būtų ilgam įšaldyti. "Rusija nesuinteresuota didinti sienos pralaidumo. Tiltas per Nemuną mums kainuotų apie 70 mln. litų. Europos Sąjunga siūlo tik 3 mln. eurų. Mes laikomės pozicijos, kad Lietuva gali tik minimaliai skirti savo biudžeto lėšų, nes čia važiuoja iki 400 krovininių automobilių per parą, o šalyje yra senų tiltų, kuriais rieda tūkstančiai mašinų per parą", - kalbėjo P.Vaitiekūnas.

Planuojamas Panemunės rytinis aplinkkelis yra pirmojo A transporto koridoriaus dalis. Jį ir tiltą per Nemuno prataką turėtų nutiesti Lietuvos automobilių kelių direkcija. O Rusija įsipareigojusi pastatyti tiltą per Nemuną ir Sovetsko aplinkkelį. Šį projektą rengia Sankt Peterburgo projektuotojai. Abi šalys suinteresuotos, kad būtų užtikrintas vienodas pralaidumas per abu pasienio punktus. Aplinkkeliu važiuotų visas transportas, o Karalienės Luizos tiltas taptų pėsčiųjų tiltu.

Šalia Panemunės, Šakininkų kaime, 2004 metais iškilmingai buvo atidarytas Klaipėdos teritorinės muitinės Pagėgių kelio postas. Tuomet valdininkai aiškino, kad analogo Lietuvoje neturintį Panemunės pasienio postą santykinai galima suskirstyti į dvi dalis: naująją - Šakininkų kaime ir rekonstruotąją - prie Luizos tilto Panemunės miestelyje. Prie sienos muitinės formalumai atliekami pėstiesiems ir autobusais bei lengvaisiais automobiliais keliaujantiems asmenims. Krovininiai automobiliai muitinės pareigūnų lydimi į Šakininkų kaimą, naująją posto dalį, kuri esą atitinka planuojamą naujo tilto prieigų vietą.

P.Vaitiekūno nuomone, Šakininkų postas pastatytas ne vietoje. "Kai bus tiltas, nuo jo iki posto teks važiuoti 4 kilometrus. Kas į jį važiuos?" - abejojo ministras. Į Pagėgių posto statybas buvo investuota 41 mln. litų, iš jų 7 mln. litų skirta iš europinių fondų.

Kalbėdamas apie didesnį Rusijos ir Lietuvos bendradarbiavimą P.Vaitiekūnas neslėpė nusivylimo. Esą Rusijos užsienio reikalų ministrui Sergejui Lavrovui pateikta dešimtys siūlymų, bet į juos niekas nekreipia dėmesio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"