TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Transporto vadove bus Lietuvos pavyzdžių

2015 10 24 6:00
Traukinio „Vikingas“ projektas 2014 metais pelnė ES apdovanojimą kaip geriausias žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektas. LŽ archyvo nuotrauka

Efektyviausių logistikos sprendimų atranka Europos transporto tyrėjus atvedė į Klaipėdą – pažintimi su uostu ir baigiamaja konferencija čia užbaigtas tarptautinis projektas BESTFACT.

Trejų metų mokslininkų darbas bus apibendrintas išleidus Gerosios praktikos vadovą, į kurį tarp 60 patirties atvejų pateks 3 Lietuvos projektai – Klaipėdos uoste įdiegta krovinių ir prekių informacinė sistema KIPIS, konteinerinis traukinys „Vikingas“ bei Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (East-West Transporto Corridor Association – EWTCA), kuri plėtoja Azijos ir Europos transporto ryšius, veikla. Numatyta, kad iš vadovo atrinkti 7 gerosios praktikos atvejai ir inovacijos bus pasiūlyti praktiškai diegti logistikos sektoriuje ES mastu.

Atliko inventorizaciją

Europos Komisija palankiai vertina Lietuvos transporto pažangą, o prie šios ūkio šakos tarptautinės reputacijos nemenkai yra pridėjęs Vilniaus Gedimino technikos universiteto Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centras (ITLKC), kuriam vadovauja prof. dr. Algirdas Šakalys. Šio centro dalyvavimas Europos Komisijos 7-oje Bendrojoje mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir demonstracinės veiklos programoje „Gerosios praktikos erdvė krovininiam transportui“ (angl. Best Practice Factory for Freight Transport – BESTFACT) – tai tik vienas iš darbų sąrašo, kaip šaliai pelnyti pripažinimą rinkoje ir sulaukti teigiamų atgarsių.

Pasak konferencijos Klaipėdoje organizatorių, trejus metus vykdytas projektas BESTFACT vienijo 11 partnerių, universitetų ir konsultacinių įmonių, iš 8 šalių: Čekijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Nyderlandų, Norvegijos, Suomijos, Vokietijos ir Lietuvos. Konsorciumo lyderė – bendrovė PTV (Planung Transport Verkehr AG) iš Vokietijos.

2012 metais buvo atlikta gerosios praktikos atvejų logistikos sektoriuje inventorizacija, po kurios nutarta trumpai aprašyti 160 atvejų, o 60-jai parengti detalius aprašymus. Lietuva BESTFACT teikė kelis pasiūlymus: „GreCOR“, vieno langelio principo Odesoje (Ukraina), KIPIS, Lietuvos Respublikos valstybės sienos kirtimo rezervacijos sistemos internete (EVIS), Centrinio Klaipėdos terminalo (jūrų greitkelio Klaipėda-Karlshamnas), EWTCA bei traukinio „Vikingas“ projektus. Pastarasis 2014 metais pelnė ES apdovanojimą kaip geriausias žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektas.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“, kursuojantis tarp Klaipėdos ir Iljičiovsko (Ukraina) jūsų uostų, yra bendras Lietuvos Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos ir Moldovos geležinkelių projektas, įsijungęs į Turkijos transporto sistemą. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai, o maršrutas tarp Lietuvos ir Ukrainos (1734 km) įveikiamas per 52 valandas.

Dalinosi patirtimi

Spalio 22–23 dienomis Kaune ir Klaipėdoje vykusi baigiamoji BESTFACT konferencija sulaukė per 100 dalyvių iš ES ir Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių. Uostamiestyje jiems buvo surengta trumpa ekskursija po Klaipėdos uosto akvatoriją, jie supažindinti su naujausia infrastruktūra. Gausi svečių grupė turėjo galimybę savo akimis įvertinti Klaipėdos uosto infrastruktūros patobulinimus, sudarančius sąlygas plėtoti „Vikingo“ projektą bei skatinančios prekybą tarp Azijos ir Europos.

Konferencijos plenarinėje sesijoje buvo kalbama apie BESTFACT tyrimo praktinę naudą bendrovių akcininkams, kaip gerosios patirties vadovą naudoti ieškant efektyvių verslo sprendimų. Lietuvos atstovai pristatė informacinių technologijų taikymo naujoves ir jūrų greitkelio projektą, EWTCA reikšmę plėtojant regionų bendradarbiavimą. Užsienio mokslininkai kalbėjo apie Paryžiaus, Briuselio, Austrijos, Švedijos ir kitų šalių transporto sistemose taikomus pažangius krovos ir prekių gabenimo sprendimus.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius „Lietuvos žinioms“ sakė, kad Lietuva, atlikusi didelius transporto infrastruktūros statybos darbus, tokius kaip uosto gilinimas ir „Rail Baltica“ vėžės trasa, BESTFACT projektui teikia didelę reikšmę. Globali konkurencija reikalauja iš Baltijos regiono, įskaitant Lietuvą, naujų technologinių transporto sprendimų, kurių ieško mokslininkai.

„Lietuva turi remtis mokslininkų prognozėmis ir apibendrinta patirtimi, kuria dalinamasi šioje baigiamojoje konferencijoje“, – sakė R. Sinkevičius. Jis neišskyrė kurio nors vieno į ES leidinį patekusio pavyzdžio kaip svarbiausio, nes pastaruoju metu rinkai pristatyti dar naujesni projektai: „Rail Baltica“ vėžės Lietuvos dalis ir prie jos įrengtas Kauno intermodalinis terminalas, kiek anksčiau –Vilniaus viešasis logistikos centras.

Prof. A. Šakalio teigimu, Gerosios praktikos vadovas pasirodys ateinančių metų pradžioje, tuo pat metu paaiškės, kurios šalies projektas bus apdovanotas kaip geriausias.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"