TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uostamiesčio ekonomiką stiprina golfas ir džiazas

2015 03 18 6:00

Klaipėdos kultūrinis gyvenimas dažniausiai remiasi į pramonės pečius, o už tai mainais gerina jos įvaizdį. Dėl aukštesnių reitingų šalies renginių kalendoriuje pagrindinis verslo bendruomenės renginys šiemet pasiprašė džiazo bičiulystės.

Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai (PPAR) bei juose veikiantis Europos verslo ir inovacijų tinklas birželio 4-6 dienomis verslo atstovus kvies į tarptautinį renginį „Verslas. Golfas. Džiazas 2015“. Jau tradicija tapęs susitikimas rengiamas šeštą kartą, tačiau šįkart, tikimasi, bus patrauklesnis užsienio svečiams, nes pirmąkart sutaps su 21-uoju džiazo festivaliu.

Pasak Klaipėdos PPAR generalinio direktoriaus Viktoro Krolio, šiemet konferencijos „Eksporto ir verslo plėtros kitose šalyse galimybės“ metu bus aptartos lietuviškų prekių ir paslaugų sektoriaus plėtros bei Vakarų Lietuvos įmonių konkurencingumo didinimo galimybės. Kasmetinėje verslo kontaktų mugėje iki kovo 20 dienos užsiregistravusios įmonės galės susitikti su atvykstančiomis užsienio bendrovėmis ir Lietuvos atstovais užsienyje. Numatyti apsilankymai Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje arba Klaipėdos mokslo ir technologijų parke.

Golfas pritapo iškart

2014 metais verslo kontaktų mugėje dalyvavo 48 Lietuvos įmonės bei kaimynai – kelios Latvijos ir Rusijos Kaliningrado srities bendrovės, surengti 89 individualūs susitikimai. Su Vakarų Lietuvos verslininkais pasimatyti atvyko Belgijos ambasadorius, Lietuvos diplomatai bei komercijos atašė, dirbantys Kinijoje, Baltarusijoje, Norvegijoje. Šiemet laukiama dar gausesnio vietos verslininkų ir užsienio svečių būrio.

„Šiuo metu informacija apie renginį pateikta visais rūmams prieinamais kanalais – per diplomatines užsienio šalių atstovybes, Europos ir Azijos šalių pramonės ir prekybos rūmus, Lietuvos diplomatines atstovybes užsienio valstybėse. Taip pat ją mato Europos įmonių tinklo partneriai 54 pasaulio šalyse. Kad pasirinktas formatas yra įdomus, suprantame iš to, jog informacija apie verslo renginį Klaipėdoje jau partnerių iniciatyva skelbiama jų interneto puslapiuose Graikijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Lenkijoje“, - „Lietuvos žinioms“ pasakojo V. Krolis.

Šiemet nuspręsta verslo susitikimą suderinti su Džiazo festivaliu. Klaipėdiečiai siekia, kad atvykstantiems svečiams ne tik būtų suteikta galimybė megzti ryšius per dalykinius susitikimus, bet ir pasiūlyta proga susipažinti su kultūriniu gyvenimu, pamatyti, pasak V. Krolio, gyvą, „džiazuojantį“ miestą.

Golfo turnyras verslo sluoksniuose išpopuliarėjo nuo pirmojo renginio. „Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai buvo ir lieka pirmieji tarp verslo asocijuotų struktūrų, pradėję šią tradiciją ir įsteigę taurę. Į turnyrą susirenka daugiau kaip 70 dalyvių, tarp jų didesnė dalis – verslininkai, diplomatai. Golfas – geras ir verslo derybų, ir tuo pat metu poilsio gryname ore būdas. Taigi galime teigti, jog tuo pat metu ne tik kuriame tradicijas, bet atvykstantiems verslininkams ir valdžios atstovams, diplomatams galime pasiūlyti dar vieną argumentą, kodėl tarp gausybės verslo renginių, vykstančių tuo metu, reikia rinktis Klaipėdą. Į golfo turnyrą visada viliamės sulaukti daugiau užsienio dalyvių. Jų atvyksta iš Vokietijos, Belgijos, Rusijos Kaliningrado srities. Didesnės viltys atsimuša į dešimtmečio problemą – susisiekimą per Palangos oro uostą“, - dalijosi ankstesnių sėkmių patirtimi Klaipėdos PPAR vadovas.

Paroda neprigijo

Organizatoriai neslepia, kad ne viskas, nuo ko pradėta, pasitvirtino. Vakarų Lietuvos įmonių gaminių paroda, surengta dar naujumu dvelkiančioje „Švyturio“ arenoje, klaipėdiečių dėmesio nesulaukė, nors joje apsilankę žmonės džiaugėsi galintys įsigyti nematytų lietuviškų prekių ir lauktuvių.

„Per dvejus Vakarų Lietuvos verslo parodų rengimo metus didesnis šios iniciatyvos poreikis neatsirado: nors rūmų renginiai nebuvo komerciniai, į kvietimą atsiliepė daugiau vietinio patriotizmo turinčios bendrovės, didesnė jų dalis – mūsų rūmų nariai. Gerokai aktyvesnės buvo kitų regionų, ypač Kauno ir Vilniaus, įmonės, greitai perpratusios renginio tikslą ir naudą sau. Tačiau parodų tikslas buvo pristatyti Vakarų Lietuvos įmonių veiklą, jų gaminamą produkciją, galimybes specialistams ir jaunimui dirbti jose, t. y. - paroda galėjo tapti savotiška ne tik verslo plėtros galimybių, bet ir karjeros muge. Renginiams pritrūko naujovėms neskubančių pritarti klaipėdiečių dėmesio: didesnė aktyvesnių lankytojų dalis labiau linko prie prekybos mugės, o ne tikrojo parodos pobūdžio. Supratome, kad naujai verslo parodų tradicijai reikia daugiau laiko, daugiau pajėgų, didesnės paklausos ir lėšų“, - teigė V. Krolis.

Vieno renginio pakeitimą kitu organizatoriai vadina lankstumu pagal vietos ir užsienio verslo poreikį. Ar išliks dabartinis trijų dalių: konferencijos, golfo turnyro ir muzikos festivalio – formatas, bus svarstoma sulaukus naujų atgarsių.

„Atsiliepimai dažniausiai teigiami: pavyzdžiui, praėjusiais metais golfo turnyrą laimėjęs Kauno bendrovės vadovas stebėjosi, kad tokių verslo ir golfo tradicijų neturi kauniečiai. Dėl parodos ir praėjusiais metais, ir šiemet rūmuose išgirdome klausimų, ar ji nebus vėl rengiama? Didžiausio susidomėjimo ir įvertinimo sulaukiame iš verslo konferencijos ir kontaktų mugės dalyvių.

Rūmai, būdami tarpininkai tarp verslo ir valdžios, tarp vietos ir užsienio verslo, apie rezultatus sužino ne iš karto. Sutartys, susitarimai pasirašomi, nauji tiekėjai, produkcijos pirkėjai atsiranda ne tuoj pat: tai jau susitinkančių verslininkų reikalas . Viskas prasideda nuo naujų idėjų, kurios tampa nauja pridėtine verte ir nauda kiekvienam iš renginių dalyvių“, - svarstė, kviesdamas visus dar neapsisprendusius atvykti į uostamiestį V. Krolis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"