TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Triukšmingi verslo ir gyventojų nesutarimai

2014 02 28 6:00
Prekybos alkoholiniais gėrimais apribojimai barams yra kraštutinė priemonė sprendžiant skundus dėl keliamo triukšmo - verslui tai dažnai prilygsta mirties nuosprendžiui. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Didmiesčiuose veikiančių kavinių ir barų savininkams neretai nepavyksta išvengti gyventojų skundų dėl triukšmo. Ir šiemet keliems jų gresia prekybos alkoholiu apribojimas. Šiuos apribojimus išgyvenusieji pripažįsta, kad nuostoliai verslui – didžiuliai.

„Neretai gyventojai įsigyja butus ar patalpas ten, kur jau prieš dešimtmetį veikė kavinė, ir pradeda rašyti skundus nepatenkinti jos veikla“, - neslėpė Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas. Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas skaičiuoja, kad šiemet užregistruota 11 atvejų, kai policijai reikėjo reaguoti į gyventojų iškvietimus dėl triukšmo, sklindančio iš barų ir restoranų jų kaimynystėje.

Šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės taryba yra parengusi tik vieną sprendimo projektą dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo viename Geležinkelio gatvėje įsikūrusiame bare: siūloma uždrausti prekiauti alkoholiniais gėrimais nuo 20 iki 10 valandos.

J.Morkūnas patvirtino, kad apribojus prekybą alkoholiu kaimynų skundų sulaukiama mažiau. Šiais metais sostinės taryba dar nėra priėmusi nė vieno tokio sprendimo, tačiau pernai jų būta 8, o 2012 metais – 10.

Jis atkreipė dėmesį, kad riboti prekybą alkoholiniais gėrimais nėra vienintelė priemonė išspręsti triukšmo problemą. Savivaldybės administracija gali reikalauti, kad verslas "taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir laiką". „Tai - kraštutinė priemonė, nes savivaldybė bendradarbiauja su barais, ieško sprendimų, kaip sumažinti triukšmą. Yra ne vienas pavyzdys, kai kavinės geranoriškai ėmėsi veiksmų, bendradarbiavo su savivaldybe ir kaimynais, ieškojo kompromisų“, - pažymėjo J.Morkūnas.

Teko atleisti darbuotojus

Vienas tokių pavyzdžių - bendrovė „Seneka“, kuriai priklauso klubas „Play Club“. Jos vadovas Evaldas Zubrickas pripažino, kad 2012 metais apribota prekybos alkoholiniais gėrimais licencija smarkiai atsiliepė verslui. Nors praėjusių metų pradžioje suvaržymų pavyko atsikratyti, pasekmės jaučiamos iki šiol.

„Apribojimas prekiauti vos iki 24 valandos labai atsiliepė verslui. Nesame suskaičiavę, kiek tiksliai mums tai kainavo, tačiau įtariu, kad netekome sumos nuo 100 tūkst. litų, nes apribojimų šleifas vis dar velkasi. Kai kurie žmonės, ateidavę pas mus po vidurnakčio ir atsitrenkdavę į uždarytas duris, iki šiol mano, kad mes nedirbame. Jaučiame labai stiprų lankytojų sumažėjimą, ką jau kalbėti apie tuos metus, kai licencija buvo apribota. Teko atleisti beveik pusę žmonių ir patiems dirbti, kad išsilaikytume – juk ir mokesčius reikia mokėti, ir atlyginimus, ir nuomą. Jeigu kavinė būtų bent truputį didesnė, tikrai būtume neišsilaikę“, - atviravo E.Zubrickas.

Priežastis, kaip teigė, įmonės vadovas, - kaimynų skundai, daugiausia dėl keliamo triukšmo. Tiesa, po metų apribojimai buvo atšaukti, su kaimynais galiausiai pavyko susitarti. „Įrodėme, kad kai kurie dalykai - melas, o tai, kas buvo tiesa, sutvarkėme ir licenciją atgavome. Su kaimynais galiausiai priėjome kompromisą – apribojome muziką, nors tai barui nėra naudinga“, - sakė jis. Lankytojai taip pat geranoriškai siunčiami rūkyti ten, kur nėra gyventojų langų, o baro apsauginis prižiūri tvarką, kad niekas nešūkautų.

