TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Turizmo verslą pakirto taupymas

2008 09 06 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Pasibaigus vasarai turizmo organizatoriai negali pasidžiaugti tokiais plėtros rezultatais, kokie buvo pernai. Šiemet neuždirbta didelių pelnų, sumažėjo klientų, kurie taupydami pinigus visai atsisakė kelionių arba jas organizavosi patys.

Užpraeitos vasaros gerai pamokyti, šiemet išvykstamojo turizmo organizatoriai buvo pasiruošę atlaikyti didesnį norinčių išvykti pailsėti į tolimuosius kraštus turistų skaičių, tačiau jų pastangų neprireikė.

Ekonominė situacija pakoregavo gyventojų planus - vietoj brangių ir tolimų kelionių jie rinkosi pigesnes, vyko atostogauti trumpesniam laikui. Šiemet kaip niekada buvęs gausus "paskutinės minutės" pasiūlymų sąrašas netgi likdavo neišgraibstytas. Vėl atsirado pernai išnykusios 10 dienų trukmės kelionės, o "metrai iki jūros" ir patiems turistams jau nebuvo tokie svarbūs.

Pigiau kainuojanti kokybė

Kiekvieną vasarą į tolimas poilsines keliones vykstanti Benedikta Lukšienė šiemet atostogomis Turkijoje liko labiau patenkinta nei pernai. "Šią vasarą visai neplanavau niekur vykti, nes po pernai sugadintų atostogų Turkijoje buvau nusprendus poilsiui skirtus pinigus išleisti kelionėms po Lietuvą. Tačiau suviliojo patrauklus paskutinės minutės pasiūlymas. Jį pamačiau prieš savaitę iki kelionės, todėl galėjau susiplanuoti atostogas ir beveik perpus pigiau nei pernai išvykti pailsėti prie Viduržemio jūros. Gal dėl to, kad kelionė kainavo pigiau buvau ne tokia reikli kelionių organizatoriams. Taip, kaip pernai, nepykau ir dėl skirtingų reklamos bukletuose ir realybėje metrų nuo viešbučio iki jūros", - linksmai nusiteikusi LŽ pasakojo B.Lukšienė. Jos nuomone, šiemet išretėjusiems turistams atidesni buvo ir patys turkai. "Siūlydami aktyvias ir nebrangias pramogas jie mandagiai asistavo iki paskutinės minutės", - kalbėjo turistė. Jos manymu, sumažėjus keliaujančių į tolimus kraštus šalies gyventojų, kelionių organizatoriai pagaliau susirūpino teikiamų paslaugų kokybe.

Nebeliko vidutinio pirkėjo

Turizmo departamento Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vedėja Rima Jakytė LŽ anksčiau sakė, kad šią vasarą atsirado turistų, kuriems vis dėlto nepavyko pailsėti tolimuose kraštuose, nes kai kurie skrydžiai buvo atšaukti iki kelionės pradžios likus mažiau nei mėnesiui - mat nebuvo išpirktos visos kelionės ir lėktuvai liko pustuščiai. Negalėdami klientams keliones siūlyti už savikainą kelionių organizatoriai jau šią vasarą sumažino kelionių skaičių. Lietuvos turizmo asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė LŽ sakė, kad esant palankioms ekonominėms sąlygoms iki šių metų keliaujančių turistų skaičius kasmet augo. "Išvykstamojo turizmo augimą lėmė vartotojų finansinis stabilumas ir gerai parengti kelionių organizatorių kelionių paketai. Verslas dėmesingai ėjo paskui vartotojų poreikius, tačiau šiemet iš kelionių pasiūlymų beveik "iškrito" netolimos kelionės autobusais į Prahą, Budapeštą, Paryžių. Tapo sudėtingiau suformuoti turistinę grupę iš pavienių keliautojų, populiarių kolektyvų kelionių skaičius taip pat stabilizavosi. Šie faktai rodo, jog turizmo rinkoje beveik nebeliko vidutiniojo sluoksnio pirkėjų segmento, kuris atostogoms svetur skirdavo apie 1000 litų", - teigia D.Mažeikaitė.

Išliks mažiausi ir didžiausi

Pasak jos, taupydami pinigus norintys keliauti žmonės aktyviau pradėjo pirkti turizmo paslaugas internetu ir keliauti savarankiškai, be kelionių organizatorių pagalbos. "Keliaujančiųjų skaičius sumažėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visose gretimose šalyse", - pažymėjo pašnekovė.

Paklausta, ar kelionių rinką jau yra perkaitusi, D.Mažeikaitė sakė linkusi manyti, jog dabartinė didesnė už paklausą pasiūla yra labiau susijusi su kelionių organizatorių bandymu išsiaiškinti turistų lūkesčius. Jos teigimu, Lietuvos turizmo rinka nėra didelė, todėl joje dalyvaujantiems kelionių organizatoriams iškils papildomų sunkumų pritraukti turistus. "Rinkoje išsilaikyti bus lengviau mažiems, šeiminio tipo, ir dideliems kelionių organizatoriams. Tikėtina, kad sudėtingiausia bus vidutinio dydžio įmonėms, kurios buvo pasinaudojusios bankų paslaugomis - paimtas paskolas joms reikės grąžinti. Dėl susiklosčiusios sunkesnės situacijos šalyje jau yra parduodamos kelios kelionių organizavimo paslaugas teikiančios bendrovės", - sako D.Mažeikaitė.

Pasak jos, mažėjant paklausai sumažės ir turistinių paslaugų teikėjų skaičius, išliks tie kelionių organizatoriai, kuriems verslas yra saviraiškos priemonė, todėl kito atostogų sezono laukiama su nerimu.

Augimo jau nesitiki

Ne vienas kelionių organizatorius, stebėdamas 2007 metų vasaros turistų poreikius šiemet buvo užsibrėžęs ir gana didelius plėtros planus, tarp kurių buvo numatę ir brangesnes keliones į tolimesnius kraštus. "Brangesnės kelionės į tolimesnius kraštus nebuvo labai paklausios kaip tikėjomės. Kai kurių skrydžių reikėjo atsisakyti. Teko atšaukti 6 planuotas keliones į Maroką. To priežastis yra labai paprasta - smarkiai kylant kuro kainoms, kelionės taip pat pabrango, o skrydis iki Maroko yra ganėtinai ilgas. Dėl to sumažėjo paklausa. Taip pat nepateisino lūkesčių tiesioginiai skrydžiai į Italiją. Lėktuvai nebuvo pilni kaip tikėjomės, tad programą teko nutraukti. Šiek tiek pakoregavome ir kelionių apimtis į kitus kurortus, bet likusios programos nepakito", - LŽ sakė kelionių organizatoriaus "Novaturas" generalinis direktorius Vidas Paliūnas.

Pasak jo, populiariausia turistų kelionės trukmė ir toliau išlieka 7 dienos. "Pastebėta tendencija, jog žmonės verčiau atostogauja 2 kartus per metus po 7 dienas, nei kartą per metus 14 dienų. Visada populiarios ir perkamos buvo ir yra 9, 10 ir 11 dienų kelionės", - pažymi pašnekovas.

Paklaustas apie kelionių rinkos perkaitimo galimybę, V.Paliūnas sako, kad yra linkęs manyti, jog taip nėra. "Pastaruosius penkerius metus sparčiai augęs turistų skaičius (20, 30, 50 ar 70 proc. per metus) šiemet stabilizavosi. Kitąmet didelio augimo nesitikime", - sako vienos didžiausių kelionių organizatorių bendrovės šalyje vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"