TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uostas dirba rekordiniu tempu

2016 07 09 6:00
Klaipėdos uoste šiemet daugėjo ir Lietuvos pramonės krovinių, ir į pratybas gabenamos NATO technikos. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Intensyvus Lietuvos produkcijos eksportas į Vakarus Klaipėdos uostą kelia į naujas apyvartos aukštumas.

Klaipėdos uoste šiemet pasiektas naujas pusmečio rekordas – per 6 mėnesius krauta arti 20 mln. tonų krovinių – 5,7 proc.daugiau nei pernai. Milijonų tonų prieaugis per pusmetį – tai naujas laimėjimas, 1,4 proc. lenkiantis praėjusių metų II pusmečio 19,65 mln. tonų rezultatą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovą Arvydą Vaitkų labiausiai džiugina tai, kad krovinių didėjimo tempus mūsų uostas visoje rytinėje Baltijos pakrantėje yra antras po Rusijos naftos uosto Primorsko ir vienintelis Baltijos valstybių uostas, kurio apyvarta kyla.

Šiemet per pusmetį Į Klaipėdos uostą atplaukė 3 460 laivų, 189 laivais daugiau nei pernai (+5,8 proc.), o keleivių apsilankė 6982 mažiau – 131 359 (– 5 proc.) nei 2015 metų sausio-birželio mėnesiais.

Nors birželis šiemet buvo prastesnis nei pernai, tačiau KVJUD administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas nurodo, kad pagal perkrautą kiekį – 3,23 mln. tonų, kai biriųjų trąšų prekyba rinkoje smukusi, tai – labai aukštas rodiklis. Biriosios trąšos yra vienintelis iš pagrindinių 5 krovinių segmentų, patyrusių laikiną nuosmukį.“Trąšų sumažėjimą mes prognozavome dar pernai, nes kas kelerius metus, kai žemė prisotinama trąšomis, jų pirkimai rinkoje sulėtėja.. Tačiau tikimės, kad ateinančiais metais prekyba atsigaus“, – kalbėjo A. Drungilas, prognozuojantis, kad tempui išsilaikius šiemet metinė krova priartės prie 40 mln. tonų

Optimizmo, anot jo, tiekia tai, kad jūrinės prekybos balansas teigiamas, daugėja krovinių konteineriuose. Per pusmetį jų krauta 13,2 proc. daugiau nei pernai, o eksportas viršijo importą 40 proc. , to iki šiol niekada nėra buvę. Lietuvos eksportuotojai naudojasi pigiu laivų frachtu, konteineriuose išgabenami mediena, trąšos, grūdai, metalo laužas. Lietuvos gamybos eksporto puikius tempus taip pat demonstruoja keltų apkrovimas ro-ro kroviniais ir rekordinė naftos terminalų apyvarta.

Uosto vadovo Arvydo Vaitkaus pastebėjimu, rytinėje Baltijos pakrantėje krovinių mažėja tuose uostuose, kurie krauna energetines žaliavas, o Klaipėdos uostas rusiškų krovinių jau anksčiau yra netekęs, remiasi į Lietuvos ir Baltarusijos pramonę. Neseniai vykusiame susitikime su Lietuvos žemdirbių atstovais jis įsitikinęs, kad mūsų šalies žemdirbiai yra pažangūs ir pasirengę eksportuoti dar daugiau grūdinių kultūrų. Jų prognozėmis, jei orai leis nuimti visą derlių, jis gali siekti 6,8 mln. tonų. Tai dvigubai daugiau nei prieš dešimtmetį. Iki 80 proc. viso eksportuojamo kiekio keliauja per Klaipėdą. Todėl čia statomi nauji grūdų sandėliai numatyti didėjančiam derliaus srautui.

A. Vaitkus atkreipia dėmesį ir į tai, kad Klaipėdos uostu vis dažniau naudojasi NATO sąjungininkai ir ypač tam tinkamas Centrinis Klaipėdos terminalas. Didėjanti arba stabili uosto kompanijų apyvarta KVJUD leido per I pusmetį uždirbti, negalutiniais duomenimis, 28,3 mln. eurų pajamų, 7 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"