TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Tūkstančiams klientų - vienas draudimo specialistas

2012 10 02 6:31
LŽ archyvo nuotrauka/"Swedbank" konsultantai visus gyvybės draudimo klientus sutartinai siunčia į tą patį centrinį banko skyrių.

Bet kuriame banke ar draudimo bendrovėje vos įkėlus koją galima pasirašyti gyvybės draudimo sutartį - naujam klientui padės bet kuris vadybininkas. Tačiau turimus dešimtis tūkstančių klientų kai kur aptarnauja tik vienas draudimo specialistas.

Antai gyvybės draudimo bendrovės "Swedbank Life Insurance SE" Lietuvos filialas savo klientus vilniečius, kurių turi per šimtą tūkstančių, priima tik viename skyriuje iš anksto dėl laiko susitarus su vieninteliu specialistu. Susitarti dėl tokio susitikimo kituose miestuose šios bendrovės klientai iš visos Lietuvos gali tik paskambinę bendru banko "Swedbank" numeriu.

Visiems - vienas pasiūlymas

LŽ skaitytoja Renata pasakojo labai nustebusi, kad nusprendusi anksčiau termino nutraukti savo vaiko gyvybės draudimo sutartį su "Swedbank Life Insurance SE" tegalėjo kreiptis į vienintelį draudimo specialistą visame Vilniuje. Bendruoju banko telefonu pavyko susitarti dėl susitikimo tik po trijų dienų, nes draudimo specialistė galėjo priimti klientę tik darbo valandomis, o tai nepatogu dirbančiam žmogui. Negana to, iš sostinės pakraščio klientė buvo priversta vykti ne ten, kur jai būtų arčiau, o tik į banko "Swedbank" centrinę būstinę Konstitucijos prospekte.

"Dešimt metų kaupiau lėšas pagal šią vaiko draudimo sutartį, kas mėnesį mokėjau draudimo bendrovei 150 litų įmoką. Kadangi sutartį nutraukiau anksčiau termino, bendrovė atskaitė nuo mano kauptų įmokų per pusantro tūkstančio litų administracinių mokesčių. Bet, matyt, tiek dar negana, kad administruojant mano sutartį būtų bent atsižvelgta į mano poreikius", - nusivylimo neslėpė "Swedbank Life Insurance SE" klientė.

2002 metais jos sudarytą draudimo sutartį su didžiausia šalies draudimo bendrove "Lietuvos draudimas" po metų perėmusi "Swedbank" įmonių grupė (tuomet - "Hansabankas") taip optimizavo savo sąnaudas, kad daugiau nei šimtui tūkstančių turimų gyvybės draudimo klientų šiemet tesiūloma susitikti su vienu specialistu visame Vilniuje.

Tai LŽ patvirtino "Swedbank" trumpuoju privačių klientų aptarnavimo numeriu atsiliepusi banko konsultantė. "Gyvybės draudimo sutarčių nutraukimo reikalus tvarko viena vadybininkė, dirbanti centriniame banko skyriuje, todėl pas ją būtinai užsiregistruokite, jeigu norite būti aptarnauta. Ji dirba nuo 9 iki 17.30 valandų. Pietauja įvairiu metu", - patarė ji.

Lauk skambučio

"Swedbank Life Insurance" skelbia tik vieną telefono numerį. Juo atsiliepusi konsultantė paprašė palikti telefono numerį, kad galėtų jį perduoti draudimo vadybininkui, - šis paskambins klientei, matyt, kai turės laiko. Paties vadybininko tiesioginio kontakto gauti nepavyko.

Paliktu telefono numeriu LŽ sulaukė draudimo vadybininko skambučio po 4 valandų. Skambinantis specialistas paaiškino, kad bet kuriuo atveju - tiek keičiant sutartį, tiek nutraukiant, tiek ir pasibaigus jos galiojimo terminui - vilniečiui klientui būtina registruotis ir atvykti į "Swedbank" centrinį biurą Konstitucijos prospekte.

O jeigu gyvybės draudimo klientas gyvena Širvintose? Skambinęs specialistas pasiūlė tą pačią komunikavimo schemą: skambinate banko trumpuoju numeriu, atsiliepusi konsultantė užsirašo jūsų telefono numerį, tarpininkauja jums tariantis su draudimo vadybininku tol, kol suderina abiem pusėms tinkamą susitikimo laiką. "Jums reikės atvykti į "Swedbank" skyrių, dirbantį Širvintose, tačiau būtinai paskambinkite trumpuoju numeriu užsiregistruoti iš anksto", - perspėjo jis.

Siūlo naudotis internetu

Bendrovės "Swedbank Life Insurance SE" filialo Lietuvoje generalinis direktorius Mindaugas Jusius LŽ tikino, kad didžiąją dalį draudimo sutarčių sąlygų klientai gali pakeisti ne tik apsilankę bet kuriame "Swedbank" klientų aptarnavimo padalinyje, bet ir banko "Swedbank" elektroninėje bankininkystėje.

