TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Traukinys "Saulė" išbildėjo į Kazachstaną

Iš Klaipėdos geležinkelio stoties išvykęs 45 konteinerius gabenantis šaudyklinis traukinys "Saulė" galutinį tašką - Almatos miestą Kazachstane - pasieks per 8 paras.

Ant geležinkelio platformų sukrautuose jūriniuose konteineriuose iš Klaipėdos į Aziją išgabenta populiariausių prekių siunta.

Iki šiol geležinkeliu gabenami kroviniai šį kelią įveikdavo per 17-24 dienas.

AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos teigimu, "Saulės" projektas yra naujos "Rytų-Vakarų" transporto ašies įgyvendinimo pamatas. "Šiuo maršrutu ypač suinteresuotos Skandinavijos šalys, šiaurės Vokietija ir Lenkija, kurių kroviniai išvežti į Kazachstaną. O tai, kad traukinys galutinį paskirties tašką pasieks per aštuonias paras, yra sunkaus, tačiau sėkmingo visų šioje sudėtingoje logistikos grandinėje dalyvaujančiųjų - siuntėjų, uosto krovos kompanijų, ekspeditorių ir vežėjų - darbo vaisius", - sakė S.Dailydka.

Važinės dažniau

AB "Lietuvos geležinkeliai" vadovas teigia, jog šis projektas unikalus tuo, kad kroviniai sausuma vežami iš Vakarų į Rytus. Mat iki šiol didesnioji prekių srauto judėjimo kryptis buvo iš Rytų į Vakarus. "Krovinių paieška bei pristatymas į Rytus leidžia efektyviai išnaudoti vagonų parką. Bendradarbiavimas su verslo partneriais, kitų šalių geležinkelių administracijomis bei susijusiomis institucijomis - įrankis logistikos grandinės efektyvumui užtikrinti, siekiant didžiausios naudos visoms suinteresuotoms šalims", - tvirtino S.Dailydka.

Šio projekto sumanytojas, "VPA logistics" valdybos pirmininkas Žilvinas Žilinskas tikisi, kad nuo šiol maršrutu Klaipėda-Almata šaudyklinis traukinys "Saulė" važiuos po du kartus per mėnesį.

"Tai dar ne pabaiga. Traukinys galės važinėti ir dažniau. Mūsų planai - ir oro-geležinkelio-sausumos transporto grandinės sujungimas", - kalbėjo verslininkas.

Pasak traukinio operatoriaus, ekspedijavimo kompanijos "VPA logistics" direktoriaus Dariaus Beinorto, iš Almatos konteineriai galutinį paskirties tašką pasieks kitais sausumos keliais.

Susidomėjo amerikiečiai

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, viešėdamas JAV, naująjį "Saulės" projektą pristatė ir amerikiečiams. Ministras pabrėžė, jog krovinių gabenimas traukiniais iš Azijos į Lietuvą ir atgal mūsų transporto įmonėms atveria naują rinką, kurią turėtume labiau išnaudoti.

"Iš to naudos gauna visa mūsų valstybės transporto sistema. Kuo daugiau užsakymų turės "Lietuvos geležinkeliai", tuo geriau bus Klaipėdos uostui ir čia dirbančioms kompanijoms", - sakė E.Masiulis.

Į Almatą išvežti konteineriai į Klaipėdą buvo atgabenti laivais. Čia jie ant geležinkelio platformų buvo perkrauti abiejuose uoste veikiančiuose konteinerių terminaluose.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo, tai, kad kroviniai ne tik pasiekia uostą, o ir išgabenami iš jo įvairiomis kryptimis, Klaipėdai prideda daugiau patrauklumo.

Naudingas ir Europai

Pirmasis 41 konteinerio traukinio "Saulė" sąstatas iš Kinijos miesto Čongčingo į Vakarus pajudėjo praėjusių metų spalio 28 dieną. Kirtęs Kazachstano, Rusijos, Baltarusijos, Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos teritorijas bei įveikęs beveik 11 tūkst. kilometrų jis per 18 dienų pasiekė antrąjį pagal dydį Belgijos miestą Antverpeną. Tąkart tranzitu per Lietuvą gabenta kompiuterinė technika.

Pasak D.Beinorto, pirmajame "Saulės" ešelone buvo gabenami vieno siuntėjo kroviniai, o atgal į Aziją savo krovinius išvežė 7 siuntėjai. "Akivaizdu, kad naujas, daug greitesnis būdas pasiekti Kazachstaną, o iš jo - Kinijos ir Mongolijos rinkas, domina daugelį Europos verslininkų", - sakė D.Beinortas.

Šio projekto realizavimas yra bendro ir efektyvaus kelerių metų prezidentūros, Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos uosto, "VPA Logistics", Lietuvos ir kitų šalių geležinkelių administracijų darbo vaisius. Praėjusių metų spalį Kazachstane viešėjusi Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė su Kazachstano vadovu Nursultanu Nazarbajevu sutarė aukščiausiu lygiu palaikyti šaudyklinio konteinerių traukinio "Saulė" projektą.

Tikimasi, kad "Saulės" traukinio projektas bus naudingas ne tik ekonomiškai. Geležinkeliai - viena iš ekologiškiausių transporto rūšių, todėl viliamasi, kad projekto įgyvendinimas leis ir toliau plėtoti žaliąjį transportą sujungiant Europą ir Aziją Lietuvos logistikos tiltu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"