TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uoste dvelkia nauju rekordu

2016 09 08 6:00
Arvydas Vaitkus: „Smagu, kai matai į darbą ateinantį besišypsantį žmogų ir su šypsena išeinantį." "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų laureate tapusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo sėkminga veikla atspindi ir valstybės investicijų praktiką, ir krovos verslo situaciją – Baltijos šalyse mūsų uostas yra vienintelis, kurio apyvarta šiemet didėja, o rudens prognozės – optimistinės.

Prasidėjęs ruduo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) – statybų ataskaitų ir naujų planų dėliojimo metas. Nors nerimo kelia rugpjūtį kritusi naftos produktų apyvarta, daugėja kitų strateginių krovinių: pilnėja konteineriai, jūrų keltuose gausėja technikos, netrukus turėtų pajudėti ir biriųjų trąšų srautas į rinkas. Per 8 šių metų mėnesius krauta 3,4 proc. krovinių daugiau negu pernai, pajamos didėjo 8 proc. – iki 32,6 mln. eurų. Džiugina ir įmonės kolektyvo darbo pripažinimas: per Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įsteigtus Nacionalinius atsakingo verslo apdovanojimus KVJUD už 2015 metų rezultatus įteikti sertifikatai „Metų bendruomeniškiausia“ ir „Metų darbovietė“.

Tendencijos teigiamos

Iki rugpjūčio Klaipėdos uosto apyvarta visus mėnesius kilo, tačiau vasaros pabaiga pateikė netikėtumų: naftos produktų kreivei staiga smigus žemyn, už raudonos linijos atsidūrė bendras rugpjūčio rezultatas – krauta 3,07 mln. tonų, arba 2,6 proc. mažiau negu tuo pat metu pernai. Bet 8 mėnesių Klaipėdos uosto statistika per daug nenukentėjo, o prasidėjęs grūdų eksporto sezonas žada gerą ketvirčio pabaigą.

Nuo metų pradžios iki rugsėjo uoste perkrauta daugiau kaip 26,2 mln. tonų krovinių: skystųjų apyvarta padidėjo 12 proc., generalinių – 10 proc., biriųjų, kurių pagrindinę masę sudaro trąšos, pilta 7 proc. mažiau. KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, jog apie trąšų mažėjimą kalbėjosi su verslininkais ir gavo jų patikinimą, kad metų pabaigoje laukiama šių krovinių pritekėjimo.

„Ypač gražūs žemės ūkio produktų skaičiai: grūdų šiemet krovėme 64 proc., arba 650 tūkst. tonų, daugiau negu pernai. Iki 80 proc. lietuviškų grūdų eksportuojama per Klaipėdos uostą. Šiemet derlius taip pat neblogas, prekyba vyksta, nors dėl prastesnės grūdų kokybės žemdirbiai uždirbs mažiau. Geri ir konteinerių apyvartos rodikliai tiek vienetais, tiek tonažu: krovinių konteineriais gabenta puse milijono tonų, 17 proc., daugiau negu pernai, o tai reiškia, kad konteineriai plukdomi pilni“, – vardijo A. Vaitkus. Ro-ro krovinių tonažas padidėjo 13 proc., technikos vienetų kelta dešimtadaliu daugiau.

Pirmoji estakada

Didžiausios statybos uoste šiemet vyko kalio trąšas kraunančio Biriųjų krovinių terminalo teritorijoje ir greta jos – iš „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo per geležinkelį ir Nemuno gatvę buvo tiesiama estakada. Baigti 101–104 krantinių I etapo darbai kainavo 1,89 mln. eurų, o pradėtas II etapas vertinamas 9,8 mln. eurų. Šio objekto II etapo rangovės – bendrovės „Latvijas tilti“ ir „Borta“.

Latviai kartu su „Kauno keliais“ ką tik baigė pirmosios uosto estakados statybos darbus. Netrukus 330 metrų ilgio estakada sujungs „Klaipėdos Smeltės“ teritoriją su Nemuno ir Minijos gatvėmis. Dėl to pagerės šios uosto dalies įmonių veikla, nes tiltas išvaduos automobilius iš spūsčių, kurios susidarydavo dėl krovininio transporto, vykstančio į uostą, ir geležinkelio eismo.

Artimiausiu metu statinį vertins Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, kuri išduoda statybos užbaigimo aktą. Tikimasi, jog estakada bus galima važiuoti jau spalį. Darbų vertė siekia 4,1 mln. eurų.

„Džiaugiamės, kad projektas įgyvendintas sklandžiai ir laiku, kad nekilo jokių papildomų ar nenumatytų darbų poreikis ir kaina išliko tokia, kokia planuota. Taip pat bus gerinama ekologinė aplinka gyventojams“, – kalbėjo uosto vadovas.

Svarbi miestui

Ne mažiau negu veiklos rezultatai A. Vaitkų džiugina pelnytas bendruomeniškiausios įmonės titulas. Jis svarstė, kad Klaipėdos mieste vargu ar atsirastų antra tokia įmonė, kurios finansinę paramą taip stipriai jaustų gyventojai. „Daugiausia investuojame į kelius, kuriais naudojasi visi miestiečiai, daug prisidedame prie Jūros šventės, nes tai profesinis uosto renginys. Skiriame dėmesio Klaipėdos džiazo festivaliui, juk vasaros pradžia – puiki proga uosto kompanijoms pasikviesti į svečius savo klientus. Tuo metu vyksta verslo konferencijos, o šiemet buvo paminėtas ir direkcijos 25 metų jubiliejus. Dabar keliama užduotis – išlaikyti bendruomeniškiausios įmonės statusą „, – tvirtino A. Vaitkus.

Įmonės vadovui nuotaiką kelia ir „Metų darbovietės“ apdovanojimas. Į prieškrizinį lygį pradėti grąžinti darbuotojų atlyginimai ir antrus metus vykdomas darbuotojų sveikatos draudimas gerina atmosferą, žmonių socialinį saugumą ir darbo efektyvumą. KVJUD kolektyvas yra mažiausias iš visų Baltijos šalių uostų administracijų, o veikla – pažangi ir visuomenės vertinama.

„Smagu, kai matai į darbą ateinantį besišypsantį žmogų ir su šypsena išeinantį. Vadinasi, vidinis klimatas Uosto direkcijoje yra geras“, – pabrėžė A. Vaitkus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"