TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tokių gerų metų aludariai nesitikėjo

2007 01 12 0:00
Pernai aludariai plėtėsi vidaus rinkoje, tad alaus eksportas mažėjo.
AFP/Scanpix nuotrauka

Alaus pardavimas vidaus rinkoje pernai pranoko visus aludarių lūkesčius. Šiemet alaus gamintojai tikisi kiek nuosaikesnės rinkos plėtros.

5,2 proc. - iki 27,021 mln. dekalitrų - padidėjęs alaus pardavimas vidaus rinkoje šalies aludariams buvo netikėtas. Kaip prisipažino Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Audrius Vidžys, metų pradžioje spėta, jog plėtra sieks 2-3 procentus. Anot Vidžio, alaus pardavimui teigiamos įtakos turėjo šilta vasara, didelis turistų srautas, kylanti šalies ekonomika ir gerėjanti Lietuvos gyventojų finansinė padėtis.

Žada geresnius rodiklius

Antai "Rinkuškių" alaus daryklos apyvarta, lyginant su 2005 metais, padidėjo 14,6 procento. Kaip sakė įmonės valdybos pirmininkas Rimantas Čygas, tokius rezultatus lėmė žinomesnis prekės ženklas, tinkama rinkodara ir didesnis kiekis parduoto alaus, supilstyto į stiklo tarą. 2006 metais "Rinkuškių" pardavimas siekė 1,106 mln. dal, o šiemet alaus darykla jį ketina padidinti iki 1,3 mln. dekalitrų. Tačiau šis kiekis bus skirtas ne vien vidaus rinkai.

5,9 proc., iki 13,122 mln. dal, padidėjusią "Švyturio-Utenos alaus" apyvartą lėmė "premium" rūšies alaus pardavimas bei rinkos naujovė - alaus ir sulčių kokteilis "Utenos D-light". Jo populiarumas, anot alaus daryklos generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, buvo ypač didelis. "Šiemet rinkos plėtra turėtų būti nuosaikesnė - apie 3-4 procentus. Padėtį alaus rinkoje lemia vasaros orai, tačiau šiems metams suplanavome daug naujovių, todėl net esant nepalankiems orams pardavimas bus nemenkas. Jį skatins nauji produktai ir inovacijos", - kalbėjo Viršilas.

Eksportas mažėjo

Dauguma Lietuvos alaus daryklų pernai eksportavo mažiau produkcijos nei užpernai. "Rinkuškių" eksportas per metus smuktelėjo 14,3 procento. Čygas menkesnį pardavimą užsienyje aiškino sumažėjusiu eksportu į Vokietiją: "Dirbame su JAV ir Vokietija, tačiau dalį pastarajai šaliai skirtos produkcijos teko sulaikyti, nes laiku negavome atsiskaitymo. O štai eksportą į JAV šiemet ketiname didinti."

Viršilo vadovaujamos alaus daryklos eksportas sumažėjo, nes Latvijos "Aldario" įmonė ėmė virti "Carlsberg" alų. Dėl to "Švyturio-Utenos alus" į Estiją ir Latviją nustojo vežti Klaipėdoje gaminamą "Carlsberg". Tačiau vis tiek, pasak Viršilo, pardavimas Vakarų valstybėse pernai padidėjo 40 proc. - nuo 1,5 iki 2,1 mln. litrų. "Per pastaruosius metus Airijoje "Švyturio" aludarių alaus parduota beveik 5, Didžiojoje Britanijoje - 2,5 karto daugiau. O tamsiojo "Utenos Porterio" eksportas į Lenkiją, Suomiją ir Izraelį viršija šio alaus pardavimą Lietuvoje, - pasakojo Viršilas. - Manome, šiemet eksportas į Vakarų valstybes didės maždaug 40 procentų. Esame įsitvirtinę 15 šalių, todėl dabar pagrindinis uždavinys - plėsti jose pardavimą. Be to, šiemet "Švyturys-Utenos alus" ketina pradėti eksportuoti alų į Gruziją, įsitvirtinti naujuose Rusijos regionuose, o į Airiją vežti kriaušių ir vyšnių skonio sidrus."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"