TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uoste - kalėdiniai rekordai

2010 12 29 0:00
Skystąsias "Achemos" trąšas išgabenęs laivas įeis į KLASCO istoriją 10 mln. tonų rekordą pasiekusia krova.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Atsigavusi tranzitinių krovinių ir vietos pramonės eksporto apyvarta Klaipėdos uosto įmones kilstelėjo aukštyn.

Dar metams nesibaigus uosto vadovai ir verslininkai džiaugiasi puikiais gamybos rezultatais, rodančiais sveikstančią ekonomiką. Nors finansinė apyvarta dėl nekeistų tarifų šiemet kilo ne taip sparčiai kaip krovos apimtis, dauguma uosto įmonių fiksuoja aukščiausius rodiklius per visą veiklos istoriją.

KLASCO pirmauja

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) duomenimis, 30 mln. tonų apyvarta buvo peržengta gruodžio 20-osios rytą. Iki metų pabaigos numatoma perkrauti dar kelis šimtus tonų krovinių ir maždaug dešimtadaliu viršyti 2008-aisiais pasiektą iki tol aukščiausią 29,9 mln. tonų apyvartą.

Rinkoje Klaipėdą iš kitų uostų išskiriantis prieaugis susidarė dėl išaugusio natūralių ir cheminių trąšų, savaeigių (ro-ro) krovinių, konteinerių ir naudingųjų iškasenų bei statybinių medžiagų krovos masto.

Tęsdama tradiciją trečdalį viso kiekio apdorojo Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), gruodžio 23-iosios rytą perkrovusi 10- milijonąją toną. Simbolinė tona pateko į tanklaivį "MCT Arcturus", išgabenusį bendrovės "Achema" skystąsias trąšas į Šiaurės Ameriką.

"Achemos" eksportas per Klaipėdos uostą suaktyvėjo nuo spalio, kai buvo atnaujinta amoniako gamyba savuose cechuose. Pasak generalinio direktoriaus Jono Sirvydžio, visą vasarą nuo gegužės pabaigos dėl brangstančių gamtinių dujų ir žemų produkcijos kainų "Achema" naudojo pirktinį amoniaką ir gamino biriąsias trąšas. Atnaujinus amoniako gamybą per KLASCO eksportuojamos ir skystosios trąšos.

"Kad pasiektų dar geresnį rezultatą, KLASCO kolektyvas kryptingai dirbo penkerius metus nuo 2005-ųjų, kai pirmą kartą kompanijos metinė krova viršijo 9 mln. tonų", - teigė KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža.

Iki šiol daugiausia KLASCO krovė 9,64 mln. tonų krovinių 2008 metais. Pernai apyvarta krito iki 8,4 mln. tonų, o šiemet, dar metams nesibaigus, jau įgyvendintas užsibrėžtas tikslas - perkrauta 10 mln. tonų krovinių.

Antra pagal apyvartos mastą uoste bendrovė "Klaipėdos nafta" taip pat išsiskiria puikiais rodikliais. Pernai jos apyvarta siekė 7,6 mln. tonų, šiemet numatomas nedidelis prieaugis.

Atsigauna ir kiti

Klaipėdos konteinerių terminalas džiaugiasi ne tik pasibaigusiu sunkmečiu ir aktyvia užsienio prekyba, bet ir gruodį bendrovę iš Amerikos pasiekusiais NATO kroviniais, skirtais Afganistanui.

Bendrovės vadovas Vaidas Šileika teigia, kad sėkmingas bandomosios partijos transportavimas per Lietuvą leis tikėtis nuolatinio šių krovinių srauto Klaipėdos uoste ir kitais metais. Iki šiol NATO kroviniai iš Amerikos buvo gabenami per Rygos uostą, iš Vokietijos -per KLASCO Jūrų perkėlos terminalą. Amerikiečių siunta iš Klaipėdos geležinkeliu iškeliaus po Naujųjų Metų.

Pasak V.Šileikos, Klaipėdos konteinerių terminalo 12 proc. prieaugis, palyginti su 2009 metais, padidins jo apyvartą iki 181 tūkst. konteinerių (TEU). Tai neprilygsta 2008 metų lygiui, kai krauta 302 tūkst. TEU. Tačiau smarkus kritimas 2009-aisiais buvo nulemtas ne tik išorinių, bet ir vidinių veiksnių - konteinerių srauto persiskirstymo uoste, kai laivybos kompanija MSC savo linijas perkėlė į bendrovės "Klaipėdos Smeltė" terminalą. Tačiau bendras konteinerių kiekis Klaipėdoje sumuš naują rekordą, nes pernai "Klaipėdos Smeltė" perkrovė 87 tūkst. TEU, o šiemet bus apie 108 tūkst. TEU. Pasak generalinio direktoriaus Rimanto Juškos, bendra krovinių apyvarta taip pat bus didžiausia - maždaug 2,3 mln. tonų (pernai - 1,9 mln. tonų).

Kartu su gretimai veikiančia bendrove "Birių krovinių terminalas", kuri šiemet eksportuos arti 2,7 mln. tonų baltarusiškų trąšų, "Klaipėdos Smeltės" teritorijoje bus pasiekta rekordinė 5 mln. tonų apyvarta.

Jūrų krovinių kompanija "Bega" be svyravimų didina apyvartą visą dešimtmetį. Pernai ji perkrovė 3,5 mln. tonų krovinių (+15 proc.). Šiemet tiek buvo perkrauta, pasak bendrovės vadovo Aloyzo Kuzmarskio, per 11 mėnesių, todėl gruodis bendrovės apyvartą kilstels, palyginti su 2009 metais, dešimtadaliu.

Iš viso Klaipėdos uoste veikia 12 krovos kompanijų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"