TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uostas finišuoja kildamas

2009 12 05 0:00

Pasikartojantys prekybos rinkų svyravimai be jokių kontrolės institucijų parodo Klaipėdos uosto investicijų efektyvumą ir silpnąsias konkurencijos vietas - prieš metus patirtą išgąstį dėl verslo sąstingio keičia stabilumo ir naujų tendencijų nuotaikos.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) Marketingo skyriaus duomenimis, per vienuolika šių metų mėnesių Klaipėdos uoste perkrauta 25,04 mln. tonų jūrinių krovinių - 9,6 proc., arba 2,66 mln. t, mažiau nei per atitinkamą 2008 metų laikotarpį. Tačiau tai daugiau, nei prognozuota 2009-2011 metų Klaipėdos uosto strateginiame veiklos plane (-10 proc.).

2008 metais Klaipėdos uoste pasiektas 30 mln. tonų rekordas, o šiemet, atsižvelgiant į pasaulio ekonomikos nuosmukį, tikėtasi 27 mln. tonų apyvartos.

KVJUD duomenimis, Klaipėdos uosto krova kas mėnesį vis didėja. Pasibaigus lapkričiui, skirtumas ankstesniais metais nuo 18 proc. pirmą pusmetį ir 13 proc. po trijų ketvirčių nukrito iki 9,6 procento. Vasarą atsigavusi Klaipėdos uosto krova rezultatų nuosmukį rudens mėnesiais sparčiai tirpdė.

Ryškiausias pakilimas matomas birių ir suverstinių krovinių sektoriuje. Labiausiai didėjo biriųjų durpių (krauta 331,9 tūkst. tonų - 3 kartus daugiau) ir žemės ūkio produktų (krauta 1,59 mln. tonų - +9,8 proc.).

Strateginių krovinių rūšys nepasikeitė - uoste dominavo nafta, trąšos, grūdai, konteineriai ir keltais gabenami (ro-ro) kroviniai. Lyderiai taip pat nesikeičia - tai bendrovės "Klaipėdos jūrų krovinių kompanija" (KLASCO) ir "Klaipėdos nafta". Už jų rikiuojasi "Bega" ir "Klaipėdos konteinerių terminalas", ant žemesnio laiptelio stovi "Krovinių terminalas" ir "Klaipėdos Smeltė".

Geriausias mėnuo - lapkritis

Paskutinį rudens mėnesį Klaipėdos uoste pasiektas geriausias šių metų mėnesio rezultatas, grąžinęs verslui 2008 metų tempą - perkrauta 2,53 mln. t krovinių, 5,4 proc., arba 129,4 tūkst. tonų daugiau nei praėjusių metų lapkritį.

Praėjusį mėnesį didžiausią uosto krovinių dalį sudarančių biriųjų ir suverstinių krovinių apyvarta išaugo 12,5 proc., generalinių krovinių perkrovimas padidėjo 6,2 proc., o skystųjų krovinių perpylimas sumažėjo 1,7 proc., palyginti su praėjusių metų lapkričiu.

Skystųjų krovinių nomenklatūroje daugiau krauta melasos, mažiau - trąšų, beveik tiek pat naftos produktų (825,7 tūkst. tonų, 0,3 proc. mažiau).

Lapkritį išskirtinę ir, ko gero, lemiamą įtaką uosto apyvartai turėjo 1,8 karto, iki 554, 8 tūkst. tonų, padidėjusi biriųjų trąšų krova. Nes kitų tradicinių krovinių (žemės ūkio produktų, statybinių medžiagų, ferolydinių) ir toliau mažėjo.

Tonažo atžvilgiu šiemet lapkritį padaugėjo ro-ro krovinių. Ryškiausias nuosmukis išliko konteinerių rinkoje (244,3 tūkst. tonų - mažiau 8,6 proc.).

Lūžio taškas?

KVJUD marketingo direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, optimistiškai nuteikia ro-ro krovinių apyvartos dinamika. "Tai jautriausias vartojimo rodiklis, ženklas, kad atsigauna ekonomika. Skeptikai gali sakyti, kad lapkričio rezultatas susijęs su kalėdine prekyba. Bet didėjimas buvo matomas jau spalį. Atsirado uoste ir naujų krovinių rūšių, ypač išaugo, nors tai ir ne naujas krovinys, pakuotų baltarusiškų durpių eksportas. Atsivėrė biriųjų trąšų rinka, o naftos produktai visus metus tekėjo stabiliai. Manome, kad gruodžio apyvarta išliks panaši. Šiuos metus tikimės užbaigti su 9 proc. minusu", - uosto statistiką komentavo A.Drungilas.

Ateinančių metų apyvartą šiuo metu, kai, jo manymu, esame atsidūrę lūžio taške, sunku numatyti. Tačiau uosto krovos kompanijų prognozės, kurios dažnai būna pervertintos, yra surinktos.

"Pagal įmonių planus 2010 metais turėtume perkrauti 31,7 mln. tonų krovinių. Tačiau mūsų prognozės atsargesnės - tikimės tik 4 proc. apyvartos didėjimo", - teigė KVJUD atstovas.

Uostininkai, dirbantys su Rusijos rinka, paprastai didelį krovos sąstingį patiria sausį. Pasak A.Drungilo, brangių krovinių vežėjai net juokauja, kad pavadinimas "sausis" ir kildinamas iš žodžio "sausas", nes tuo metu "išdžiūsta" krovinių srautas. Tačiau kartais nutinka ir priešingai - sausis taip pat būna geras mėnuo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"