TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Unikalus statinys netvenks srovės

2011 07 27 0:00
"Begos" išsikišusi prieplauka statoma iš metalo žiedų, kurie pripilami smėlio.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Klaipėdos uosto statybose Lietuvos projektuotojai pasiūlė techninę naujovę - Vakarų laivų gamykloje suvirinta nestandartinė prieplaukos konstrukcija mažins poveikį marioms.

Klaipėdos uoste norvegams statomas ir ką tik į vandenį laivų statykloje nuleistas didžiausias pasaulyje dujomis varomas keltas. Be to, čia suvirinti Europos uostuose nematyti įspūdingo dydžio metalo žiedai, skirti krovos kompanijos "Bega" į marias išsikišusiai prieplaukai įrengti.

Statybos krante ir vandenyje

Šiuo metu kompanijoje "Bega" statomas universalus birių žemės ūkio produktų terminalas bus keliskart didesnis už dabar veikiantį. Jų bendra apyvarta viršys 2,5 mln. tonų. Pasak įmonės vadovo Aloyzo Kuzmarskio, terminalo statybos darbai vykdomi pagal investicinę programą, įgyvendinamą 13 ha teritorijoje, iki šiol nepanaudotoje ir nepritaikytoje uosto veiklai. Vėliau bus plečiami kiti terminalai, tiesiami privažiuojamieji keliai.

Iš viso 185 mln. litų investicija, planuojama į šį kompleksą krante ir vandenyje, vykdoma kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). "Bega" stato terminalus, direkcija - terminalų veiklai būtinas 66 ir 67 uosto krantines. Nors planuota, kad šių krantinių ir į marias išsikišusios prieplaukos statybos baigsis 2011 metų vėlų rudenį, tačiau darbai gali vėluoti.

Pasak KVJUD infrastruktūros departamento vadovo Vidmanto Paukštės, žiemą sunku betonuoti krantinių dangą, todėl terminai gali būti kiek pratęsti. Prie naujo komplekso, atlikus uosto akvatorijos gilinimo darbus, galės švartuotis iki 13-13,5 metrų grimzlės laivai.

V.Paukštės pastebėjimu, objektas unikalus nestandartiniu projektuotojų sprendimu, kaip sumažinti marių vandens pasipriešinimą atsiradus naujai užtvankai. KVJUD užsakymu parengtas bendrovės "Hidrosfera" statybos modelis dar niekad nenaudotas mūsų uoste.

Šios bendrovės direktorius Arvydas Bielinis LŽ teigė, kad tokios išsikišusios prieplaukos konstrukcijos nėra niekur Europoje. Tai jo kolektyvo kūrybinis darbas. "Idėją padiktavo pateiktos techninės sąlygos ir poveikio vertinimo išvados. Iš jų buvo sudaryta užduotis ir atsirado sprendimas - pusiau pralaidi konstrukcija, kad vanduo nekeltų sūkurių. Ant dugno sustatyti cilindrai pripilami smėlio, į juos kalami trys poliai. Ant šių žiedų bus statomas tiltas, o ant jo - įmonės sunkiasvoriai kranai ir pakrovimo mašinos", - pasakojo A.Bielinis.

Vakaruose - gaminių įvairovė

Vakarų laivų gamyklos administravimo direktorius Tomas Vainorius sakė, kad šiomis dienomis "Begos" link išplukdyti paskutiniai 15 metrų skersmens ir 14 metrų aukščio cilindrai.

Statybos rangovas kompanija "Jozef Mobius" pernai rudenį apklausos būdu išsiaiškino, kad geriausia tokias metalo konstrukcijas gaminti čia pat uoste. Antrinė įmonė "Vakarų konstrukcijos" jas suvirino per pusmetį. "Įvairiausios metalo konstrukcijos sudaro ne daugiau kaip dešimtadalį mūsų produkcijos, bet kai kurie dideli daiktai, pavyzdžiui, šiuo metu krantinėje gulinti krano strėlė, atrodo įspūdingai. "Begai" mes pagaminome 26 cilindrus, kuriems sunaudota daugiau kaip 1500 tonų metalo", - kalbėjo T.Vainorius.

Keltas netrukus išplauks

Vakarų Baltijos laivų statykloje baigiamas statyti didžiausias pasaulyje dujomis varomas keltas, skirtas Norvegijos užsakovams. Jis šiomis dienomis, pasak T.Vainoriaus, bus išplukdytas į Norvegiją, kur bus atliekami baigiamieji vidaus apdailos darbai.

Vakarų Baltijos laivų statykla iškart įgyvendina kelis skirtingus projektus. Du ekologiški uosto vilkikai statomi Danijos kompanijai "Svitzer AS", taip pat keltas nuolatiniam užsakovui "Fiskerstrand BLRT AS". Netrukus pirmą kartą Lietuvoje bus statomas specialus laivas dugno gilinimo darbams visame pasaulyje garsiai danų kompanijai "Rohde Nielsen A/S". Artimiausiu metu bus pradėti statyti žvejybiniai traleriai kompanijoms "Liegruppen Fiskeri AS" ir "Karstensens Skibsvarft AS", taip pat birių krovinių transportavimo baržos kompanijai "EuroStyle Ltd.".

Vakarų laivų gamyklos įmonių grupę vienija 23 skirtingų specializacijų kompanijos, kuriose dirba apie 1890 žmonių. Kontrolinį gamyklos akcijų paketą valdo Estijos koncernas "BLRT Grupp". Pernai iš danų įsigijęs "Baltijos" laivų statyklą, koncernas dvi Klaipėdos statyklas sujungė į vieną, kuri pagal techninę galią šiuo metu yra didžiausia visame Baltijos regione.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"