Pašnekovas įsitikinęs, jog geriausias būdas, kaip spręsti tokias problemas – palaikyti nuolatinį dialogą su kaimynais, kad nesutarimai nepasiektų savivaldybių ir policijos. Tačiau pripažino, kad esama gyventojų, kurie piktybiškai nesileidžia į šnekas. „Aišku, palaikant dialogą su baro kaimynais reikia išlaikyti logiką, kad nebūtų piktybiškų reikalavimų, pavyzdžiui, nupirkti jiems kitą butą ar porą kartų per metus parūpinti atostogas į Maljorką“, - aiškino E.Zubrickas.

Bręsta idėjos drausti

Klaipėdos miesto savivaldybė pranešė, kad šiuo metu taip pat svarstoma riboti prekybą alkoholiu verslui dėl gaunamų gyventojų skundų. Dažniausiai skundų gaunama dėl Žvejų gatvėje įsikūrusių barų, taip pat restoranų ir barų Daržų bei Minijos gatvėse. Tokius duomenis pateikė Asta Šnepetienė, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė.

Per dvejus metus Klaipėdos miesto savivaldybėje priimtas vos vienas sprendimas riboti prekybos alkoholiu laiką. Ribojimų sulaukusi įmonė „Gintaro krantas“ šiuo metu nebedirba ir bare nebeprekiauja alkoholiniais gėrimais.

Iš šalies didmiesčių šiuo metu ramiausia Kaune. Mat dėl triukšmo šiais metais nė vienai kavinei, restoranui ar barui neapribota mažmeninės prekybos alkoholiu licencija ir nėra svarstoma tokią priemonę taikyti. „Tiesa, yra pribrendusios mintys taikyti prekybos alkoholiu ribojimą keliems Kauno klubams, tačiau jos dar stalčiuose, nes neišnaudotos visos įmanomos priemonės“, - sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Giedrė Juškaitė. Anot jos, per dvejus metus nebūta, kad vien dėl triukšmo būtų imtasi riboti prekybą alkoholiniais gėrimais - ši priemonė taikoma tik tuomet, kai nepasiteisina jokios kitos.

Gresia baudos

G.Juškaitė pasakojo, kad gavus skundą dėl triukšmo tikrinama, ar jis pagrįstas. Jeigu skundžiamasi dėl garsios muzikos, triukšmas matuojamas specialiais prietaisais. Kai jis viršija normas, savininko prašoma imtis priemonių. "Tuo tarpu lankytojų keliamas triukšmas yra viešosios tvarkos pažeidimas. Policija ar viešosios tvarkos skyrius iškvietimo metu surašo administracinio teisės pažeidimo protokolą už tai, kad savininkas nesusitvarko su savo lankytojais“, - paaiškino ji. Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, bauda svyruoja nuo 200 litų iki 2000 litų.

Tačiau pašnekovė pažymėjo, kad lauke, ne kavinės ar baro teritorijoje, triukšmaujantys lankytojai patys atsako už save. Tokiu atveju baro savininkui jokios nuobaudos negresia. Daugiau problemų kyla tuomet, kai gyventojams neduoda ramybės lankytojų triukšmas atvirose, tačiau pastatui priklausančiose erdvėse: balkonuose ar terasose.

Reikėtų kitų institucijų dėmesio

A.Šnepetienės manymu, siekiant išspręsti verslo ir aplinkinių gyventojų nesutarimus, kitos priežiūrą vykdančios institucijos galėtų imtis griežtesnių priemonių. Pavyzdžiui, griežčiau vertinti prekybos vietos - kavinės, restorano ar baro - įrengimą, triukšmo izoliaciją, higieniškų sąlygų atitiktį reikalavimams. Šios institucijos galėtų dažniau skirti baudas už viešosios tvarkos pažeidimus ar Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatų nesilaikymą, taip pat tam tikromis valandomis gali būti uždraustas arba apribotas automobilių srautas senamiestyje, nes gyventojai skundžiasi, kad taksistai nuolat važinėja po langais.

Triukšmas, kaip pažymėjo J.Morkūnas, nėra vienintelė problema, dėl kurios gaunami gyventojų skundai. Be keliamo triukšmo, gyventojus taip pat erzina iš klubų, barų ar kavinių į lauką išsinešami alkoholiniai gėrimai, paliekamos šiukšlės ir netvarka, nuolat nakties metu atvykstantis bei išvykstantis transportas ir pan. Be to, gyventojus kelia nerimą padidėjusi nusikalstamų veikų – muštynių, chuliganizmo, vagysčių – rizika.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"