"Per 2012 metų pirmajį pusmetį bendrovės klientai Lietuvoje atliko apie 4 tūkst. sutarties sąlygų keitimų. Daugiau nei pusė, arba 52 proc., šių operacijų yra atlikta internetu, likusi dalis - įvairiuose "Swedbank" klientų aptarnavimo padaliniuose. "Swedbank Life Insurance SE" interneto banko puslapyje galima ne tik stebėti sutarties būseną, keisti jos sąlygas, bet ir sudaryti draudimo apsaugos, kaupimo ar investavimo sutartis. Tačiau yra tam tikrų draudimo sutarčių, kurių pakeitimus galima atlikti tik banko padalinyje", - aiškino draudimo bendrovės vadovas.

M.Jusiaus teigimu, būtent tokių sutarčių aptarnavimas Vilniuje yra sutelktas klientų aptarnavimo centre dėl to, kad "bendrovė siekia užtikrinti klientų aptarnavimo kokybę". Jis siūlė esant poreikiui kreiptis dėl draudimo sutarčių sąlygų į kitus banko klientų aptarnavimo skyrius.

Tačiau "Swedbank" konsultantai nei sutarties nutraukti, nei pateikti prašymo dėl lėšų pervedimo pasibaigus jos sudarymo terminui nesiūlė nei internetu, nei bet kuriame skyriuje Vilniuje - visi sutartinai siuntė į tą patį centrinį banko skyrių.

Iki šių metų liepos "Swedbank Life Insurance" Lietuvoje turėjo 132 tūkst. 918 galiojančių gyvybės draudimo sutarčių. Per šių metų 6 mėnesius buvo nutrauktos 5737 sutartys. Tokius duomenis pateikė  komercinio banko "Swedbank" atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.

"Swedbank Life Insurance SE" priklauso "Swedbank" įmonių grupei, jos akcininkai yra Švedijos bankas "Swedbank AS" (50,33 proc. įstatinio kapitalo akcijų) ir Lietuvoje veikiantis komercinis bankas AB "Swedbank" (49,67 proc. įstatinio kapitalo akcijų).

Siūlo užeiti, kur patogiau

Kitos Lietuvoje dirbančios gyvybės draudimo bendrovės klientams leidžia pasirinkti, į kurį artimiausią dirbantį skyrių jie nori atvykti. Antai "Nordea Bank Lietuva" konsultantas dėl gyvybės draudimo sutarties nutraukimo pasiūlė atvykti į bet kurį šio banko padalinį apsidraudusiajam patogiu laiku. "Registruotis iš anksto nereikia", - patikino jis.

SEB banko konsultantė gyvybės draudimo klausimus pasiūlė spręsti bet kuriame pasirinktame banko skyriuje, tačiau negalėjo suteikti galimybės tiesiogiai klientui pasikalbėti ir suderinti susitikimo laiką su konkretaus skyriaus draudimo vadybininku. Buvo pasiūlyta pasirinkti klientui pačiam tinkamą susitikimui laiką tarp 8.30 iki 17 valandos. Pasiūlius bet kurį į galvą šovusį laiką, netrukus perskambinusi SEB konsultantė pranešė, kad draudimo vadybininkui jis taip pat tinka.

"ERGO Life Insurance SE" konsultantė nurodė 4 vietas Vilniuje, kur klientas gali susitikti su draudimo specialistu nutraukti gyvybės draudimo sutartį. "Deja, savaitgaliais nedirbame, po darbo valandų - taip pat. Atvykite tarp 8 ir 17 valandos, kad ir pietų metu. Kiekviename skyriuje dirba keli vadybininkai, taigi jus būtinai aptarnaus", - drąsino ji.

Bendrovės "Aviva Lietuva" atstovas patarė dėl draudimo sutarties tiesiog susisiekti su draudimo konsultantu arba užeiti į vieną iš dviejų bendrovės skyrių, veikiančių Vilniuje.

LB paveikti negali

Lietuvos banko (LB) Priežiūros tarnybos Riziką ribojančios priežiūros departamento direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Šalčius sako, kad lig šiol tarnyba negavo nė vieno skundo dėl to, kad per mažai vadybininkų tvarko gyvybės draudimo sutartis. Jis pažymi, kad tarnyba neturi juridinių galių kontroliuoti draudimo bendrovių darbuotojų skaičiaus.

"Nemanau, kad "Swedbank" sudaro dirbtines kliūtis sutartims nutraukti. Juk norint pasikeisti valiutą irgi reikia palaukti eilėje. Reikia suprasti ir pačias bendroves. Jeigu per dieną du vilniečiai nusprendžia nutraukti sutartis, tai gal ir neverta kiekviename skyriuje laikyti po darbuotoją. Juk tam reikia apmokyti žmones", - stengėsi suprasti draudikus M.Šalčius.

Skaičiai

LB duomenimis, šiemet birželio 30 dieną visose draudimo bendrovėse Lietuvoje buvo iš viso 392,9 tūkst. galiojančių gyvybės draudimo sutarčių.

Daugiausia tokių sutarčių yra sudariusios "Swedbank", "Aviva Lietuva", SEB gyvybės draudimo įmonės.

Pernai per visus metus anksčiau laiko buvo nutraukta 42 tūkst. gyvybės draudimo sutarčių.

LB duomenimis, šiemet sausio-rugpjūčio mėnesiais gyvybės draudimo rinka smuko 8,6 proc., iki 337,304 mln. litų. Sudaryta 35,2 tūkst. gyvybės draudimo sutarčių. Gyvybės draudimui teko 29,6 proc. visų įmokų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"