TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Uoste - neregėtai didelis laivas

2011 03 02 0:00
Laivo "MSC Fortunate" pasirodymas patikrino navigacines mūsų uosto sąlygas ir "Klaipėdos Smeltės" krovos efektyvumą.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Vakar į Klaipėdą atplaukė ilgiausias ir talpiausias konteinerių laivas per visą laivybos istoriją.

Klaipėdos uosto direkcija nurodo, jog priėmus laivą, kuris pagal parametrus priskiriamas "post-panamax" tipui, rinkai įrodyta, kad Klaipėdos uostas atitinka aukštesnio laivybos paslaugų lygio kategoriją. Mūsų uostas tampa ne tik linijinės laivybos uostu lyderiu Baltijos šalyse, bet ir konteinerių paskirstymo centru.

Beveik 275 metrų ilgio, 40 metrų pločio ir 5551 sąlyginio konteinerio (TEU) talpos laivas "MSC Fortunate", pasak uosto atstovės spaudai Gedos Marozaitės, buvo nutemptas ir prišvartuotas prie laivų krovos bendrovės "Klaipėdos Smeltė" krantinių sklandžiai bei sėkmingai.

"Klaipėdos Smeltės" teigimu, šis įplaukimas - bandomasis, jo tikslas - įsitikinti, kad "Klaipėdos Smeltė" ir uosto institucijos tinkamai pasirengusios steigti konteinerių paskirstymo centrą. Nes "MSC Fortunate" klasės konteinervežio priėmimas reikalauja gerai koordinuoto locmanų, uosto dispečerinės, "Klaipėdos Smeltės" personalo, jūrinių vilkikų kapitonų darbo. Tokiems laivams būdingas didelis buringumas, nes jų manevravimui įtaką daro vėjas ir vandens srovės.

Iki 2010 metų lapkričio mėnesio maksimalus leistinas laivo-konteinervežio, galinčio įplaukti į Klaipėdos uostą, ilgis buvo apribotas 260 metrų. Vėliau uosto direkcijos ekspertai, įvertinę galimus rizikos veiksnius ir parengę jų valdymo planą, patvirtino galimybę įplaukti 275 metrų ilgio laivui.

Ankstesnis rekordininkas, įplaukęs į Klaipėdos uostą 2009 metais, buvo "MSC Aniello" (ilgis - 259,5 metro, plotis - 32,2 metro, bendra laivo talpa - 4056 TEU).

"MSC Fortunate" atplukdė konteinerius iš Antverpeno ir Bremerhafeno uostų, prieš tai jis buvo užsukęs į Gdynios konteinerių terminalą Lenkijoje. Iš laivo planuojama iškrauti ir vėl pakrauti daugiau kaip po 1000 konteinerių su Lietuvos, Baltarusijos ir kitų NVS šalių importuojamomis bei eksportuojamomis prekėmis.

Pasak įmonės vadovo Rimanto Juškos, "Klaipėdos Smeltė" okeaninio laivo priėmimui ruošėsi visus metus. Pernai rugpjūtį bendrovė įsigijo 11 mln. litų kainavusį uosto kraną "Liebherr LHM 500", galintį krauti konteinerius į laivus, kurių plotis siekia 40 metrų (16 konteinerių eilių). Krovos metu jam talkina du mažesni "Liebherr LHM 400" kranai. Ruošdamasi reguliariems didelių laivų reisams kompanija planuoja dar šiais metais papildomai užsakyti tris STS tipo ("Ship-to-Shore") kranus, jų bendra vertė - apie 80 mln. litų. Pagaminti tokius kranus užtrunka 16-18 mėnesių, todėl planuojama, kad jie bus sumontuoti ant šiuo metu statomų bendrovės krantinių 2012 metais.

Tikimasi, kad pasisekus bandymui priimti "MSC Fortunate", okeaniniais laivais atplukdyti konteineriai su Rusijai ir kitoms Baltijos regiono šalims skirtomis prekėmis bus iškraunami "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminale ir vėliau paskirstomi po kaimynus uostus mažesniais, vadinamaisiais fideriniais, laivais. Šią idėją įgyvendina Šveicarijoje registruota laivybos kompanija "Mediterranean Shipping Company" (MSC), užimanti antrąją vietą pasaulyje pagal gabenamą konteinerių skaičių (2010-aisiais - 12,1 mln. TEU) bei nuo 2011 metų pradžios - pirmąją vietą pagal suminį naudojamų laivų tonažą (apie 1,84 mln. TEU).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"