TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Troškulys tuština lentynas

2011 06 08 0:00
Prekyba gira, mineraliniu ir saldžiu vandeniu gegužės viduryje padidėjo beveik 50 procentų.
LŽ archyvo nuotrauka

Žinių apie cheminių priedų žalą sveikatai išgąsdinti lietuviai per vasaros karščius daugiausia išgeria natūraliai raugintos giros ir mineralinio vandens. Vis didesnę dalį šių produktų rinkai patiekia šalies aludariai.

Jau gegužę užėjusi kaitra keliomis savaitėmis paankstino vaisvandenių sezono pradžią. Prekyba gira, mineraliniu ir saldžiu vandeniu gegužės viduryje padidėjo beveik 50 procentų. Didžiųjų prekybos tinklų atstovai iš patirties žino, ko tikėtis karštomis vasaros dienomis, nes vartotojų įpročiai nesikeičia kelerius metus. Penktadieniais ir šeštadieniais vaisvandenių išperkama gerokai daugiau nei kitomis savaitės dienomis, o metų rekordas dažniausiai fiksuojamas per Jonines.

Daugiau vandens

Jau gegužės mėnesį, palyginti su šaltuoju laikotarpiu, prekyba mineraliniu vandeniu parduotuvėse smarkiai padidėjo. Tik sulčių per karščius žmonės neperka daugiau - prekyba jomis beveik nesikeičia ir nepriklauso nuo orų. Penktadieniais ir šeštadieniais paprastai parduodama maždaug 70 proc. visos savaitės vaisvandenių. O jei per Jonines būna geras oras, šių gėrimų nuperkama net du su puse karto daugiau.

Prekybos tinklo "Norfa" parduotuvėse tarp penkių populiariausių nealkoholinių gėrimų yra gazuotas ir negazuotas mineralinis vanduo. "Jau kurį laiką matome, kad žmonės, užuot pirkę įvairius saldžius vaisvandenius, daugiau vartoja būtent mineralinio vandens. Iš šios grupės produktų nepralenkiami yra lietuviški gaminiai", - LŽ sakė Darius Ryliškis, šio tinklo atstovas.

IKI parduotuvių tinklą valdančios bendrovės "Palink" Marketingo ir komunikacijos departamento vadovas Arvydas Rimas pažymėjo, kad pagrindinis nealkoholinių gėrimų pardavimo kriterijus išlieka oro temperatūra. Ji reguliuoja ir vaisvandenių pirkimą, ir kiekį. Pasak A.Rimo, nealkoholinių gėrimų apyvarta, lyginant šių metų balandžio ir gegužės pardavimą, padidėjo 8 proc., o lyginant 2010-ųjų birželio pradžios pardavimą su šių metų birželio pirmomis penkiomis dienomis, - net 35 procentais. Šiemet lietuviai nealkoholinių gėrimų vartoja gerokai daugiau. Jų apyvarta, jei palygintume pardavimą su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo net 10 procentų. Nealkoholinių gėrimų kainos per metus nepakito.

"Šiemet labai išpopuliarėjo gira. Jos pardavimas, palyginti su kitomis gėrimų kategorijomis, smarkiai didėja. Vasarą lietuviai daugiau nuperka ne tik gėrimų, bet ir ledų, kad atsigaivintų, bei šaltibarščių kefyro", - teigė A.Rimas.

Bendrovės "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė mano, jog vaisvandenių rinka labai jautriai reaguoja į skaičių 30. Esą kai tik oro temperatūra šokteli iki 30 laipsnių, mineralinio vandens pardavimas taip pat padidėja apie 30 proc., o vaisvandenių - maždaug ketvirtadaliu.

Gira veržiasi į rinkos lyderius

Natūraliai rauginta gira šiuo metu - populiariausias bendrovės "Selita ir Ko" produktas. Kaip LŽ sakė vienos didžiausių lietuviško kapitalo vaisvandenių įmonių direktorė Rasa Girkontienė, anksčiau parduotuvių lentynose ilgai neužsistovėdavusias šaltąsias arbatas dabar keičia natūraliai rauginta gira. Ir nors šis gėrimas kol kas nenukonkuruoja pasaulio lyderės "Coca-Cola" produkcijos, tarp kitų vaisvandenių rūšių jis šiandien karaliauja.

"Dabar populiariausias mūsų produktas - gira. Po jos rikiuojasi įvairūs gaivieji gėrimai "Rasa" bei įvairaus skonio limonadas", - pasakojo R.Girkontienė. "Selitos" vadovė nemano, kad gira gaivina labiau negu kiti gaivieji gėrimai, tiesiog šiuo metu tokia esą susiformavusi mada. "Anksčiau visiems reikėjo šaltos arbatos, dabar visiems reikia natūraliai raugintos giros - dėl to, kad tai sveikas produktas", - tvirtino ji. Vasarą gamyba "Selitoje" padidėja 50 proc., tad bendrovė samdo ir daugiau darbuotojų. Tačiau kiekviena vasara skirtinga. "Šiemet užėjus karščiams vaisvandenių poreikis padidėjo jau gegužės mėnesį. Jeigu rugpjūtis dar bus karštas, gėrimų poreikis nenuslūgs ir vasaros pabaigoje", - prognozavo įmonės vadovė.

Bendrovės "Birštono mineraliniai vandenys" generalinis direktorius Valentinas Lukoševičius LŽ kalbėjo, kad vasarą produkcijos gamyba išauga beveik du kartus. Anot jo, įmonė ir per krizę nuolat didino gamybą: pernai Lietuvos prekybos vietose parduota 50 proc. daugiau produkcijos nei 2009 metais - beveik 30 mln. litrų natūralaus mineralinio vandens.

"Dabar lietuviai renkasi vietos gamintojų produktus, nors rinkoje netrūksta lenkiškų, baltarusiškų ir kitokių užsienietiškų gaminių. Mineralinio vandens kaina daugmaž vienoda, tačiau didesnė dalis lietuvių lieka ištikimi lietuviškiems gėrimams", - vartotojų pasirinkimu džiaugėsi V.Lukoševičius.

Globalizacijos poveikis

Lietuvos vaisvandenių rinkoje aktyviai dalyvauja ir didžiosios alaus daryklos. Kaip LŽ tvirtino Lietuvos aludarių asociacijos prezidentas Saulius Galadauskas, "aludariai - vieni pagrindinių vaisvandenių rinkos žaidėjų. Jie taip pat pagamina nemažai gazuoto vandens, o giros - turbūt daugiausia. Beveik kiekvienas aludaris raugia savo girą".

Kodėl aludariai imasi ne tik alaus gamybos? Ar tokie reiškiniai būdingi ir Vakarų Europos, ir pasaulio gėrimų pramonėje? Rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen" vadovas Baltijos šalims Artūras Urbonavičius pabrėžė, kad globaliame pasaulyje, kai jungiasi įvairios įmonės ir korporacijos, koncentruojasi gamyba ir prekyba, praktiškai visi greito vartojimo prekių gamintojai diversifikuoja savo produktų portfelius. Tarkime, konditeriai gamina šokoladą, batonėlius, saldainius, sausainius ir kavą bei traškučius.

"Maisto pramonės diversifikacija - absoliuti norma tiek pasaulyje, tiek Europoje, tiek Lietuvoje. Pavyzdžiui, kompanija "Coca-Cola" įvairiose šalyse gamina daug skirtingų kategorijų gėrimų - sultis, energinius gėrimus, šaltą arbatą ir panašius. Tai, kad Lietuvos aludariai gamina ne tik alų, yra visiškai normali, sveika ir išmintinga praktika, leidžianti jiems papildomai uždirbti, - LŽ komentavo A.Urbonavičius. - Žinomas gamintojas, kaip ir žinomas prekių ženklas, kelia vartotojų pasitikėjimą. Aludariai tuo išmintingai naudojasi. Investavimas į prekių ženklo vertę visada duoda grąžą, todėl aludariai nevengia naudoti to paties prekių ženklo alaus ir nealkoholinių gėrimų kategorijose, dažniausiai - giros. Taip žinomas prekių ženklas vienoje kategorijoje solidžiai kilsteli to paties pavadinimo produktą kitoje kategorijoje. Nenuostabu, kad aludariai gamina kitų kategorijų gėrimus, nes jiems tai lengviausia ir paprasčiausia dėl valdomo technologinio pajėgumo bei proceso."

Skaičiai

Rinkos tyrimų bendrovės "ACNielsen Baltic" duomenimis, 2010 metais visų aludarių pagaminta kitų kategorijų produkcija - nealkoholiniai gėrimai (mineralinis vanduo, gira ir vaisvandeniai) - sudarė apie 26 proc. Lietuvos mineralinio vandens, giros ir vaisvandenių rinkos vertės (rinkos dalis pinigais). 2010-aisiais, palyginti su 2009 metais, aludarių rinkos dalis šiose nealkoholinių gėrimų kategorijose krito nedaug - 1,5 procento.

Iš nealkoholinių gėrimų aludariai daugiausia pagamino giros. 2010 metais jų rinkos dalis tarp visų giros gamintojų siekė net 71,4 proc. ir, palyginti su 2009-aisiais, išliko stabili.

Aludarių pagaminto mineralinio vandens dalis rinkoje buvo 35,1 proc. (palyginti su 2009-aisiais sumažėjo 5,6 proc.), vaisvandenių - 4,8 proc. (sumažėjo 0,6 proc.).

"ACNielsen Baltic" duomenimis, pernai beveik pusė, t. y. 48,6 proc., mineralinio vandens, giros ir vaisvandenių rinkos vertės sudarė importiniai produktai (palyginti su 2009 metais sumažėjo 2,4 proc.). Atvežtiniai sulčių produktai (100 proc. sultys, nektarai ir gaivieji gėrimai su sultimis) 2010-aisiais Lietuvos mažmeninėje prekyboje sudarė 68,4 proc. rinkos vertės. Palyginti su 2009 metais importinių sulčių produktų vertinės rinkos dalis sumažėjo 1,1 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"